Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-07 20:31
Ik kan vanaf donderdag 25 Feb verlengen. Doe ik dat niet dan gaat mijn maandprijs van 38 naar 65 euro.
Nu heb ik al flink vergeleken wat de best optie zou zijn. Ik heb nu een Vodafone Red Super - 1 jarig abonnement, in combinatie met een Nexus 6 welke in uitstekende staat verkeerd en nog prima een jaartje mee kan. Nu zoek ik dus met dezelfde contractvorm een (goedkoop) toestel wat ik voor een mooie prijs weer kan verkopen.

Natuurlijk heb ik zelf ook al wat onderzoek gedaan, maar de moeilijkheid zit hem meer in dat je bij verschillende sites zoals Coolblue en Belsimpel eerst het toestel moet selecteren. En anders word het door de Toestelbijdrage lastig om direct te zien wat voor mij een goede optie is.
Ik zoek echter iets zonder toestelbijdrage om mijn maandlasten zo laag mogelijk te houden.

Mijn vraag
Een makkelijk verhandelbaar toestel icm verlengen Vodafone Red Super - 1 jarig (zonder toesteldijdrage)

Relevante software en hardware die ik gebruik.
NVT aangezien het toestel direct verkocht word.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uiteraard in de pricewatch gekeken naar verschillende toestellen.
Vallen er veel af en 100derden euros bijbetalen heeft ook weinig zin om het daarna weer te verkopen.
Kwam zelf uit op de volgende toestellen die gratis zijn bij verlengen:
Motorola G (2015) 16Gb - verkoopprijs 236 http://tweakers.net/price...am-16gb-opslag-zwart.html
Samsung Galaxy S5 mini - verkoopprijs 230 http://tweakers.net/price...y-s5-mini-(4g)-zwart.html

Iemand nog tips of ideen waar ik misschien totaal niet aan heb gedacht? O-)

Alvast bedankt voor ieders hulp

[ Voor 7% gewijzigd door Purehz op 22-02-2016 12:47 ]

Beste antwoord (via Purehz op 22-02-2016 13:56)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Purehz schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:38:
[...]
Deze is inderdaad niet verkrijgbaar via de Vodafonewebshop. Zowel bij Coolblue en Belsimpel verkrijgbaar, zulke webwinkels hebben vaak een veel groter assortiment aan toestellen dan Vodafone zelf.
Daar zijn enkel de ''populairste'' toestellen te vinden
Ah dat verklaard waarom ik het niet kon vinden. Ik heb even door de toestellen heen zitten kijken en dit zijn alle toestellen waarbij je niet hoeft bij te betalen. Als er dan gekeken wordt naar de hoogste aanschafprijs (dus mogelijk ook hoogste verkoopprijs) kom je uit op de LG G4s voor 214 euro. De rekensom wordt dan:

37 euro * 12 = 444 euro
30 (aansluitkosten) + 4,95 = 478,95
Verkoopprijs toestel: 180 euro
478,95 - 180 - 298.95
Totaal = 298,95 / 12 = 24 euro per maand
Ik vraag me echt af of een sim only goedkoper is. In het geval van de Moto G (2015) 16GB bedragen de Totale kosten over 1 jaar 420 euro
420 - 30 euro casback = 390
390 - verkoop nieuw toestel gesealed (150 euro) = 240
240 / 12 = 20 euro per maand voor een onbeperkt bellen+sms + 7GB data
Ik kan de 16GB versie van de Moto G in ieder geval niet vinden bij BelSimpel, de versie die je gratis krijgt is de 8GB versie. Welke 170 euro kost. Tevens is de door jou gelinkte S5 Mini niet te vinden.

Ik kan in ieder geval geen sim only vinden die voldoet aan jou eisen, waarbij je goedkoper uit bent dan de door jou berekende 20 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 22-02-2016 13:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Purehz schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:05:
Iemand nog tips of ideen waar ik misschien totaal niet aan heb gedacht? O-)
Aangezien je in feite op zoek bent naar een abonnement is het misschien wel handig om te vermelden hoeveel MB/belminutten of smsjes je graag wilt.

