Al enkele jaren heb ik een HP kleurenprinter, waarmee ik maar zo nu en dan een velletje print. Het probleem is dat, waarschijnlijk omdat ik niet zo heel erg veel print en mogelijk door de droogte in mijn woonkamer, het inkt telkens lijkt te verdrogen terwijl de cartridges in de printer zitten. Op een gegeven moment, als ik de cartridges nog nauwelijks gebruikt heb (volgens mij zou er dan nog 80% inkt aanwezig moeten zijn), is de kwaliteit van een print erg slecht. Duidelijk is dan te zien dat één of meerdere kleuren leeg zouden zijn.
In eerste instantie plaatste ik de originele HP cartridges in de printer. Maar toen dat me te duur werd, ben ik overgestapt op alternatieve cartridges. Momenteel zitten er doorzichtige cartridges in op advies van de handelaar. Hij zei: "Dan kun je je zelf overtuigen of de inkt inderdaad op is als de kwaliteit slecht geworden is".
Daarmee is nu bewezen dat, terwijl de prints weer slecht van kwaliteit zijn geworden, alle cartridges nog voor zo'n 80% vol lijken te zitten, maar het inkt in de cartridges lijkt donker verkleurd en niet meer vloeibaar te zijn.
Nu mijn vragen:
- Wordt dit probleem herkend?
- Hebben alleen HP printers hier last van of speelt het probleem bij alle merken?
- Op welke manier zou het probleem op te lossen zijn?
In eerste instantie plaatste ik de originele HP cartridges in de printer. Maar toen dat me te duur werd, ben ik overgestapt op alternatieve cartridges. Momenteel zitten er doorzichtige cartridges in op advies van de handelaar. Hij zei: "Dan kun je je zelf overtuigen of de inkt inderdaad op is als de kwaliteit slecht geworden is".
Daarmee is nu bewezen dat, terwijl de prints weer slecht van kwaliteit zijn geworden, alle cartridges nog voor zo'n 80% vol lijken te zitten, maar het inkt in de cartridges lijkt donker verkleurd en niet meer vloeibaar te zijn.
Nu mijn vragen:
- Wordt dit probleem herkend?
- Hebben alleen HP printers hier last van of speelt het probleem bij alle merken?
- Op welke manier zou het probleem op te lossen zijn?