Nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:

• m_heenvliet
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik zoek een?
Nieuwe monitor, ik speel op dit moment op een pricewatch: Acer B223W (Zwart) Zwart dus het wordt wel eens tijd voor wat anders.

Wat is je budget?
Mijn budget is maximaal €400.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
pricewatch: Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart ik had zelf deze al gevonden alleen vroeg ik mij af of dit een goed idee zou zijn, voornamelijk omdat ik twijfel of ik met de 2560x1440 resolutie de games van de komende vier jaar nog wel op high settings zou kunnen spelen zonder mijn huidige pc te upgraden.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik speel voornamelijk BF4, GTA 5 en Assetto Corsa ik maak zo nu en dan wat in Autocad voor mijn opleiding maar dat is niet echt van belang. Mijn pc wil ik de komende vier jaar eigenlijk zo houden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 226,-€ 226,-
1MSI Z97 GAMING 7€ 199,95€ 199,95
1MSI GeForce GTX 980 4GB€ 569,-€ 569,-
1WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB€ 76,95€ 76,95
1CM Storm Trooper (Window)€ 181,-€ 181,-
1be quiet! Shadow Rock Slim€ 37,95€ 37,95
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9R€ 45,02€ 45,02
1be quiet! Power Zone 750W€ 110,50€ 110,50
1Samsung 840 EVO 250GB€ 137,50€ 137,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.583,87

Nu vroeg ik mij dus af of deze monitor een goede keuze is voor mij of dat jullie een beter alternatief hebben.

• aercaen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-02 12:55

aercaen

Proud framerate whore

Eerst en vooral, vier jaar is een heel lange tijd. Als je echt alles op High wilt blijven spelen met deze opstelling zou je dan best gaan voor een scherm met de resolutie 800x600. Op zich ben ik niet mee waarom je vier jaar lang een game PC niet zou upgraden als je echt altijd alles op High wilt spelen.

Dat gezegd zijnde is je gekozen scherm eigenlijk niet zo goed. Je kan in je prijsklasse perfect een scherm met IPS en 1440p nemen zoals de pricewatch: BenQ GW2765HT Zwart dit heeft een betere kijkhoek en kleurwaarde dan de door jouw gekozen monitor.

Indien je echt niet wilt upgraden zou ik zeker voor een 1080p scherm gaan. Maar dan zou ik daar zeker geen 400 euro aan spenderen. Een pricewatch: Asus VC279H Zwart zou dan al meer dan goed genoeg zijn volgens mij.

• m_heenvliet
  • Niet online
Bedankt voor de reactie misschien moet ik dat vier jaar niet upgraden van mijn pc dus maar uit mijn hoofd zetten. Ik ben alleen wel een bang dat ik last zou hebben van de lag bij de pricewatch: BenQ GW2765HT Zwart nu kan ik mij hier natuurlijk wel in vergissen . Ik denk dat een 1080p monitor op 27 inch het niet gaat worden omdat ik nu op een veel kleiner scherm iets minder pixels heb.
Maar op dit moment zou ik dus met mijn pc wel op 1440p alles op high kunnen spelen?

• aercaen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-02 12:55

aercaen

Proud framerate whore

Als je zaken als AA niet te hoog zet (of volledig af) zou je zeker en vast alle games met 60+ fps moeten kunnen draaien op high in 1440p met een 980. (kijk naar deze review voor een idee van FPS: productreview: MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G review door Foritain)

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
m_heenvliet schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:21:
Bedankt voor de reactie misschien moet ik dat vier jaar niet upgraden van mijn pc dus maar uit mijn hoofd zetten. Ik ben alleen wel een bang dat ik last zou hebben van de lag bij de pricewatch: BenQ GW2765HT Zwart nu kan ik mij hier natuurlijk wel in vergissen . Ik denk dat een 1080p monitor op 27 inch het niet gaat worden omdat ik nu op een veel kleiner scherm iets minder pixels heb.
Maar op dit moment zou ik dus met mijn pc wel op 1440p alles op high kunnen spelen?
Die lag is echt te verwaarlozen. Enige waar je echt rekening mee moet houden is de IPS glow en de wat matige zwartwaarden. Maar het lijkt mij een geschikt scherm voor jouw doel.

1080p moet je zeker niet willen op een 27".

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• m_heenvliet
  • Niet online
Die IPS glow is die heel erg storend of is dat verwaarloosbaar in vergelijking met de mooiere kleuren door het IPS scherm.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hangt erg vanaf hoe je dat zelf ziet, kan ik niet voor jou bepalen. Ik vind het niet erg, bij gaming merk je het meestal niet, bij films wordt het wel opvallender.

Voorbeelden, maar foto's geven ook vaak een erger, vertekend beeld. De beste manier is om in een winkel te kijken.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• m_heenvliet
  • Niet online
Bedankt voor de reacties, ik ga van de week maar even bij een winkel kijken dan en proberen of ik de schermen naast elkaar kan hebben om zo zeker te weten dat ik de beste voor mij kies.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Een andere inkijkhoek:
Voor hetzelfde geld kun je ook een pricewatch: Qnix QX2710 Evolution II Zwart halen.
productreview: Qnix QX2710 Evolution II Zwart review door stin00.
Kost wat moeite om te bemachtigen, maar dan heb je een 100+ Hz 27" IPS 2560x1440 monitor.

Informaticus of vakkundig Googler?

• m_heenvliet
  • Niet online
Een heel mooi alternatief alleen ga ik persoonlijk toch liever voor de zekerheid van het bestellen bij een winkel uit Nederland maar toch bedankt voor je reactie.

• jeffedie
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik heb zelf het kleine broertje van deze pricewatch: LG 29UM57-P Zwart, maar aangezien je iets meer budget hebt zou ik dan toch voor wat groters gaan, ik moet zelf zeggen, voor gaming is het een fijn beeldscherm, al ben ik al jaren 60hz 5ms gewent.

• m_heenvliet
  • Niet online
Die ziet er ook wel goed uit vooral de prijs dan ookal moet ik dat ultra wide wel eerst eens in het echt zien want het ziet er toch een beetje vreemd uit.
Pagina: 1