Verder kan ik me niet voorstellen dat het goedkoper is om een abbo met toestel te nemen en die verkopen, dan gewoon een sim only abbo te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:07
rens-br schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:21:
[...]

Aangezien je in feite op zoek bent naar een abonnement is het misschien wel handig om te vermelden hoeveel MB/belminutten of smsjes je graag wilt.

Verder kan ik me niet voorstellen dat het goedkoper is om een abbo met toestel te nemen en die verkopen, dan gewoon een sim only abbo te nemen.
Vodafone Red Super - 1 jarig (zonder toesteldijdrage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Even wat extra info, Ik woon buitenaf dus tergend trage wifi, vandaar mijn behoefte naar minimaal 5-6GB (en geen wifi op het werk).

verder is het toestel verkopen zeker lonend.
een zelfde abonnement zonder toestel is, je gelooft het niet!, 1 euro goedkoper...

In het geval van het reeds gevonden toestel is geen extra betaling nodig,
icm met 30 euro cashback en geschatte verkoopprijs van circa 150 euro dus alles pure winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
rens-br schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:21:
[...]

zie mijn voorgaande reactie waarom ik denk dat het beter is met toestel 8)

Mocht je echter een simonly weten voor 5-6Gb voor een goede prijs hoor ik het uiteraard graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Aggressor schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:22:
[...]

Vodafone Red Super - 1 jarig (zonder toesteldijdrage)
Bedankt voor de link en specificaties 8)7 Abbo waar de TS dus naar op zoek is, is 6GB en onbeperkt bellen en smsen.
Purehz schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:28:
verder is het toestel verkopen zeker lonend.
een zelfde abonnement zonder toestel is, je gelooft het niet!, 1 euro goedkoper...

In het geval van het reeds gevonden toestel is geen extra betaling nodig,
icm met 30 euro cashback en geschatte verkoopprijs van circa 150 euro dus alles pure winst.
Het kan aan mij liggen, maar ik zie bij de toestel keuze niet de Motorola Moto G die je voor ogen hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:44
Ook al rondgekeken op Vodafone friends and family?
Op onder andere belsimpel en gsmweb kan je eerst het abonnement selecteren.

Bij een 1-jarig contract denk ik inderdaad dat een sim-only goedkoper is. Bij 2-jarige contracten niet per se; sim-only met 4g en veel data is gewoon ontzettend duur momenteel --> zelf bij T-mobile een S6 met abo voor gemiddeld €28 per maand, terwijl dat sim-only €23,50 per maand zou kosten.

Edit: zie deze link voor bovenstaand abo, maar dan met onbeperkt bellen. Is wel T-mobile ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Pepper92 op 22-02-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
rens-br schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:29:
[...]

Bedankt voor de link en specificaties 8)7 Abbo waar de TS dus naar op zoek is, is 6GB en onbeperkt bellen en smsen.

[...]

Het kan aan mij liggen, maar ik zie bij de toestel keuze niet de Motorola Moto G die je voor ogen hebt staan.
Deze is inderdaad niet verkrijgbaar via de Vodafonewebshop. Zowel bij Coolblue en Belsimpel verkrijgbaar, zulke webwinkels hebben vaak een veel groter assortiment aan toestellen dan Vodafone zelf.
Pepper92 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:31:
Ook al rondgekeken op Vodafone friends and family?
Op onder andere belsimpel en gsmweb kan je eerst het abonnement selecteren.

Bij een 1-jarig contract denk ik inderdaad dat een sim-only goedkoper is. Bij 2-jarige contracten niet per se; sim-only met 4g en veel data is gewoon ontzettend duur momenteel --> zelf bij T-mobile een S6 met abo voor gemiddeld €28 per maand, terwijl dat sim-only €23,50 per maand zou kosten.
Thanks voor de link naar belsimpel waarbij je eerst Abbo vorm selecteerd. Blijkbaar compleet overheen gekeken.

Vodafone Friends and family heb ik al rond zitten neuzen. Echter zijn hier alleen de populairste toestellen te vinden en vaak in combinatie met 1 jarig en flinke eigen bijdrage niet voordelig in mijn situatie.

