OpenOffice Calc, intikken datum 1/2/2015 geeft 1/2 als breuk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Heb ik het goeie voornemen meer open source te gaan en wil een voorzichtige start maken met Apache OpenOffice 4 (vanuit PortableApps op Win), loopt het eerste wat ik wil doen al fout en geen setting te vinden die het blijkbaar kan oplossen.

Wil ik eenvoudigweg in een kolom als datum 1/2/2015 ingeven en krijg ik "1/2" als breuk (dus in 1 karakter) gevolgd door "/2015".

Hier is wat ik al geprobeerd heb:
-OpenOffice Nederlandstalig installeren ipv het Engels dat ik eigenlijk verkies, maar kom, daar kan ik mee leven
-Kolom type op "Date" gezet in rechterklik-"Format Cells"
-In "Options", Language settings, Languages, Local Settings op "Dutch (Belgium)" gezet

Maakt geen verschil, ik krijg 1/2/2015 niet ingetikt en lijkt me toch niet zo'n complex iets dat ik hier vraag :)

Wel vreemd dat "User interface" op "English (USA)" blijft staan als ik die verzet naar "Dutch (Netherlands)" in de opties maar vermoed niet dat dat er wat mee te maken heeft.

Iemand een idee wat er fout loopt? Dank!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En als je nou eens de datum als 1-2-2016 schrijft? Standaard scheidingsteken in NL voor datums is een min, geen slash. Dat kan je ook instelling in de celleigenschappen onder format, die heb je al op datum gezet, maar let op de notatie in 't voorbeeld daarvan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Aha, ja, Hero, dank je. Hoewel, in Excel tik ik datum met slashes. Hier in Vlaanderen gebruiken we beide notaties eigenlijk een beetje door elkaar, dd/mm/yyyy en dd-mm-yyyy. Goed, dit probleem dus opgelost.

Bots ik nog op iets vervelends: tik ik de tekst "a - b - c" dan worden de mintekens automatisch vervangen door zo'n leesteken dat nét iets langer is dan een minteken en dat we vaak gebruiken om tussenzinnen (of hoe heten die dingen) op te nemen in een tekst. Enig idee hoe ik dit afzet? Dank je voor de tips!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.