Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

raar kraak geluid op random momenten

Pagina: 1
Acties:

• jandeman023
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-10 01:24
Beste,

dit zijn de specs van me pc:
Intel Core i5-6600K Boxed
MSI Z170A GAMING M5
MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB
Raijintek Triton AIO Water Cooling Solution
Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8
Sharkoon WPM600
Samsung 850 EVO 250GB

Het probleem is dat wanneer ik bijvoorbeeld van tabblad switch ofzo dan komt er 0.4 seconden ofzo een kraak geluid uit me speakers. Dit gebeurd niet altijd maar echt op random momenten. Tijdens het type van deze text heeft hij ook al 3x gekraakt. Weet iemand waar het aan kan liggen?

Groeten,
Jan Overbeek

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Titelfix gebruid--> geluid

• jandeman023
br00ky schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:53:
[mbr]Titelfix gebruid--> geluid[/]
Ow chit sorry. Thanks voor het veranderen

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-11 16:27

FlyEragon

Alien Monkeys

Klinkt als gare drivers voor geluidskaart/chip. Wat heb je aan drivers zoals geinstalleerd?
Heeft de pc dit altijd al gedaan of is het pas begonnen? Heb je ook eens andere speakers geprobeerd?
Chipset drivers van mainbord ook geinstalleerd?

• jandeman023
FlyEragon schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:06:
Klinkt als gare drivers voor geluidskaart/chip. Wat heb je aan drivers zoals geinstalleerd?
Heeft de pc dit altijd al gedaan of is het pas begonnen? Heb je ook eens andere speakers geprobeerd?
Chipset drivers van mainbord ook geinstalleerd?
Probleem is denk ik al opgelost. Ik had aangezet dat de achtergronden van mijn drie beeldschermen automatisch om de 10 minuuten moeten gaan veranderen. Dit heb ik uit gezet en nu werkt is het gekraak weg. Toch is het raar dat hij kraakt wanneer die optie is ingeschakeld....

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Kan je een foto van je audio stekkers maken?

Zit alles op een geaard stopcontact?

• jandeman023
donderdraak schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:47:
Kan je een foto van je audio stekkers maken?

Zit alles op een geaard stopcontact?
Het probleem is weer terug, wel met minderen maten maar wel terug. Het is alleen als er muziek aan staat. wanneer er geen muziek of geluid is dan komt er geen random gekraak.

Hoe bedoelt u een foto van de van de audio stekkers? Het moederbord is nog geen twee maanden oud. Dat kan het toch niet zijn? en van mijn koptelefoon is gewoon een Razer draadje die het op andere apparaten wel doet.

De voeding is geaard op het stopcontact. Ik neem aan dat dan alles is geaard door de ground draden van de voeding die naar alle componenten gaan. Dus dat is het toch ook niet? en anders moet ik even proberen om alle componenten aan de aardepin te hangen met krokodillenklemmen ofzo.

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Dat weet ik niet of bij jouw thuis je stopcontacten in de muur geaard zijn. Ik weet wel dat het van toepassing kan zijn op geluidskwaliteit als iemand bijvoorbeeld op het lichtnet een lamp aanzet. Gewoon de zijkant metalen kast verbinden met radiator is voldoende voor aarde.

Het kan zijn dat wanneer je de geluids kabels niet goed hebt weggewerkt dat je dan met je benen de stekkers eruit trekt.

Het kan ook zijn dat je speakers tehard gezet en dat je speaker membraam kapot is.

Kijk anders even hoe je geluidsopname ingeschakeld staat. Kan zijn dat geluidsopname niet op microfoon staat maar op iets anders bijvoorbeeld uitgaande audio van software.

Maar je hebt het probleem zelf opgelost zag ik

[ Voor 36% gewijzigd door donderdraak op 23-02-2016 08:07 ]

• jandeman023
donderdraak schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 07:56:
Dat weet ik niet of bij jouw thuis je stopcontacten in de muur geaard zijn. Ik weet wel dat het van toepassing kan zijn op geluidskwaliteit als iemand bijvoorbeeld op het lichtnet een lamp aanzet. Gewoon de zijkant metalen kast verbinden met radiator is voldoende voor aarde.

Het kan zijn dat wanneer je de geluids kabels niet goed hebt weggewerkt dat je dan met je benen de stekkers eruit trekt.

Het kan ook zijn dat je speakers tehard gezet en dat je speaker membraam kapot is.

Kijk anders even hoe je geluidsopname ingeschakeld staat. Kan zijn dat geluidsopname niet op microfoon staat maar op iets anders bijvoorbeeld uitgaande audio van software.

Maar je hebt het probleem zelf opgelost zag ik
Ik dacht dat ik het probleem had opgelost door in windows 10 de instelling dat me achtergrond automatisch verandert uit te zetten. Maar na een tijdje kwam het weer terug. Ik heb nu 1 van de aardepinnen van me stekkerblok met een krokodillenklem aan me kachel gemaakt. Dus dan ga ik dit even testen. (hoop dat dit werkt)

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 18:32
8-S
bel je ook vast 112? je zou je computer moeten aarden, niet je stekkerblok op een gevaarlijke manier ergens mee verbinden! of maak dan tenminste een filmpje van je actie, voor op youtube...

on topic,
als je je muis flink beweegt, merk je dan ook zachte kraakjes door de speakers? nog een signaal dat aarding niet in orde is. met goedkope / oude audiokabels wil het nog wel eens gebeuren, dat het stekkertje niet meer helemaal vast zit aan het draadje binnenin, en dan moet de kabel precies op de goeie manier hangen om alles te laten werken. Maar jouw probleem klinkt meer alsof een datasignaal interferentie veroorzaakt op je audio vanwege slechte aarde.

[ Voor 67% gewijzigd door increddibelly op 23-02-2016 08:29 ]

• jandeman023
increddibelly schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:24:
8-S
bel je ook vast 112? je zou je computer moeten aarden, niet je stekkerblok op een gevaarlijke manier ergens mee verbinden! of maak dan tenminste een filmpje van je actie, voor op youtube...

on topic,
als je je muis flink beweegt, merk je dan ook zachte kraakjes door de speakers? nog een signaal dat aarding niet in orde is. met goedkope / oude audiokabels wil het nog wel eens gebeuren, dat het stekkertje niet meer helemaal vast zit aan het draadje binnenin, en dan moet de kabel precies op de goeie manier hangen om alles te laten werken. Maar jouw probleem klinkt meer alsof een datasignaal interferentie veroorzaakt op je audio vanwege slechte aarde.
hoe aard ik mijn pc dan wel goed en veilig?

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-11 16:27

FlyEragon

Alien Monkeys

jandeman023 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:51:
[...]

hoe aard ik mijn pc dan wel goed en veilig?
Gewoon via de wandcontactdoos, waarvan de aarde goed is verbonden met de aardepin in je meterkast, die dan ook weer goed is verbonden met een metalen pin van zoveel meter in de grond.

Als je een multimeter hebt geschikt voor wisselspanning uit de wandcontactdoos, kan je je aardepin meten door 1 pin op de aardepin te zetten, en de ander in 1 van de 2, 240V aansluitingen. Op 1 van de pennen moet je 0V meten, op de ander gewoon de wisselspanning van 240V.

Wat waarschijnlijker is, problemen met drivers als het zo abrupt aanwezig is, anders had je vermoed ik veel consistenter de stoorgeluiden.
Pagina: 1