Inkt voor HP printer lijkt te verdrogen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-07 18:54
Al enkele jaren heb ik een HP kleurenprinter, waarmee ik maar zo nu en dan een velletje print. Het probleem is dat, waarschijnlijk omdat ik niet zo heel erg veel print en mogelijk door de droogte in mijn woonkamer, het inkt telkens lijkt te verdrogen terwijl de cartridges in de printer zitten. Op een gegeven moment, als ik de cartridges nog nauwelijks gebruikt heb (volgens mij zou er dan nog 80% inkt aanwezig moeten zijn), is de kwaliteit van een print erg slecht. Duidelijk is dan te zien dat één of meerdere kleuren leeg zouden zijn.

In eerste instantie plaatste ik de originele HP cartridges in de printer. Maar toen dat me te duur werd, ben ik overgestapt op alternatieve cartridges. Momenteel zitten er doorzichtige cartridges in op advies van de handelaar. Hij zei: "Dan kun je je zelf overtuigen of de inkt inderdaad op is als de kwaliteit slecht geworden is".
Daarmee is nu bewezen dat, terwijl de prints weer slecht van kwaliteit zijn geworden, alle cartridges nog voor zo'n 80% vol lijken te zitten, maar het inkt in de cartridges lijkt donker verkleurd en niet meer vloeibaar te zijn.

Nu mijn vragen:
- Wordt dit probleem herkend?
- Hebben alleen HP printers hier last van of speelt het probleem bij alle merken?
- Op welke manier zou het probleem op te lossen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 14:22
Dit is een bekend probleem inderdaad met inkjet printers (alle merken).

Oplossing: koop een laserprinter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dit is niet onbekend; je kan het oplossen door gewoon elke 2 weken ofzo een klein kleurenprintje af te drukken (bijvoorbeeld een plaatje van het oude testbeeld maar dan op postzegelformaat afdrukken)

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 22-02-2016 14:19 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 10:15
Dit komt vaker voor ja, bij alle merken, regelmatig iets printen waar je alle kleuren bij gebruikt is een oplossing, andere oplossing is om op een laser printer over te gaan, alhoewel ik denk dat je met je huidige hoeveelheid aan prints hier weinig aan hebt.

edit: of zie hierboven :+

[ Voor 8% gewijzigd door Raznov op 22-02-2016 14:38 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
Wekelijks een printje maken, is iets wat ik in het verleden ook bedacht. Maar in de praktijk doe ik dat dan enkele keren en vergeet het weer. Eens kijken of ik daarvoor op een of andere manier een automatische taak kan instellen in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

sellh schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:17:
Al enkele jaren heb ik een HP kleurenprinter, waarmee ik maar zo nu en dan een velletje print. Het probleem is dat, waarschijnlijk omdat ik niet zo heel erg veel print en mogelijk door de droogte in mijn woonkamer, het inkt telkens lijkt te verdrogen terwijl de cartridges in de printer zitten. Op een gegeven moment, als ik de cartridges nog nauwelijks gebruikt heb (volgens mij zou er dan nog 80% inkt aanwezig moeten zijn), is de kwaliteit van een print erg slecht. Duidelijk is dan te zien dat één of meerdere kleuren leeg zouden zijn.

In eerste instantie plaatste ik de originele HP cartridges in de printer. Maar toen dat me te duur werd, ben ik overgestapt op alternatieve cartridges. Momenteel zitten er doorzichtige cartridges in op advies van de handelaar. Hij zei: "Dan kun je je zelf overtuigen of de inkt inderdaad op is als de kwaliteit slecht geworden is".
Daarmee is nu bewezen dat, terwijl de prints weer slecht van kwaliteit zijn geworden, alle cartridges nog voor zo'n 80% vol lijken te zitten, maar het inkt in de cartridges lijkt donker verkleurd en niet meer vloeibaar te zijn.

Nu mijn vragen:
- Wordt dit probleem herkend?
- Hebben alleen HP printers hier last van of speelt het probleem bij alle merken?
- Op welke manier zou het probleem op te lossen zijn?
Over wat voor een tijdsperiode heb je het dan?

Mijn kleurencartridges gaan ongeveer twee jaar mee en dan pas komt er geen fatsoenlijke kleur meer uit eigenlijk. Ik gebruik wel originele HP cartridges. Doorzichtig lijkt me ook niet zo nuttig. Plastic ademt altijd iets en grote kans dat het droogt tegen het plastic aan... Zie je nog niks.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

sellh schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:34:
Eens kijken of ik daarvoor op een of andere manier een automatische taak kan instellen in Windows.
http://www.robvanderwoude.com/2kprintcontrol.php en dan gewoon het goede commando als BAT-file opslaan en in je Windows Task Scheduler hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MAX3400 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:19:
Dit is niet onbekend; je kan het oplossen door gewoon elke 2 weken ofzo een klein kleurenprintje af te drukken (bijvoorbeeld een plaatje van het oude testbeeld maar dan op postzegelformaat afdrukken)
Het idee is leuk, "het testbeeld zal de veel kleuren vertegenwoordigen". maar je snapt dat dit gemaakt is voor (o.a.) rgb en niet cymk ;)

* Fish heeft consumenten inktjet in de ban gedaan

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
Hooglander1 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:40:
[...]

