Dag iedereen!
Ik heb momenteel een behoorlijk oude computer:
Asus P5Qcore 2 duo 2.8ghz
4gb DDR2,
GT440, ...
Niets dat ik nog echt kan recupereren, buiten misschien de kast (Antec Sonata III) en de harde schijven: Samsung 256gb SSD en WD 650gb caviar black.
Ik zou graag een casual gaming computer samenstellen. Vroeger (ik word oud) gamede ik nog vaker, maar nu minder. Ik wil dus wel een computer die huidige games aankan (en liefst even meegaat), maar zaken zoals 4K en VR interesseren me helemaal niets.
Ik heb al vaak op jullie forum gelezen en hoop dus ook dat jullie me hierbij kunnen helpen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming, geen extreme zaken, maar zou wel graag huidige games vlot kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien het slechts casual gaming is, had ik gedacht aan €650, al wil ik meer uitgeven als ik overtuigd ben dat dit de beste oplossing is (langer mee kunnen bv).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung EVO 250 GB (+ hdd)
DVD drive
Eventueel kast (Antec Sonata III) ?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt niet veel uit, zolang het maar betrouwbare componenten zijn. Zelf heb ik goede ervaring met Asus.
Ga je overklokken?
Heb hier geen ervaring mee, dus lijkt me misschien niet zo'n goed idee.
Wat verwacht je van ons?
Op basis van reviews, aanbevelingen in winkels e.d. ben ik op onderstaand systeem uitgekomen. Let wel, ik woon in Gent en zou graag alles bij codima kopen (zeer tevreden van hun service). Daardoor komt de kostprijs van volgende setup op ongeveer €750:
Ik had gedacht om op volgende manieren te kunnen besparen:
i5-6400 ipv i5-6500
kast houden
µATX ipv ATX (bv de Gigabyte GA-H110M-S2H)
Hiermee bespaar ik €100, maar verlies ik wat flexibiliteit (slechts 2 geheugenslots), wat power in de cpu en heb ik geen front usb 3 poorten.
Wat denken jullie hiervan? Is het zinnig zo geld te proberen besparen of is het beter dat ik niet kijk op die €100? Of zijn er andere mogelijkheden om te besparen?
Alvast heel bedankt!
Ik heb momenteel een behoorlijk oude computer:
Asus P5Qcore 2 duo 2.8ghz
4gb DDR2,
GT440, ...
Niets dat ik nog echt kan recupereren, buiten misschien de kast (Antec Sonata III) en de harde schijven: Samsung 256gb SSD en WD 650gb caviar black.
Ik zou graag een casual gaming computer samenstellen. Vroeger (ik word oud) gamede ik nog vaker, maar nu minder. Ik wil dus wel een computer die huidige games aankan (en liefst even meegaat), maar zaken zoals 4K en VR interesseren me helemaal niets.
Ik heb al vaak op jullie forum gelezen en hoop dus ook dat jullie me hierbij kunnen helpen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming, geen extreme zaken, maar zou wel graag huidige games vlot kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien het slechts casual gaming is, had ik gedacht aan €650, al wil ik meer uitgeven als ik overtuigd ben dat dit de beste oplossing is (langer mee kunnen bv).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung EVO 250 GB (+ hdd)
DVD drive
Eventueel kast (Antec Sonata III) ?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt niet veel uit, zolang het maar betrouwbare componenten zijn. Zelf heb ik goede ervaring met Asus.
Ga je overklokken?
Heb hier geen ervaring mee, dus lijkt me misschien niet zo'n goed idee.
Wat verwacht je van ons?
Op basis van reviews, aanbevelingen in winkels e.d. ben ik op onderstaand systeem uitgekomen. Let wel, ik woon in Gent en zou graag alles bij codima kopen (zeer tevreden van hun service). Daardoor komt de kostprijs van volgende setup op ongeveer €750:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 213,71 | € 213,71 |
1 | MSI B150 PC MATE | € 89,80 | € 89,80 |
1 | Asus STRIX-R9380-DC2OC-4GD5-GAMING | € 227,53 | € 227,53 |
1 | Thermaltake Versa H22 | € 36,76 | € 36,76 |
1 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8 | € 40,51 | € 40,51 |
1 | Cooler Master B600 ver.2 | € 53,49 | € 53,49 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 661,80 |
Ik had gedacht om op volgende manieren te kunnen besparen:
i5-6400 ipv i5-6500
kast houden
µATX ipv ATX (bv de Gigabyte GA-H110M-S2H)
Hiermee bespaar ik €100, maar verlies ik wat flexibiliteit (slechts 2 geheugenslots), wat power in de cpu en heb ik geen front usb 3 poorten.
Wat denken jullie hiervan? Is het zinnig zo geld te proberen besparen of is het beter dat ik niet kijk op die €100? Of zijn er andere mogelijkheden om te besparen?
Alvast heel bedankt!
[ Voor 51% gewijzigd door McRagefit op 22-02-2016 15:17 ]