Toon posts:

upgrade Windows 7 naar Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer al een tijdje op mijn Windows 7 PC (SP1) de upgrade naar Windows 10 voor elkaar te krijgen, maar het lukt niet. Ik krijg steeds de melding dat de update mislukt is, met de volgende melding erbij :
Code 80004005 Er is een onbekende fout in Windows Update opgetreden.
Alle stappen zijn doorlopen, melding dat de pc compatibel is, download uitgevoerd, akkoord gegeven,
en dan komt de foutmelding.
Geprobeerd via Windows update, via Windows-icoontje op de taakbalk, op dvd gebrand.
In het Windows systeemlogboek staat de volgende melding :

Algemeen :
Installatiefout: de volgende update kan niet worden geïnstalleerd, foutcode 0xc1900200: Bijwerken naar
Windows 10 Home, versie 1511, 10586.

Details :
Eventdata
errorCode 0xc1900200
updateTitle Bijwerken naar Windows 10 Home, versie 1511, 10586
updateGuid {0A86AB2C-C80E-44E3-974A-36060A0A63D6}
updateRevisionNumber 202

Voordat de update start eerst een check gedaan of aan alle systeemeisen is voldaan; is OK
Ik heb al diverse oplossingen gezocht en uitgeprobeerd, maar niets helpt
- updateservice gestopt, SoftwareDistribution verwijderd, updateservice gestart
- systeempartitie opgehoogd van 100 Mb naar 350 Mb, maar toen startte de pc niet meer op
- virusscanner uitgeschakeld
- externe harddrive afgekoppeld

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Probeer het eens via een van deze tools (bovenste voor direct en onderste is de mediacreation tool om iso te maken / downloaden maar ook om direct te upgraden na het downloaden!): https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Hier had ik ook problemen en de mediacreation tool met eerst de iso downloaden en vervolgens laten installeren werkte prima.

[ Voor 30% gewijzigd door ToFast op 21-02-2016 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Gebruik deze tool:
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Kies als je het programma opstart voor: "Create medium for another PC"
Je hebt hiervoor een USB stick nodig, bij het installeren kan je gewoon de Key van windows 7 invullen en daarmee is installeert windows 10 zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-09 13:05

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Ik heb hetzelfde probleem en ben er nog steeds niet uit. Bovenstaande tools ook al geprobeerd en verschillende andere bugfixes, maar het mag niet baten.

Niet dat ik echt problemen heb met windows 7 hoor, maar toch jammer.

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_UT
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-08-2021

Scorpio_UT

Computerwiz

goedemiddag,

ik vond deze oplossing op internet ..
probeer dat eens

http://answers.microsoft....-be99-71b440d51252?auth=1

JB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Lieftalig schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:57:
Ik heb hetzelfde probleem en ben er nog steeds niet uit. Bovenstaande tools ook al geprobeerd en verschillende andere bugfixes, maar het mag niet baten.

Niet dat ik echt problemen heb met windows 7 hoor, maar toch jammer.
Je hebt het niet geprobeerd want beide manieren beschrijven een clean install dus dat zou altijd moeten werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb de oplossing van Scorpio_UT uitgeprobeerd, maar het resultaat was uiteindelijk dezelfde foutmelding.
Toen ik de geïnstalleerde updates checkte, kwam ik er achter dat deze al ruim een maand niet meer waren binnengekomen. Hier zat dus blijkbaar iets fout, en dat is hersteld met de Microsoft Fixit tool.
Daarna stonden er weer een hele rits updates klaar voor installatie (incl. Windows 10). Deze binnengehaald, m.u.v. W10. Na reboot de upgrade naar W10 opnieuw gestart. Het resultaat was de melding "De door het systeem gereserveerde partitie kan niet worden bijgewerkt."
De systeempartitie van 100 Mb bleek maar 3 Mb meer vrij te hebben, en dat is te weinig.
Met de tool Minitool Partition Wizard 100 Mb van de C-drive verplaatst naar de systeempartitie.
Daarna de upgrade van W10 opnieuw gestart, en nu met succes afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus Lieftalig, als jouw systeempartitie van (waarschijnlijk) 100 Mb ook niet al te veel vrije ruimte meer heeft, zou ik deze ook wat groter maken (200 Mb is voldoende).
Pagina: 1