2e hands laptop 425 euro voor zoon van 9 jaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 739727

Topicstarter
Hallo,

Mijn zoon is 9 jaar en hij wilt graag een laptop. Hij wilt er mee gamen en filmpjes maken.
Het moet dus een laptop zijn met een goede grafische kaart maar ik heb er geen idee wat nu een goede keus is. Ik hoop dat iemand hier mij hiermee kan helpen. Het budget is rond de 425 euro dus een goede 2hands lijkt mij en goede optie.

Vriendelijke groet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Heb je hier al eens een kijkje genomen? http://tweakers.net/aanbod/

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jazeker mij ik lees dat er verschillende grafische kaarten zijn bv voor gaming maar dat er in veel laptops alleen maar een grafische chip hebben? Ik weet dus gewoon echt niet wat een goede laptop is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:42
Gamen is een veel te vage term vandaag de dag.

Minecraft is gamen, dat is wat veel ventjes van die leeftijd doen, ga ik daar een gamelaptop voor aanraden? Hell no.

Ook is filmpjes maken niet echt duidelijk, wil hij een camera gebruiken beelden importeren en bewerken? Wil hij zijn 'gaming' opnemen en uploaden naar youtube? Wil hij een webcam gebruiken om zichzelf op te nemen evt in combinatie met zijn game?

etc etc.

Meer informatie voor een passend advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja idd minecraft speelt hij graag, assasins creed speelt hij ook... maar ik neem aan dat dat speel niet te doen is op laptop voor 425 euro.. maar het zo fijn zijn als hij toch wat spellen kan spelen die wat meer grafische power nodig heeft. HP Elitebook 8540p is dat iets....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 20:24

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Waarom een laptop en geen desktop ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gescheiden ouders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07 13:58
8540p is wel erg oud. Je kunt kijken of je een 8560w kunt vinden, die hebben een fikse videokaart.

Redelijk wat derde generatie laptops (8470p/E6430/T430) hebben ook een nVidia Quadro NVS 5200M. Daar kun je ook nog aardig wat mee.

[ Voor 41% gewijzigd door hjkv op 22-02-2016 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Dat verklaart idd. een desktop had wel meer bang for buck geweest.
Nadeel is dat 2e hands al vaak een stuk ouder is en mocht het toen high-end geweest zijn dan zit je nog best aan pittige prijzen vast maar voor minecraft en video editing (met geduld) moet het wel mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

hjkv schreef op maandag 22 februari 2016 @ 00:00:
Redelijk wat derde generatie laptops (8470p/E6430/T430) hebben ook een nVidia Quadro NVS 5200M. Daar kun je ook nog aardig wat mee.
Dan kan je ook een een recente laptop met HD4400 nemen die is vrijwel vergelijkbaar met de NVS. Met €15 meer in je budget heb je dan zelfs al een nieuwe laptop: http://www.mediamarkt.nl/...56la-xx2131t-1414638.html alleen is de CPU dan wel weer low end.

Ik vraag me af of een HD5500 voldoende is, dan heb je onder de €600 al hele leuke laptops.
sorry, had vorige post moeten editten..

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 22-02-2016 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok thx...8560w dat is idd een mooi apparaat zoiets zou perfect zijn als ik hem voor rond de 450 ergens op de kop kan tikken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Even een selectie gemaakt met wat "redelijke" videokaartjes: http://tweakers.net/categ...duEyOdfmBVDyINHl1HcM85_wA

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:-) thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 726215

Ik heb zelf destijds een lenovo g50 70 voor mijn dochter gekocht. Oa voor Minecraft.
Zelf met optifine meer fps.. draaide zeer goed. Maar is een Ps4 pf Xbox One niet een beter idee, want daar zijn zwaardere games op te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok thx dat is ook een idee de lenovo.... haha idd dat klopt vandaag bij mediamarkt geweest playstation ofzo wilde hij toch liever niet( jammer)......deze laptop stond er namelijk: peaq pnb p1015 - i5nl met 3d camera wat zn gezicht volgde dus hij wilt doorsparen voor die... daar kan je toch wel minecraft op spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greymane
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-06 17:23
Zodra ik de letter U achter het type processor zie ril ik al. Ik game zelf ook, en wil toch wel het advies mee geven om een MQ, HQ, of HK processor aan te schaffen.

Neem daarbij een GPU van Geforce en iets van 8GB DDR3 RAM, en je zit wel ff snor.

Ik zou gewoon een 2e hands laptop aanschaffen via vraag en aanbod. Als er dan een SSD in zit is dat natuurlijk helemaal mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07 13:58
Ik zou wel oppassen met nieuwe budgetlaptops. De bouwkwaliteit daarvan wil nog wel eens matig zijn. Aangezien kinderen nog wel eens wat laten vallen, kan het dan snel stuk wezen.

Ik heb zelf ook een 8560w en die is de afgelopen 3,5 jaar aardig vaak op de grond gedonderd. Zie je niks van :)

Een 8560w voor 425 lijkt me wel lastig, vaak zijn die dingen eerder 500-600 euro

[ Voor 12% gewijzigd door hjkv op 28-02-2016 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 07:19

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 739727 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:36:
Mijn zoon is 9 jaar en hij wilt graag een laptop. Hij wilt er mee gamen en filmpjes maken.
Ik realiseer mij dat ik hiermee niet het winnende antwoord geef, maar voor in de toekomst heb je hier wellicht toch wat aan:

https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/hij-wil-hij-wilt

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1