Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topquark
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-05-2023
Dag Tweakers,

Mijn nieuwe moederbord krijg ik niet aan de praat. Nu heeft deze geen speaker, maar wel een speaker header. En helaas heb ik dus geen speaker die hierop past. Is het mogelijk om m.b.v. een multimeter o.i.d. alsnog een postcode te krijgen? (of erachter te komen dat ie gewoon volledig dood is)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je een oude koptelefoon van een walkman ofzo? Even kabeltje strippen en met een plakbandje op de header vastplakken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zou ik niet doen. zet er even een koptelefoon op, of op de lijningang van je versterker

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 22-02-2016 15:21 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Geron schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:19:
Mijn nieuwe moederbord krijg ik niet aan de praat. Nu heeft deze geen speaker, maar wel een speaker header. En helaas heb ik dus geen speaker die hierop past. Is het mogelijk om m.b.v. een multimeter o.i.d. alsnog een postcode te krijgen? (of erachter te komen dat ie gewoon volledig dood is)
Heb je alleen een nieuw moederbord of is alles nieuw? Post anders eens de volledige specs van je computer. Mogelijk is er gewoon iets simpels aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topquark
Een oude koptelefoon heb ik wel, maar kan dat wel? Levert de case speaker header (4 pins) een ac of dc signaal voor post codes? En is dit wel genoeg vermogen om een speaker aan te sturen of trek ik dan te veel vermogen?

@rens-br: Enkel een nieuw moederbord. Maar dit is eigenlijk ook een gehele computer. Het board heeft:
-on board Intel N3150
-Passief gekoelde heatsink voor cpu
-meegeleverde DC power voeding (in tegenstelling tot standaard computer is het gewoon een 19V stekker)

Het enige dat ik zelf heb hoeven plaatsen is het RAM, maar ik heb hiervoor 3 verschillende sticks gebruikt, 2 ervan zitten nu weer in mijn laptop dus werken gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1) Ja
2a) er worden maar 2 van de 4 pinnen gebruikt. de buitenste
2b) ac, het is een speaker, geen piezo zoemer, je hoort een piep is per definitie ac.
3) normaal hangt er een speaker aan, wat denk je zelf ?

gebruik je fantasie
Afbeeldingslocatie: http://www.baybeamer.com/images/cables/InternalSPK.JPG

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Geron schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:39:
@rens-br: Enkel een nieuw moederbord. Maar dit is eigenlijk ook een gehele computer. Het board heeft:
-on board Intel N3150
-Passief gekoelde heatsink voor cpu
-meegeleverde DC power voeding (in tegenstelling tot standaard computer is het gewoon een 19V stekker)

Het enige dat ik zelf heb hoeven plaatsen is het RAM, maar ik heb hiervoor 3 verschillende sticks gebruikt, 2 ervan zitten nu weer in mijn laptop dus werken gegarandeerd.
Het kan ook een compability issue zijn, vandaar dat ik benieuwd was naar de volledige specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topquark
Ok, dus een oude koptelefoon slopen is een goede optie. Dan zal ik die vanavond maar eens gebruiken, en dan hopen dat we wat gepiep horen, en zo niet gaat het hele zaakje op retour.
Pagina: 1