Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdveen1
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-08-2024
Binnenkort krijg ik een nieuwe Samsung Galaxy S6.
Wat zijn de eerste dingen die ik in ieder geval gelijk zou moeten aanpassen/instellen/bijwerken/etc?

Ik denk bijvoorbeeld aan een andere launcher dan de TouchWiz. Alle bloatware deinstalleren/stopzetten?
Voor hen die de S6 al een tijdje in gebruik hebben, wat kunnen jullie me adviseren hier in?

Ik heb al even gezocht maar het niet kunnen vinden, is er een plek waar S6-beginnelingen adviezen en tips kunnen vinden?

Thanks!
Sander.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Graag dit soort kansloze berichten achterwege laten.

[ Voor 78% gewijzigd door RoD op 22-02-2016 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Gewoon aanzetten en de stappen volgen. Je hoeft niks te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 13:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Te beginnen met de handleiding lezen en daarna Android helemaal doorlezen (eerst lezen, dan pas vragen). Ongetwijfeld kom je hier de komende weken wel doorheen en de kans dat je dan nog informatie mist (of niet snapt), lijkt me vrij onwaarschijnlijk?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Volgens mij kan je beter hier terecht.
[Samsung Galaxy S6-serie] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdveen1
Momus schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:47:
De eerste stap lijkt mij het ding op marktplaats zetten en een goedkoper, minstens gelijkwaardig, alternatief aanschaffen.
Bedankt voor de glimlach!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:57
Momus schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:47:
De eerste stap lijkt mij het ding op marktplaats zetten en een goedkoper, minstens gelijkwaardig, alternatief aanschaffen.
Ehh... hij neemt een S6, geen 6S :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:02
Sowieso moet je je telefoon rooten wil je alle onnodige bloat/vooraf geinstalleerde apps verwijderen...

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdveen1
Timocos schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:51:
Sowieso moet je je telefoon rooten wil je alle onnodige bloat/vooraf geinstalleerde apps verwijderen...
Heeft dat nog gevolgen voor eventuele toekomstige software updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Rooten triggered wel de KNOX beveiliging van de S6, waardoor Samsung geen garantie meer geeft.
Niet dat je daar veel mee te maken hebt; de winkel waar je de telefoon koopt dient de garantie te leveren, laat je dus niet zomaar afschepen door die partij naar de fabrikant van het toestel.

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 22-02-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
svdveen1 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:54:
[...]

Heeft dat nog gevolgen voor eventuele toekomstige software updates?
Die zul je niet meer binnen kunnen halen, mits een rom maker ze in een nieuwe versie van je rom doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-07 08:39
svdveen1 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:46:
Binnenkort krijg ik een nieuwe Samsung Galaxy S6.
Wat zijn de eerste dingen die ik in ieder geval gelijk zou moeten aanpassen/instellen/bijwerken/etc?

Ik denk bijvoorbeeld aan een andere launcher dan de TouchWiz. Alle bloatware deinstalleren/stopzetten?
Voor hen die de S6 al een tijdje in gebruik hebben, wat kunnen jullie me adviseren hier in?

Ik heb al even gezocht maar het niet kunnen vinden, is er een plek waar S6-beginnelingen adviezen en tips kunnen vinden?

Thanks!
Sander.
Ik zou eerst maar eens beginnen om toestel normaal in te stellen en dan kijken wat je niet bevalt. Standaard staat het vol met widgets en apps dus dan kan je eerst verwijderen.

Andere launcher kan maar waarom zou je. Via de Themestore kun je ook allerlei themes downloaden.

Ook kun je in applicatie beheer,
apps uitschakelen die je niet nodig denk te hebben.

Wil je meer dan kom je in de afdeling voor gevorderden. Het topic S6 rooten en custom roms kun je dan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Garret1410 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:34:
[...]

Ik zou eerst maar eens beginnen om toestel normaal in te stellen en dan kijken wat je niet bevalt. Standaard staat het vol met widgets en apps dus dan kan je eerst verwijderen.

Andere launcher kan maar waarom zou je. Via de Themestore kun je ook allerlei themes downloaden.

Ook kun je in applicatie beheer,
apps uitschakelen die je niet nodig denk te hebben.

Wil je meer dan kom je in de afdeling voor gevorderden. Het topic S6 rooten en custom roms kun je dan volgen.
Die widgets en apps kun je dus juist alleen via root verwijderen. Maar inderdaad, kijk maar eerst hoe de telefoon bevalt zonder gelijk te rooten, want ik ga er eerlijk vanuit dat dat weer een gigantische stap verder is, omdat je hier ook al gelijk vraagt wat je moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, wat je wel en niet met je telefoon wil doen moet je toch echt helemaal zelf weten. Dit is ook een kwestie van proberen en uitzoeken. Dit topic gaat daarom dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.