Over wat voor een tijdsperiode heb je het dan?

Mijn kleurencartridges gaan ongeveer twee jaar mee en dan pas komt er geen fatsoenlijke kleur meer uit eigenlijk. Ik gebruik wel originele HP cartridges. Doorzichtig lijkt me ook niet zo nuttig. Plastic ademt altijd iets en grote kans dat het droogt tegen het plastic aan... Zie je nog niks.
Gemiddeld eens in de 2, 3 weken maak ik een kleurenprintje (meestal dingen als toegangsbewijzen voor theater, etc., dus geen grote inktverslindende afbeeldingen). Printjes waarbij ik alleen zwart gebruik wat vaker, maar met de zwarte cartridge heb ik ook niet zo veel problemen. De huidige kleurencartridges zitten er nu zo'n half jaar in, denk ik.

Ik ga proberen een automatische Windows taak aan te maken waarbij eens per week een printertest wordt uitgespuugd. Ben benieuwd of dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

sellh schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:49:
[...]

Gemiddeld eens in de 2, 3 weken maak ik een kleurenprintje (meestal dingen als toegangsbewijzen voor theater, etc., dus geen grote inktverslindende afbeeldingen). Printjes waarbij ik alleen zwart gebruik wat vaker, maar met de zwarte cartridge heb ik ook niet zo veel problemen. De huidige kleurencartridges zitten er nu zo'n half jaar in, denk ik.

Ik ga proberen een automatische Windows taak aan te maken waarbij eens per week een printertest wordt uitgespuugd. Ben benieuwd of dat het probleem oplost.
Dat zou niet mogen gebeuren in die tijd. Ik gebruik ze net zo vaak, maar doe echt jaren met cartridges...

Ik gok dat het aan je printer ligt (of toch aan de meestal goedkopere namaakinkt).

Koop voor weinig een laserprintertje en gooi die inktjet uit het raam. Lijkt me een slimmere optie dan wat je nu van plan bent.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
Moet wel toegeven dat het in mijn woning (nieuwbouw, erg geïsoleerd, vloerverwarming) erg droog (en ook vaak, vooral in de zomer, extreem warm) is. Balpennen (behalve parkers) leven ook nooit lang. En de rubbertjes in de deurpost (die de deur moet opvangen) waren na 5 jaar helemaal verdroogd en brokkelden bij het aanraken helemaal weg. Staat tegenover dat ik nauwelijks hoef te stoken.
Ik heb een vermoeden dat de inkt erg gevoelig is voor deze droogte en warmte. Maar een laserprinter zou daar dus niet gevoelig voor zijn, begrijp ik? Dan is een laserprinter het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
Heb bedacht om nog 1 keer nieuwe cartridges (de originele) aan te schaffen en de tip van het wekelijkse printje op te volgen. Daarbij noteer ik dan de koopdatum en probeer ik bij te houden hoeveel ik in de loop der tijd print, zodat ik een reëel beeld heb als de cartridges er weer mee ophouden. Ben ik dan niet tevreden, dan ga ik voor een laserprinter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een laserprinter werkt sowieso niet met vloeibare inkt, maar met tonerpoeder. Is hooguit gevoelig voor zeer hoge luchtvochtigheid, droogte is geen probleem.

Ik zou sowieso laserprinter aanraden. Eenvoudige modellen kosten ook nauwelijks meer dan inkjets, en tweedehands is zat te koop als dat te duur is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

dion_b schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:43:
Een laserprinter werkt sowieso niet met vloeibare inkt, maar met tonerpoeder. Is hooguit gevoelig voor zeer hoge luchtvochtigheid, droogte is geen probleem.

Ik zou sowieso laserprinter aanraden. Eenvoudige modellen kosten ook nauwelijks meer dan inkjets, en tweedehands is zat te koop als dat te duur is.
Vergeet niet dat sommige toners nog wel eens zichzelf "compacten" bij weinig gebruik; het kan dus zijn dat een eerste printje na een maand of 3 er niets helemaal lekker uit komt en dus wazig kan lijken. De alom bekende methode is om dan even de toner eruit te tillen, zijdelings te schudden en het document nogmaals af te drukken.

Ik denk, gezien de prijzen van inkjet/laserjet, dat het lood om oud ijzer is (letterlijk). Sommige inkjet-fabrikanten leveren een mooie startset met inkt mee en dan kost de printer, pak 'm beet, 6 tientjes. Het klinkt als milieuvervuiling maar gebruik die printer een jaar, mik 'm weg en koop een nieuwe; dat is vaak goedkoper dan een officiele set nieuwe cartridges ;)

Pagina: 1