Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte forumleden,

Ik heb een acer aspire 7520g-403G32Mi een prima laptop, alleen heb ik een vreemd voorval nml. als ik mijn koptelefoon wil aansluiten op de laptop zet mijn laptop de computer zelf uit, ofwel een soort van kortsluiting.
Als ik de koptelefoon aansluiting weer uit de laptop haal en weer op de power knop druk gaat hij weer normaal aan, dat is dus geen probleem (hij werkt dan ook normaal)

Nu is eigenlijk mij vraag hoe kan ik dit oplossen?
Er is nml een mogelijkheid om een nieuwe of tweedehands sound adapter board voor de acer aspire 7520G te kopen kan ik hier mee het probleem oplossen?

Laptop gegevens:
Acer aspire 7520g-403G32Mi
AMD Turion 64 x2 mobile TL-58
Geforce 8400 M G
windows 10
320gb hdd

in afwachting van een oplossing.

mvg.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als je nog garantie hebt, dan zou ik niet zelf gaan knutselen maar terug brengen voor reparatie

Als ik zie hoe veel moeite het kost om een soortgelijke laptop open te schroeven om bij de audio jacks/moederbord te kunnen komen, dan zou ik dit niet zelf doen: YouTube: Acer 7520-5324 teardown

pricewatch: Acer Aspire 7520G-403G32Mi

Je kan dan beter voor 7-15 euro een geluidskaart USB adaptertje kopen en gebruiken:

http://tweakers.net/categ...xiCpLzFGyilayNDZUiq2trQUA

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Breezers schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:12:
Als je nog garantie hebt, dan zou ik niet zelf gaan knutselen maar terug brengen voor reparatie
Gezien de laptop uit 2010 komt is garantie vrijwel uitgesloten.
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:13:
Er is nml een mogelijkheid om een nieuwe of tweedehands sound adapter board voor de acer aspire 7520G te kopen kan ik hier mee het probleem oplossen?
Ik heb even in de Service Manual gekeken en op pagina 6 staat het overview van je moederbord. Ik zie daar dat de jacks en audio controller op het moederbord zitten. Het vervangen hiervan is dus niet echt een optie. Of je zou het volledige moederbord moeten vervangen, maar dit is een erg kostbare aangelegenheid.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 22-02-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan is dit idd de beste optie om gewoon een usb geluidkaartje te kopen, en het is dan ook zeker geen optie om hem te repareren aangezien het al een oud beestje is .

Bedankt voor jullie reactie.