Safari mag niet afsluiten met meerdere tabbladen open

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelke
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-03 16:14
OS X El Capitan browser Safari

Ik heb me al suf gezocht hoe ik volgend probleem kan oplossen.

Als Safari geopend staat met meerdere tabbladen overkomt het me vaak dat ik de browser afsluit met als gevolg dat alle tabbladen afsluiten.
Onder Windows kon ik instellen dat ik een waarschuwing kreeg dat nog andere tabbladen open stonden zodat de browser niet afsloot.

Kan ik ergens in Safari instellen dat ik een waarschuwing krijg bij het afsluiten, een waarschuwing dat er nog andere tabbladen op de browser staan? |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Ik ben bekend met die optie in MS IE maar zover ik weet zit die functie niet in Safari. Persoonlijk gebruik ik CMD+W om een tab te sluiten, CMD+Z om het ongedaan te maken en CMD+T om een nieuwe tab toe te voegen.

Mocht je toch per ongeluk je venster of zelfs de hele browser sluiten, kan je alle tabs die je het laatst open had opnieuw openen met 1 van deze 2 opties:

History > Reopen last closed window
History > Reopen all windows from last session

[ Voor 76% gewijzigd door Gamebuster op 22-02-2016 13:33 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelke
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-03 16:14
Dank u wel Gamebuster ! Mijn probleem is hiermee opgelost

Ik wist niet dat die 'geschiedenis' functie bestond. Als nieuwe gebruiker van het OS X systeem heb ik nog veel te leren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:49
Haha ik ken het probleem. Drukte per ongeluk op cmd-q ipv cmd-w. Dag 150 tabs. Gelukkig kwam ik de restore all windows from last session tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eXtink
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Als je onder System Preferences > General het volgende kopje uitzet dan herstelt osx altijd alle windows van je app als je hem volledig afsluit (bijvoorbeeld met cmd-q):

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DG7QreYFjeoeni2SCsfW9Lhk/medium.png

[ Voor 5% gewijzigd door eXtink op 22-02-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gut, dat gebeurt mij ook een soortvan geregeld. :'( Het irritante is, dat de waarschuwingsoptie er in een vorige versie van OS X (volgens mij) wel was.
Nu kun je inderdaad de vensters van de vorige sessie herstellen; automatisch of handmatig. Echter herstelt Safari dan niet de vensters in de privé modus (NRC artikelen O-))…
En de mogelijkheid tot het versturen van een bug, tip of verzoek vind ik ook zo gauw niet binnen Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:32

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:55:
Gut, dat gebeurt mij ook een soortvan geregeld. :'( Het irritante is, dat de waarschuwingsoptie er in een vorige versie van OS X (volgens mij) wel was.
Nu kun je inderdaad de vensters van de vorige sessie herstellen; automatisch of handmatig. Echter herstelt Safari dan niet de vensters in de privé modus (NRC artikelen O-))…
En de mogelijkheid tot het versturen van een bug, tip of verzoek vind ik ook zo gauw niet binnen Safari.
Het hoort ook niet te werken voor privémodus. Ga eens na waar het voor is. Het is een tijdelijke sessie zonder dataverzameling.

En moet je er nou een jaar oud topic voor schoppen :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och ja, de logica begrijp ik zeker wel, het is alleen wat vervelend als ik weer eens mis tik!

En och.2: zo hard deed ik het toch niet? Hooguit liet ik een belletje rinkelen om d'r uit haar sluimer te laten ontwaken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Fascinerend. Waarbij ik dit gezicht trek: O_o

Maar serieus, 150. Holy shit. Over hoeveel windows heb je die 150 tabs verdeeld?

Edit: getver, necro-topic.

[ Voor 5% gewijzigd door cerberusss op 27-02-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:49
cerberusss schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:04:
[...]

Fascinerend. Waarbij ik dit gezicht trek: O_o

Maar serieus, 150. Holy shit. Over hoeveel windows heb je die 150 tabs verdeeld?

Edit: getver, necro-topic.
Om toch maar even te reageren:
1.

Binnen safari heb je immers een eigen tab manager die zijn werk redelijk goed doet.

Af en toe tik ik er nog wel meer aan hoor. Zit op mn maand oude MBP nu al op de 72.
Pagina: 1