Ik vraag me echt af of een sim only goedkoper is. In het geval van de Moto G (2015) 16GB bedragen de Totale kosten over 1 jaar 420 euro

Ik kan zulke simonlys niet vinden.

Bedankt voor alle input tot dusver.

Heeft er iemand nog tips voor een vergelijkbaar toestel?

[ Voor 2% gewijzigd door Purehz op 22-02-2016 12:41 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Purehz schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:38:
[...]
Ah dat verklaard waarom ik het niet kon vinden. Ik heb even door de toestellen heen zitten kijken en dit zijn alle toestellen waarbij je niet hoeft bij te betalen. Als er dan gekeken wordt naar de hoogste aanschafprijs (dus mogelijk ook hoogste verkoopprijs) kom je uit op de LG G4s voor 214 euro. De rekensom wordt dan:

37 euro * 12 = 444 euro
478,95 - 180 - 298.95
Ik kan de 16GB versie van de Moto G in ieder geval niet vinden bij BelSimpel, de versie die je gratis krijgt is de 8GB versie. Welke 170 euro kost. Tevens is de door jou gelinkte S5 Mini niet te vinden.

Ik kan in ieder geval geen sim only vinden die voldoet aan jou eisen, waarbij je goedkoper uit bent dan de door jou berekende 20 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 22-02-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
rens-br schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:25:
[...]

37 euro * 12 = 444 euro
478,95 - 180 - 298.95

[...]

Hier de link naar de S5 mini:
https://www.belsimpel.nl/...-s5-mini-black/abonnement

en de Motorola Moto G is de 2gb Ram variant met 16Gb opslag:
https://www.belsimpel.nl/...-3rd-gen-black/abonnement
http://tweakers.net/price...am-16gb-opslag-zwart.html

Denk eigenlijk dat verder zoeken zinloos is, een beter deal is bijna niet te krijgen..
Vooral door de 30 euro cashback, is het eenvoudig om het toestel voor minimaal 150 euro kwijt te raken.

Iedereen bedankt voor de hulp, Donderdag toch maar voor de Motorola gaan.
Iemand er belang bij? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Je abbo kost dan 40 euro ipv. 37 euro. Dit komt door de 5 euro toestelbetaling.
Daarin tegen kost je S5 mini maar 35 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
rens-br schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:43:
[...]

Je abbo kost dan 40 euro ipv. 37 euro. Dit komt door de 5 euro toestelbetaling.

[...]

Daarin tegen kost je S5 mini maar 35 euro per maand.
Ik kies Toestelbundel A, waar jij B hebt geselecteerd.
Bij Toestelbundel A is het toestel al gratis. Of ben ik nou zo dom? :9
Misschien hopen ze dat mensen per ongeluk B of C selecteren en zo 5-10 euro extra/te veel betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Purehz schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:46:
[...]
Ik kies Toestelbundel A, waar jij B hebt geselecteerd.
Bij Toestelbundel A is het toestel al gratis. Of ben ik nou zo dom? :9
Misschien hopen ze dat mensen per ongeluk B of C selecteren en zo 5-10 euro extra/te veel betalen..
God. Stom systeem 8)7 Ik zie nu inderdaad dat het Vodafone abbo er twee keer tussen stond. My bad.

Ik zou inderdaad voor de Motorola gaan. Goedkoper dan dit zal het niet worden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
rens-br schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:50:
[...]

God. Stom systeem 8)7 Ik zie nu inderdaad dat het Vodafone abbo er twee keer tussen stond. My bad.

Ik zou inderdaad voor de Motorola gaan. Goedkoper dan dit zal het niet worden in ieder geval.
Haha ben het helemaal met je eens.. Ipv dat ze gewoon die opties die duurder zijn maar het zelfde bieden gewoon weg filteren? Dat maakt het veel overzichtelijker voor een eventuele klant.

Ga maar voor de Motorola, hopelijk is het toestel makkelijk te verkopen.
Voor andere mensen die interesse hebben in een Motorola, er loopt nog een Cashback voor de Motorola Moto G 1gb & 2gb Ram versie (40&30 euro) en voor de Motorola X play (50 euro)

Bedankt voor je meedenken ;)
Pagina: 1