Title/top-bar scrollt mee

Pagina: 1
Acties:

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/eltLG8LXWqQscaKG5vAuzkcb/full.jpg
Dit gebeurde toen ik het volgende deed in Firefox 44.0.2:
- Mijn Topics
- CTRL ingedrukt houden
- 15 random topics aanklikken waar nieuwe replies waren

13 topics werden wel netjes weergegeven; 2 topics niet waarvan bovenstaand screenshot er eentje van is. Als ik daarna met mijn muiswiel scrollde, ging de Tweakers-bar niet netjes naar boven toe. Hij leek zelfs willekeurig een paar pixels hoger/lager te komen staan.

Een CTRL+F5 loste het probleem wel weer op.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als ik inzoom wil de header bij mij ook wel eens wat verschuiven, maar een refresh lost het altijd op. Ik denk niet dat er veel aan gedaan kan worden, aangezien het een browser probleem is, voornamelijk omdat een refresh het oplost. Een andere browser die ik op m'n andere systemen gebruik toont namelijk niet het probleem bij zoomen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Het heeft niets met zoomen te maken; dat staat uit in mijn browser.

Ik geloof je op je woord dat het een non-oplossing betreft aangezien een refresh het oplost; zal het eens in de gaten houden morgen op mijn andere systemen.

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 22:42
MAX3400 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:16:
Het heeft niets met zoomen te maken; dat staat uit in mijn browser.

Ik geloof je op je woord dat het een non-oplossing betreft aangezien een refresh het oplost; zal het eens in de gaten houden morgen op mijn andere systemen.
HoT bedoeld dat het d.m.v. zoom ook getriggered kan worden, niet dat dat initieel het probleem is :) En dat klopt, op het moment dat de browser de header renderd en deze staat niet exact bovenaan zal hij zijn positionering fixed krijgen op de plek waar hij op dat moment staat. Door het opbouwen van de DOM en enkele verspringen hierin, bij jou door het snel laden van veel pagina's, kan dit voorkomen. Ik ben bang dat wij er echter weinig aan kunnen doen. Het enige dat ik zou kunnen bedenken is een check met JS om de top positie van de header te controleren en deze indien nodig te resetten. Naar dat wordt onnodig complex en zwaar voor een dergelijk klein bugje :)

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Inspector schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:16:
[...]
Naar dat wordt onnodig complex en zwaar voor een dergelijk klein bugje :)
Fair enough; ik begrijp de uitleg voor een relatief klein/minimaal first-world problem... d:)b

Er mag een slotje op (tenzij het #algemeenbeleid anders bepaalt).

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zo, dat stond blijkbaar een stuk krommer dan ik voor ogen had. Maar even aangepast, dat maakt de eerste zin een stuk logischer. :P

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Heb je je Javascipt aan staan?

offtopic:
Ik noteerde eerst Java

[ Voor 43% gewijzigd door Dutchredgaming op 23-02-2016 14:16 ]

Review QNAP TS-230 NAS

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik mag hopen dat je Java helemaal niet nodig hebt om een website te bekijken. :o Die onveilige grafsoftware moet je gewoon niet in browsers willen. Bovendien is dat straks ook niet meer mogelijk, aangezien plugins uitgefaseerd worden. ;)

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Gelukkig niet. Heb zelfs al mijn Firefox-plugins staan op "Ask to Activate" en in die context had ik daar mogelijk wel een melding van gekregen als JAVA nodig zou zijn geweest voor GoT.

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

MAX3400 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:02:
[...]

Gelukkig niet. Heb zelfs al mijn Firefox-plugins staan op "Ask to Activate" en in die context had ik daar mogelijk wel een melding van gekregen als JAVA nodig zou zijn geweest voor GoT.
Als ik beetje naar de code kijk van Tweakers wordt Javascript/PHP gebruikt. Als je ze uitzet kan je dit soort dingen ontstaan die je nu krijgt.
MAX3400 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:02:
[...]

