Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XephireUK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 14:51
Ik heb een Lenovo Y510P als mijn werk laptop. Ik heb laatst de laptop herstart en hij komt niet verder dan het Lenovo logo.

Normaal als ik de laptop start, krijg ik het Lenovo scherm met daaronder een spinner om aan te geven dat de BIOS wordt gecheckt. Op dit moment start de spinner niet eens.

Stappen zo ver gedaan:

- Geprobeerd in de BIOS te komen, niet mogelijk

- Batterij/Accu afgehaald, en geprobeerd om de machine verschillende malen (20x + lange start) te starten om te zorgen dat de BIOS zich herzet. --> geen resultaat, geen spinner

- Proberen te starten met de novo knop (brengt normaal de optie voor systeem herstel etc.) --> geen resultaat, geen spinner

- Geheugen verwijderd en terug gezet, harde schijf verwijderd, systeem gestart zonder harde schijf --> geen resultaat, geen spinner, geen foutmelding van geen OS oid.

- Geprobeerd te starten van USB met alternatief OS --> geen resultaat, geen spinner

Iemand nog een idee voor wat ik kan proberen of is het moederbord beschadigd?

HDD: Samsung 840 SDD

Alex

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
XephireUK schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:28:
- Batterij/Accu afgehaald, en geprobeerd om de machine verschillende malen (20x + lange start) te starten om te zorgen dat de BIOS zich herzet. --> geen resultaat, geen spinner
Als ik het goed begrijp heb je bij deze test je voeding en accu losgekoppeld en heb je dan geprobeerd op te starten. Klopt dit?

Wat je nog kan proberen is op te starten zonder HDD en zonder RAM. Je zou dan een error kunnen krijgen. Daarna kan je proberen om de laptop te starten telkens met een ander Ram balkje.

Als het bovenstaande geen resultaat heeft gegeven verwacht ik dat het moederbord is overleden. Heb je nog garantie?

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 22-02-2016 13:30 ]