Modem in meterkast - Vodafone Alles-in-een

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmleon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 15:52
Hallo allemaal,

Aankomende maandag verhuis ik naar mijn nieuwe appartement.
Daarbij hoort uiteraard ook het afsluiten van een fijn internetabonnement.

Hierbij ben ik uitgekomen op Vodafone Alles-in-een 40Mb, mede door het goede modem dat wordt geleverd en de voordelen die je krijgt wanneer je al een Vodafone RED bundel hebt afgesloten.

Nu heb ik het volgende probleem. De meterkast van mijn nieuwe appartement zit buiten mijn woning in de hal. Nu lopen er wel TV en telefoonkabels naar mijn woonkamer (Foto 2), echter kan Vodafone niet garanderen dat deze te gebruiken zijn. Hierbij werd aangeven dat ik mij waarschijnlijk geen zorgen hoefde te maken, mocht het echter niet werken, dan is het dikke pech voor mij en moet mijn modem in de meterkast worden geplaatst.

De vraag aan jullie: wat kan ik het beste doen om te voorkomen dat ik straks een modem in mijn meterkast heb hangen. Eventueel wil ik uitwijken naar Ziggo, aangezien zij gewoon de Coax aansluiting gebruiken.

Hier de situatie in de meterkast:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/a14yu8.jpg

Hier de situatie in de woonkamer:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/13zn6uh.jpg

Beste antwoord (via Cmleon op 22-02-2016 20:43)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
Dat ding in je woonkamer is gewoon je ISRA zo te zien. Dus dat modem komt ook in de woonkamer. Geen paniek.

Afbeeldingslocatie: http://forum.kpn.com/t5/image/serverpage/image-id/8427i87140824E1989815?v=mpbl-1

En je coaxaansluiting is inderdaad niet meer Ziggo approved zo ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 16:19
Dit gaat niet over glasvezel neem ik aan? Heb je nog een blauwe kabel naast de groene van Ziggo i/d meterkast? Volgens mij wordt gewoon het punt naast je radio/tv doos gebruikt dit zal je ISRA wel zijn dan.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:51
keuze 1 : Gebruik de wifi.
Keuze 2 : Trek een nieuwe kabel UTP naast de bestaande COAX.
Keuze 3 : Pak een MoCA setje en gebruik de COAX om daarover je signaal naar je woning te brengen.

Ik zou persoonlijk bij stap 2 beginnen. Zo stabiel is wifi niet meer te noemen. En nee zo zit je modem nog steeds in de meterkast maar breng je het signaal naar je toe.

[ Voor 32% gewijzigd door __R__ op 22-02-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmleon
Hallo Jim423, nee het gaat om ADSL. Helaas geen glasvezel mogelijk in mijn buurt. Die groene kabel is dus van Ziggo geweest? Weet niet wat de vorige bewoner heeft afgenomen namelijk. Ik zie verder geen blauwe kabel in mijn meterkast helaas.

__R__, keuze 1: 5Ghz zal niet zo ver komen vrees is, keuze 2: als een kabel trekken niet zo lastig is zou dat kunnen, keuze 3 is een beetje laatste optie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zie geen telefonie of glasvezel in je meterkast.

Je meterkast mist ook een galvanische scheiding op je coax. vroeger de tras1000b, er is ook een nieuwere.
Zo te zien heeft de vorige gebruiker de waarschijnlijk niet-retoutgeschikte antenneversterker ertussenuit gehaald

wss kun je (mits via telefoonlijn) je modem op foto 2 aansluiten

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wedervraag: waarom wil je de modem *niet* in de meterkast hebben?

Lijkt me juist buitengewoon handig dat ding op technisch beste plek weggewerkt te hebben. Dan hoef je in je verblijfsruimtes alleen nog WiFi-AP(s) te plaatsen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmleon
Het liefste heb ik mijn modem in de woonkamer, zodat ik daar mijn vaste apparatuur bekabeld kan aansluiten. Daarnaast zal ik in de woonkamer ook het meeste gebruik maken van WIFI voor laptop/smartphone/chromecast op 5Ghz netwerk.

Als het modem in de meterkast hangt zal ik in de gang waarschijnlijk een repeater moeten hangen. Het is lastig om nu al te kunnen voorspellen hoe het signaal zal zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
Dat ding in je woonkamer is gewoon je ISRA zo te zien. Dus dat modem komt ook in de woonkamer. Geen paniek.

Afbeeldingslocatie: http://forum.kpn.com/t5/image/serverpage/image-id/8427i87140824E1989815?v=mpbl-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmleon
Fish schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:31:
Ik zie geen telefonie of glasvezel in je meterkast.

Je meterkast mist ook een galvanische scheiding op je coax. vroeger de tras1000b, er is ook een nieuwere.
Zo te zien heeft de vorige gebruiker de waarschijnlijk niet-retoutgeschikte antenneversterker ertussenuit gehaald

wss kun je (mits via telefoonlijn) je modem op foto 2 aansluiten
Ik zag ook geen telefoonlijn in mijn meterkast. Echter is er wel een aansluiting in de woonkamer aanwezig. Twijfel daarom erg over de mogelijkheden van ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmleon
Thralas schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:41:

[afbeelding]

Super! Dit wilde ik graag horen :) Weet ik ook meteen hoe dat heet. Heel erg bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:02

Dazzler2120

FP ProMod
Vodafone sluit altijd aan op het ISRA punt. Als dat ding in je woonkamer idd het ISRA punt is (en niet een verlengde van het ISRA) wordt het gewoon daar aangesloten.

PS4 PSN: Dazzler2120

Pagina: 1