Gedeelde mappen onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 22:13
Vanaf een Windows 98/Me pc zijn de gedeelde mappen op m'n win2000 pc onzichtbaar. Boot ik diezelfde pc onder ME dan zijn de gedeelde mappen wel zichtbaar.

NW protocol: tcp/ip en NETBUI

De pc zelf is in de NWO wel zichtbaar en de guest account is ingeschakeld.

Verwijderd

als je met win2k mappen of schijven deelt met een $-teken ervoor zijn ze ontzichtbaar in het netwerk, misschien is het dat ?

maar zie je ze niet onder win98 ??, of onder win2k niet ?

• JakeNL
Nee, die standaardshare heb ik verwijderd. Ik weet dat het $ teken ze onzichtbaar maakt.
vanaf 2 pc/s (win98/ME) zijn die gedeelde mappen op een w2k pc onzichtbaar.

deze pc is dual boot en onder winME heb ik ook mappen gedeeld. de andere 2 pc's (98 en ME) zien die mappen wel

alvast bedankt voor de hulp!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Hmz. Dat is vaag. Je hebt dus twee "Client" PC's, eentje voorzien van 98, en eentje draait Win Me.

Dan heb je nog een "servertje", waar twee OS'sen op staan. W2K en WinMe. Als je dat servertje boot onder WinMe, zie je de shares op de client PC's, maar als je het "servertje" boot onder W2K, waarin je dezelfde shares hebt aangemaakt, zien de Client PC's de shares niet, terwijl de PC onder W2K wel gewoon te pingen is en zo ?

Wat krijg je dan als je in network neighborhood klikt op die PC als hij in W2K geboot is ? Laat hij dan helemaal niks zien, of geeft hij een foutmelding ?

Aannames zijn fataal.

• JakeNL
Op vrijdag 22 juni 2001 11:42 schreef GaMeOvEr het volgende:
Hmz. Dat is vaag. Je hebt dus twee "Client" PC's, eentje voorzien van 98, en eentje draait Win Me.

Dan heb je nog een "servertje", waar twee OS'sen op staan. W2K en WinMe. Als je dat servertje boot onder WinMe, zie je de shares op de client PC's, maar als je het "servertje" boot onder W2K, waarin je dezelfde shares hebt aangemaakt, zien de Client PC's de shares niet, terwijl de PC onder W2K wel gewoon te pingen is en zo ?

Wat krijg je dan als je in network neighborhood klikt op die PC als hij in W2K geboot is ? Laat hij dan helemaal niks zien, of geeft hij een foutmelding ?
Je samenvatting klopt uitstekend, onder w2k draait er ook een proxy server zodat iedereen via deze pc kan internetten.
in de w2k neighbourhood zie ik beide andere pc's met hun gedeelde mappen gewoon staan + de w2k pc met zijn gedeelde mappen. Vanaf de pc zelf zijn ze dus wel zichtbaar

Verwijderd

Je moet in Windoos 98 inloggen met dezelfde gebruikersnaam als in widoos 2K.

Start --> afmelden --> gebruikersnaam invullen --> ok --> windoos start nu... --> map zoeken.

Als het goed is moetie zo werken 8-)

• JakeNL
Op vrijdag 22 juni 2001 13:07 schreef Tha_Mousty het volgende:
Je moet in Windoos 98 inloggen met dezelfde gebruikersnaam als in widoos 2K.

Start --> afmelden --> gebruikersnaam invullen --> ok --> windoos start nu... --> map zoeken.

Als het goed is moetie zo werken 8-)
Okay, ga ik testen. Toch wel vreemd, ik kan me niet herrinneren dat dit bij anderen ook zo werkte, vooral omdat die mappen voor iedereen gedeeld zijn + netwerk (maar dat is volgens mij al dubbelop)
Pagina: 1