Trage 2-in-1, locatieafhankelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:11
Ik heb een beetje een apart probleem. Sinds kort heb ik een Acer Switch 10, nog draaiende op Windows 8.1. Ik gebruik 'm in feite enkel voor internet.
Bij mij thuis functioneert deze prima en vlot. Kom ik echter bij m'n ouders, dan is het ding niet vooruit te branden. Pagina's duren lang om te laden, continue meldingen van langlopende scripts, Firefox die seconden vast hangt ('reageert niet'), etc. De browsers werken in het algemeen ontzettend traag. Ook het openen van nieuw leeg tabblad bijvoorbeeld duurt al veel langer. Zo gauw ik weer bij mij thuis ben, loopt ie weer als een zonnetje. Waar kan dit aan liggen en hoe los ik dit op? Wat het nog eigenaardiger maakt: ook als ik internet via m'n telefoon als hotspot (dus via 4G) zit er weinig verandering of verbetering in, terwijl ook op die manier bij mij thuis gewoon alles lekker vlot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h0us3cat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 22:59
Er zitten kwaadaardige geesten bij uw ouders thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:41
Brak/traag internet bij de ouders thuis lijkt mij.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als het traag is zowel via de 4G alsmede via "de vaste internet", dan is er waarschijnlijk een enorm dekkingsprobleem van de betrokken ISP's.

- wat zeiden de helpdesk van de ISPs op jouw meldingen?
- welke metingen/tests heb je uitgevoerd op 4G?
- welke metingen/tests heb je uitgevoerd op het vaste internet?
- hebben je ouders dezelfde problemen met hun devices?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:11
MAX3400 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:14:
Als het traag is zowel via de 4G alsmede via "de vaste internet", dan is er waarschijnlijk een enorm dekkingsprobleem van de betrokken ISP's.

- wat zeiden de helpdesk van de ISPs op jouw meldingen?
- welke metingen/tests heb je uitgevoerd op 4G?
- welke metingen/tests heb je uitgevoerd op het vaste internet?
- hebben je ouders dezelfde problemen met hun devices?
Het aparte is dat m'n telefoon wel gewoon snel internet via 4G en m'n andere laptop eigenlijk ook geen problemen ondervindt :? De laptop van m'n ouders, broer en broertje ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:29
henri86 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:50:
[...]

Het aparte is dat m'n telefoon wel gewoon snel internet via 4G en m'n andere laptop eigenlijk ook geen problemen ondervindt :? De laptop van m'n ouders, broer en broertje ook niet.
Ok, deze informatie had je wellicht eerder kunnen geven. Maar goed. Het zou zomaar kunnen zijn dat de Acer hardware bevat die niet zo lekker samenwerkt met de router van je ouders? Is dat het wellicht?
Pagina: 1