Garantieaanvraag Macbook

Pagina: 1
Acties:
  • 324 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-07 13:17
Hey,

Recentelijk is mijn Macbook defect geraakt. Ik had hem in de tas zitten er toen ik hem eruithaalde zat er onderstaande schade op de macbook. Ik dacht zelf eerst dat ik misschien iets ertussen had laten zitten maar dat bleek niet het geval te zijn. Daarbij was zowel aan de buiten als binnenkant van de laptop geen verdere drukschade te zien (wat ik wel verwacht had als het daardoor kwam, maar de laptop zat in een laptop tas waar verder niks inzat). Hebben jullie enig idee hoe dit zo kan komen?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/efAtFnu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gcQkKlA.jpg

Zingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dit is een gebroken paneel en daar ga je geen garantie op krijgen aangezien dat alleen kan gebeuren door er fysiek kracht op te zetten. De MacBook zelf is van aluminium gemaakt en kan dus iets buigen en dan weer rustig terugbuigen zonder dat dat sporen achter laat.

[ Voor 32% gewijzigd door CyBeR op 22-02-2016 16:49 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-07 14:20
Weet je zeker dat er niets tussen heeft gezeten? Enige keer dat ik zoiets gezien heb is toen ik een laptop dicht heb gedaan met een pen ertussen (ja ja erg dom). Was gelukkig niet heel moeilijk een nieuw paneel te plaatsen (geen idee hoe dat bij apple is, waarschijnlijk lastiger).

Ik kan me zelf slecht voorstellen dat dit zomaar ontstaan is, maar stranger things have happened. Als het echt uit het niets gebeurd is dan moet je er gewoon garantie op krijgen, maar of de verkoper dit van jou aan zal nemen is natuurlijk de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vizzie schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:53:
Was gelukkig niet heel moeilijk een nieuw paneel te plaatsen (geen idee hoe dat bij apple is, waarschijnlijk lastiger).
Nee hoor, heel simpel. Afspraak maken bij de Apple Store, daar heeft een van de mensen er vrij snel aan door wat er schort en dan gaan ze 't repareren (dwz, vervangen). Dat duurt een paar dagen afhankelijk van hoe druk 't is en of 't onderdeel op voorraad is.

Een scherm repareren zal je wel tussen de 200 en 400 euro kosten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-07 14:20
CyBeR schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:55:
[...]

Nee hoor, heel simpel. Afspraak maken bij de Apple Store, daar heeft een van de mensen er vrij snel aan door wat er schort en dan gaan ze 't repareren (dwz, vervangen). Dat duurt een paar dagen afhankelijk van hoe druk 't is en of 't onderdeel op voorraad is.

Een scherm repareren zal je wel tussen de 200 en 400 euro kosten denk ik.
Eh ja dat is natuurlijk simpel het door een ander laten doen. Ik heb het paneel destijds zelf vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vizzie schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:09:
[...]

Eh ja dat is natuurlijk simpel het door een ander laten doen. Ik heb het paneel destijds zelf vervangen.
Oh dat bedoel je. Dat is ook niet heel moeilijk, hoewel macbooks wel optimised for space zijn en dus wel 's moeilijk in elkaar willen zitten. Maar het wil voornamelijk wel 's lastig zijn om de onderdelen te krijgen. Vaak is laten repareren door Apple goedkoper, zelfs als je het arbeidsloon wat ze rekenenen meetelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, naar een Apple Store gaan en vragen of het onder garantie valt. Ik vermoed van niet, maar dit topic heeft zo geen zin :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.