Ik bedoelde Javascript, geen Java. Nu heb ik het verbeterd

[ Voor 25% gewijzigd door Dutchredgaming op 23-02-2016 14:17 ]

Review QNAP TS-230 NAS

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dutchredgaming schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:14:
[...]

Als ik beetje naar de code kijk van Tweakers wordt Javascript/PHP gebruikt. Als je ze uitzet kan je dit soort dingen ontstaan die je nu krijgt.
En dat is nou net de grap. Zonder javascript werkt de menubalk/header prima. Zelfs z'n plaatsing zal zonder problemen werken. Er zijn alleen paar kleine dingen die op de site niet meer werken, zoals de tracker en automatisch verversen van onderdelen. Maar de vage locatie van de header, nee.
[...]

Ik bedoelde Javascript, geen Java. Nu heb ik het verbeterd
Hopelijk heb je 't geleerd voor de toekomst en maak je deze fout niet meer. Er zijn te veel mensen die Java hebben geïnstalleerd als ze meldingen kregen dat ze javascript moesten inschakelen. ;)

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03 17:35
Heb sinds gisteren (maandag 22 februari) exact hetzelfde probleem, ook op Firefox 44.0.2
Spijtig dat er niets aan gedaan kan worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Robbedem op 23-02-2016 16:27 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-11 16:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik had dit probleem vorige week bij mijn ouders.

Werd veroorzaakt door een stukje adware dat reclames injecteerde in de pagina.
Dat verwijderd en alles werkte weer naar behoren :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Bij Firefox 43.0.1 en 44.0.2 is het gefixt

[ Voor 13% gewijzigd door Dutchredgaming op 24-02-2016 13:35 ]

Review QNAP TS-230 NAS

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dutchredgaming schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:34:
Bij Firefox 43.0.1 en 44.0.2 is het gefixt
Weet je dat zeker? De TS heeft het juist bij 44.0.2 en Robbedem heeft het bevestigd dit ook mee te maken. ;)

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Hero of Time schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:28:
[...]

Weet je dat zeker? De TS heeft het juist bij 44.0.2 en Robbedem heeft het bevestigd dit ook mee te maken. ;)
Ik heb op mijn vaders computer daar Firefox op staan en meteen getest.

Mogelijk staat Javascript of php uit of geblokkeerd, want zo'n effect krijg ik een keer toen ik javascript en php uitzette.

Review QNAP TS-230 NAS

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Dutchredgaming schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:34:
[...]

Ik heb op mijn vaders computer daar Firefox op staan en meteen getest.

Mogelijk staat Javascript of php uit of geblokkeerd, want zo'n effect krijg ik een keer toen ik javascript en php uitzette.
Vind het ontzettend fijn dat je meedenkt maar PHP uitzetten? Volgens mij draait PHP toch echt in het datacenter bij True op servers van Tweakers. Wil het best uitzetten maar iets zegt me dat je me heel graag wil helpen maar niet precies kan aangeven hoe & wat. Kan allicht True even bellen en zeggen dat er wat machines uit moeten maar dan ben ik meteen degene die heleboel 404's gaat veroorzaken. :+

Maar omdat het sporadisch voorkomt op willekeurige pagina's, is het relatief onmogelijk dat het aan 1 specifieke setting in mijn browser zit. Als ik javascript uit zou zetten, zou het op alle pagina's hetzelfde gedrag moeten vertonen. En aangezien dit nogal een lastige setting is in Firefox, ga ik er vooralsnog vanuit dat het niet random zichzelf aan/uit zet.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 24-02-2016 16:55 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb even voor de grap eens js uitgezet, pagina vernieuwd en gekeken wat de header doet. Nou, die blijft netjes bovenaan. Reden: het is puur CSS. Wat er wel fout ging, was de tracker. Die was foetsie. :P

Pagina: 1