Doorlooptijd DELTA.. vervangen coax wijkkast naar woning ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daneneef
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-07 18:39
Beste mensen,

wegens aanhoudende storingen in het binnenkomende coax signaal, is er uiteindelijk door de netbeheerder toegezegd, dat er een nieuwe kabel word getrokken vanaf de wijkkast naar mijn woning, waarna er een nieuw AOP word aangebracht in de meterkast (huidige situatie is een WCD in de woonkamer, coax komt momenteel binnen door de gevel).

DELTA (zeeland) gaat de werkzaamheden voltooien, echter er kon mij geen concrete tijdsbestek worden toegezegd. Er werd mij wel verteld dat er eerst een vergunning bij de gemeente aangevraagd moet worden wegens graafwerkzaamheden.

Mijn vraag is of er mensen zijn op het forum, waarbij in het verleden ook een geheel nieuwe coax is getrokken vanaf de wijkkast ? en zo ja wat hun ervaringen zijn betreft de doorlooptijd tussen aanvraag bij DELTA en de daadwerkelijke werkzaamheden? (ik woon zelf op Zuid-Beveland)

Alvast hartelijk dank voor de eventuele reacties :)

mvg,

Danny

Beste antwoord (via daneneef op 02-03-2016 13:48)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als er gegraven moet worden onder de openbare weg, moet er inderdaad een vergunningstraject doorlopen worden. Daar heeft Delta weinig over te zeggen en hangt volledig af van de gemeente. Ik meen ooit gehoord te hebben dat zes weken gangbaar is, maar of dat in Zuid-Beveland ook zo is - dan kan denk ik alleen een lokale ambtenaar zeggen.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als er gegraven moet worden onder de openbare weg, moet er inderdaad een vergunningstraject doorlopen worden. Daar heeft Delta weinig over te zeggen en hangt volledig af van de gemeente. Ik meen ooit gehoord te hebben dat zes weken gangbaar is, maar of dat in Zuid-Beveland ook zo is - dan kan denk ik alleen een lokale ambtenaar zeggen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Is ook een beetje afhankelijk van de afstanden hè ? Ik ken huizen op zuid-Beveland die kilometers uit elkaar liggen met verschillende wegen gevolgd moeten worden om daar te komen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:21
daneneef schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:25:
Beste mensen,

wegens aanhoudende storingen in het binnenkomende coax signaal, is er uiteindelijk door de netbeheerder toegezegd, dat er een nieuwe kabel word getrokken vanaf de wijkkast naar mijn woning, waarna er een nieuw AOP word aangebracht in de meterkast (huidige situatie is een WCD in de woonkamer, coax komt momenteel binnen door de gevel).

DELTA (zeeland) gaat de werkzaamheden voltooien, echter er kon mij geen concrete tijdsbestek worden toegezegd. Er werd mij wel verteld dat er eerst een vergunning bij de gemeente aangevraagd moet worden wegens graafwerkzaamheden.

Mijn vraag is of er mensen zijn op het forum, waarbij in het verleden ook een geheel nieuwe coax is getrokken vanaf de wijkkast ? en zo ja wat hun ervaringen zijn betreft de doorlooptijd tussen aanvraag bij DELTA en de daadwerkelijke werkzaamheden? (ik woon zelf op Zuid-Beveland)

Alvast hartelijk dank voor de eventuele reacties :)

mvg,

Danny
Ik heb in het verleden via via gehoord dat het vanaf aanvraag tot ingebruikname van de coaxkabel zo'n 2 maanden duurde bij Delta. Maar zoals eerder gezegd hangt dat ook af van de afstand en de gemeente. Ook kunnen kosten de boel versnellen of vertragen, want een klant die het zelf betaalt krijgt het veel sneller dan als Delta het zelf moet betalen.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daneneef
Breezers schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:35:
Is ook een beetje afhankelijk van de afstanden hè ? Ik ken huizen op zuid-Beveland die kilometers uit elkaar liggen met verschillende wegen gevolgd moeten worden om daar te komen.
Daar heb je gelijk in. Ik woon in een doodlopende straat. De afstand van mijn meterkast tot de wijkkast is hemelsbreed 30 meter en kruist geen doorgaande weg enkel een voetgangersstoep en een stukje straat (wijkkast staat aan de overkant van de straat bij de even huisnummers)
timmie1 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:01:
[...]

Ik heb in het verleden via via gehoord dat het vanaf aanvraag tot ingebruikname van de coaxkabel zo'n 2 maanden duurde bij Delta. Maar zoals eerder gezegd hangt dat ook af van de afstand en de gemeente. Ook kunnen kosten de boel versnellen of vertragen, want een klant die het zelf betaalt krijgt het veel sneller dan als Delta het zelf moet betalen.
Delta vergoed het aangezien de monteur zelf de boel in gang heeft gezet wegens het geconstateerde slechte signaal en de netbeheerder een sterk vermoeden heeft dat het te maken kan hebben met de kabel in de straat.

Ik wacht het maar af, bedankt voor jullie reacties in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daneneef
Gisteren is de nieuwe kabel getrokken en tevens een nieuw aop aangelegd.

Dus ik heb waarschijnlijk nog geluk gehad, dat het uiteindelijk nog zo snel is gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:39
En dan de hamvraag: heeft het geholpen?
Pagina: 1