Pioneer VSX-921-K melding UE22

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luidspreker1200
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-07-2021
Hallo Mensen,
Weet niet of ik hier goed zit maar probeer het toch.
Heb zelf een Pioneer VSX-921-K goede machine.
Maar naar 5jaar krijg ik de melding UE22 en wat ik dan lees op het net zie het er niet goed uit.
Zijn er nog oplossingen voor dit probleem zou wel geld gaan kosten.
Wat ik op het net leest is het fabrieks fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 18:38
Begin eens met contact te zoeken met pioneer. Als jij zelf al hebt gegoogled weet je wat het probleem is en hoe dit op te lossen is. Pioneer kan je helpen met een prijsindicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:56
Mijn tips:
Update doen met USB stick.
Nakijken of alle kabels wel goed insteken, zeker je ethernetkabel (is dat lipje er nog aan?), en je HDMI kabel eens vervangen.

Ik had dit probleem, en een reset en een paar kabelwissels later was het opgelost.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luidspreker1200
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-07-2021
mcsluis,
Al contact gehad met Pioneer word verwezen naar Kebe Repair te Eindhoven,
Tommie12,
Update met USB gaat niet is al de goede maar HDMI en kabels na kijken doe ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 834101

Aan allen,

Vandaag ook mijn VSX-921 met zelfde code op slot. Reset gisteren nog wel resultaat, vandaag (na dag draaien met tikkende luidspreker groep) al niet meer. Software is up te date.

Al iemand een oplossing?

Groet Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 920057

check hier een oplossing, ligt aan je DTS chip is waarschijnlijk een oververhitting probleem...
je moet de chip verhitten... volgens de reacties op dit forum werkt het als je dit aandurft.

http://forum.polkaudio.co...x-1121-with-ue22-error/p2

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 920057 op 09-05-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

is van de dts chip zit op het hdmi board onkyo heeft der ook last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botneet
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-06 01:16
Heb hetzelfde gehad met mijn vsx 921K.
Eerst viel t geluid af en toe weg, later de UE22 melding, heb hierom ook contact gehad met pioneer.

Ben door pioneer Doorverwezen naar kebe eindhoven. Deze man wist me te vertellen dat het een duur grapje ging worden. Heb toen besloten mijn pioneer te doneren aan een maat die hem wellicht als koptelefoonversterker kon inzetten voor de tijd dat ie t nog deed. Na 3 maand met af en toe het UE22 probleem heeft de pioneer helemaal de geest gegeven.

UE22 zou inderdaad om een defecte DTS chip gaan. Helaas wou pioneer hem biet repareren op garantie voorwaarden...

Stomme is dat ik las dat in noord amerika er een actie is geweest waarbij dit probleem verholpen werd, maar dat geld helaas niet voor europa...

Heb mijn pioneer versterker ingeruild voor een denon avr-x2000, bevalt me nog beter ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 893313

gewoon niet updaten... mij. versterker werkte prima tot gister. Had deze melding al meer dan een jaar. Gister omdat ik me verveelde ge-update .
Komt nu geen geluid meer uit... Ruikt naar de misdaad dit🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Idem hier, heeft volgens mij niks met een update te maken? Ik heb hem iig niet geupdate. Het is vermoedelijk de DTS chip, want na een tijdje opwarmen doet hij het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 893313

Opwarmen ... ik dacht daar doe ik wat mee...Versterker heeft nu de hele dag aangestaan( als in opwarmen) maar dat deed niks .Dit zijn echt apple taferelen . Downgraden van software gaat niet. Resetten doet niets.
Die versterker deed het prima voor die update.
Meerdere firmware updates nu er op geprobeerd. De bewuste update ( 1-151-081-111-031) die hij aangeeft via updaten via internet. Wat uiteraard niet lukt...dus via usb. maar loopt elke x bij 20% vast en geeft updatefout 1 aan. Alle speakers zijn ook verdwenen op de display.
Al om al erg vervelend
Nog ff verder rommelen. En anders kijken we aan de binnenkant .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb even wat meer opgezocht. Blijkbaar zitten er DSP chips in van TI, welke degeneren naar een tijdje. TI heeft Pioneer in 2012 hiervan al op de hoogte gesteld, maar blijkbaar moet je voor goede service bij Pioneer niet wezen gezien ze het lekker hebben stil gehouden. Komt erop neer dat elke versterker met deze chips het gaan begeven, en zelfs al zou de de chip vervangen dan komt het probleem over een tijdje weer terug
Update on the cause of the UE22 Error

After researching, analyzing, and hypothesizing the cause of the UE22 Error and through a diligent community effort here on AVSForum the cause of UE22 Error has been found. The root cause has been isolated to defective Texas Instruments DSP chips that globally affects all Pioneer and Pioneer Elite receivers manufactured in 2011/2012. See post# 100 and 848 in this thread for the background that identified the cause of UE22 Error. See post#2 where the defective DSP chips are located.
En blijkbaar heb je het verergert door te updaten:
Please note:
Heating the DSP chips will not correct or fix the UE22-Error issue. It is only a temporary solution. The DSP chips are defective and must be replaced via a main digital board replacement with the updated DSP chips.

Do Not Attempt A Firmware Update when UE22 Error occurs. It will cause additional problems that may complicate the repair of your affected receiver. There is a high risk of corrupting the DSP firmware when attempting an update post UE22 display.
Erg jammer, want is was gewoon tevreden over de Pioneer versterker, genoeg vermogen werd niet warm en de App werkte ook goed. Maar voor mij voorlopig geen Pioneer meer.

Incomplete lijst met getroffen versterkers:

Elite SC-LX75

Elite SC-LX85

Elite SC-LX86

Elite SC-50

Elite SC-55

Elite SC-57

Elite SC-63

Elite SC-65

Elite SC-67

Elite SC-68

Elite SC-1222-K

Elite SC-1522-K

Elite SC-1526-K

Elite SC-1527-K

Elite VSX 50

Elite VSX 52

Elite VSX 53

Elite VSX 60

VSX 1021-K

VSX 1121-K

VSX 2021-K

Meer info:
https://www.avsforum.com/...ioneer-you-listening.html

[ Voor 14% gewijzigd door Rev! op 19-04-2019 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Bij mij verschijnt nu ook af en toe de EU22 melding als ik mijn Pioneer VSX-921-K aanzet.
Is er iemand die hem heeft laten repareren en wat waren de kosten?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:13

bloasfist

Slot-A Crew

Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door bloasfist op 16-03-2021 18:55 ]

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frinkie12
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-11-2021
Actie uitgevoerd zoals vermeld bij reactie van rfennis. Kwartiertje werk en alles werkt weer normaal. Je hebt wel een hete luchtpistool nodig. Succes!
Pagina: 1