Vraag

• Marcopannenkoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-10-2025
Hoi,

Tijdens het plassen heb ik per ongeluk mijn HTC One M7 in het toilet laten vallen (oordopjes bleven haken).

Hij gleed snel het water in en ik heb hem eruit gevist. toen hij half ondergedompeld was. Het scherm gaf enkele ogenblikken daarna 0% batterij aan en ging uit. Hij was echter al op 15% voor hij dit aangaf.

Uiteraard heb ik daarna elke domme fout gemaakt die je je kan bedenken zoals hem proberen weer aan te doen en hem proberen op te laden. Hij ging eenmaal aan en ging toen al sputterend weer uit.
Ik heb hem met rust gelaten verder, maar hij vibreert af en toe.

Het probleem met dit model is dat ik de standaard acties van batterij eruit halen en drogen etc. niet kan uitvoeren omdat hij moeilijk te openen is.

Mijn vragen:

1) Hoe kan ik mijn data eventueel veiligstellen? De telefoon zelf boeit me niet (veel). Wat me wel boeit zijn allerlei contacten, fotos, filmpjes e.d. Waar worden die opgeslagen bij dit model? Zit er een kaart in die ik eruit kan halen en veilig kan stellen?

2) Is het het waard om naar een reparatieshop te gaan? Die vragen 4 tientjes zonder garantie en dan ben ik mijn telefoon misschien wel 3 dagen kwijt aan mensen die ik nooit helemaal vertrouw.

Alle reacties

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Moeilijk te openen is wel mogelijk. Zoveel mogelijk openen meestal, enkele dagen op een warme plek rond rijst laten liggen (ook echt enkele dagen!) Dan kan het nog wel eens aangaan. Direct daarna alles veiligstellen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:34

DarkSide

theres no place like ::1

Drogen, Drogen, Drogen.
Meer kan je niet doen. Contacten worden opgeslagen in je gmail account (of op de sim of in de telefoon)
Er is geen SD kaartje die je zo kunt pakken. Je zult toch moeten aansluiten op de USB om bij de telefoon te komen.
Misschien handig om voortaan fotos e.d te syncen met de cloud. En regelmatig een backup draaien van de data die op je telefoon staat die belangrijk is.

Repareren moet je zelf bepalen. Maar denk dat je wel meer dan 4 tientjes kwijt bent.
Je zou kunnen vragen voor een onderzoek bedrag, zodat ze een prijsopgave kunnen geven.

Maar voor nu. Drogen, Drogen, Drogen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Drogen in een bak met rijst en niet boven verwarming en zeker niet in oven of met een haardroger, daarna naar een telefoon reparatie winkel er zijn ook winkels die werken met no cure no pay

• Marcopannenkoek
DarkSide schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:35:

Meer kan je niet doen. Contacten worden opgeslagen in je gmail account (of op de sim of in de telefoon)
Er is geen SD kaartje die je zo kunt pakken. Je zult toch moeten aansluiten op de USB om bij de telefoon te komen.
En er is geen manier om dit te doen als de telefoon niet werkt? Ik kan geen onderdeel uit de telefoon slopen en aansluiten op een werkende hub o.i.d?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Marcopannenkoek schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:53:
[...]

En er is geen manier om dit te doen als de telefoon niet werkt? Ik kan geen onderdeel uit de telefoon slopen en aansluiten op een werkende hub o.i.d?
Die kans is zeer klein.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:34

DarkSide

theres no place like ::1

[...]

Volgens mij is het geheugen gewoon gesoldeerd op een PCB. Welke vast niet makkelijk los te halen is en aan te sluiten op een andere telefoon oid.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• donderdraak
Marcopannenkoek schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:28:
2) Is het het waard om naar een reparatieshop te gaan? Die vragen 4 tientjes zonder garantie en dan ben ik mijn telefoon misschien wel 3 dagen kwijt aan mensen die ik nooit helemaal vertrouw.
En er is geen manier om dit te doen als de telefoon niet werkt? ......
Als het goed is dan is jouw telefoon afgeschermd met beveiligingscode. Je kan dat ook weigeren daarnaast zullen normale mensen niet in iemands prive spullen snuffelen, maar als je niemand wilt vertrouwen kan dan houdt het denk ik op.

Via android.com/devicemanager kan je als het goed is elk android toestel op afstand resetten maar dan moet het wel aan staan en moet je ook het google account weten. Dus mocht na een waterschade herstel je touch niet reageren maar wel aangaan en beeld geven dan kan je dat proberen.

[ Voor 17% gewijzigd door donderdraak op 22-02-2016 20:11 ]

• Marcopannenkoek
donderdraak schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:07:

[...]

Als het goed is dan is jouw telefoon afgeschermd met beveiligingscode. Je kan dat ook weigeren daarnaast zullen normale mensen niet in iemands prive spullen snuffelen, maar als je niemand wilt vertrouwen kan dan houdt het denk ik op.
Ja, klopt. Gewoon de standaard pincode beveiliging. Maar kan een beetje tech gozer dat niet omzeilen en alsnog je prive spullen bekijken?

[ Voor 41% gewijzigd door Marcopannenkoek op 22-02-2016 20:15 ]

• donderdraak
Nope, bij een lokale telefoon reparatie winkel in eerste instantie niet. De meest logische wijze van data recovery kan alleen tenzij onder instellingen > Developer Tools > USB debugging ingeschakeld was voordat het toestel defect ging. Maar letop want als jij je telefoon hebt laten rooten dan is het wel mogelijk om met ADB-protocol dit ongedaan te maken. Als je telefoon geen root heeft dan is dit niet mogelijk en is je data voorlopig veilig.

Om een hand over het hart te strijken het vereist ten tweede een hele andere ambacht en ten derde moet de EMMC (chip) met data eerst gedesoldeerd worden en daarna overgezet worden zonder schade. De pins van een EMMC zitten aan de onderkant van de dus dat kan je niet hacken of aftappen. Als je de telefoon dezelfde dag binnen een paar uur terug krijgt dan hebben ze dat echt niet gedaan.

[ Voor 100% gewijzigd door donderdraak op 23-02-2016 16:28 ]

• Marcopannenkoek
donderdraak schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:24:
Nope, bij een lokale telefoon reparatie winkel niet. De meest logische wijze van data recovery kan alleen tenzij onder instellingen > Developer Tools ingeschakeld was voordat het toestel defect ging.
Ik had USB debugging mode aanstaan voor makkelijke toegang van data.
Valt dit ook onder developers tools? En betekent dit dat er zonder pincode toegang mogelijk is tot mijn data als de telefoon aangesloten is via USB?

Verwijderd

Marcopannenkoek schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:46:
[...]

Valt dit ook onder developers tools? En betekent dit dat er zonder pincode toegang mogelijk is tot mijn data als de telefoon aangesloten is via USB?
Laat hem nou eerst eens een paar dagen drogen en kijk dan wat er gebeurd ipv het hele worst-case-scenario hier alvast uit te stippelen :9

• Marcopannenkoek
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:54:
[...]

Laat hem nou eerst eens een paar dagen drogen en kijk dan wat er gebeurd ipv het hele worst-case-scenario hier alvast uit te stippelen :9
Haha, dat was in principe het plan. Maar omdat ik het ding niet open krijg zonder schade, wil ik het z.s.m. uitbesteden omdat het vocht nog steeds in het toestel zit.

• donderdraak
Marcopannenkoek schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:46:
[...]
Jup..... Developers tools => USB Debugging
Pagina: 1