Verschillende merken Powerline adapters in 1 netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 22:39
Hallo allemaal,

Ik zit al enige tijd met een probleem - we werken thuis bij gebrek aan rechtstreekse ethernetkabel met Powerline adapters. We hebben vier van deze, eentje op de modem, andere 3 als ontvangers. Deze adapters zijn redelijk rampzalig qua betrouwbaarheid en snelheid, en aangezien rechtstreekse ethernet geen mogelijkheid is vraag ik me het volgende af:

Ik zou voor mezelf een redelijk duur Devolo setje willen kopen(dit) terwijl de andere gebruikers dit niet willen uitgeven aan adaptertjes. Is het mogelijk om met de twee verschillende merken te werken waarbij de snellere adapters hun volledige snelheid kunnen benutten?

Afbeelding voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rYLxMiw.jpg

Alvast bedankt! :)

Beste antwoord (via Exbloder op 22-02-2016 00:42)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Id3ntityX schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:42:
Ja het kan door 2 aparte homeplug netwerken in te stellen (eigen PNN per set). Sowieso zullen de twee sets niet met elkaar werken vanwege de twee standaarden die ze gebruiken (Homeplug 1.0 en Homeplug AV2).
Niet helemaal waar. AV2 is prima backwards compatible, maar dan zit je dus op de settings van de 1.0 te draaien :X

Als je twee aparte netwerken instelt zijn ze gescheiden op layer 2 en hoger, maar ze delen het fysieke medium. Dat betekent dat als de ene set staat de zenden de ander niets kan doen. Hoe aggressief een adapter daarmee omgaat is een firmwaresetting, maar de aggressievere kan de minder aggressieve zowat van de kabel drukken. Het is niet gezegd dat de mooie nieuwe AV2 apparaten de meest aggressieve gaan zijn. Zijn ze dat wel, dan zijn de lui met de oude troep de lul. Kortom, als je dit doet moet je nog rekening houden met gedoe.
Dat gezegd hebbende: zoals de rest aangeeft, het geld kun je beter steken in het trekken van een kabel.
Dit.

Ter illustratie, heb vandaag 18m Cat6 getrokken door een loze leiding en keystone connectoren bevestigd aan beide uiteinden. Dat heb ik in een uurtje gedaan met enkel een stanleymes en een waterpomptang als gereedschap en een onrustige baby in draagzak op m'n buik. Kosten (ervan uitgaande dat je mes en tang al hebt): EUR 30 voor 25m Cat6 vaste CU kern UTP, 2x EUR 3.95 muurplaat voor keystones en 2x EUR 2.95 voor de keystones. Oftewel minder dan een van die Devolo's.
Zonder baby had het met gemak in halfuurtje gekund :+

Eerlijk is eerlijk: ik heb een van de connectoren blijkbaar verprutst waardoor ik maar 100Mbps full duplex haal. Morgen ga ik dat fixen, tot dan is het alsnog geheel bruikbaar.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-07 18:45
Hoi,

Voor die 180€ kan je beter een monteur huren die een kabel trekt :)

Naar mijn weten kan je gewoon 2 powerline sets afzonderlijk van elkaar gebruiken. Maar de Devolo die je nu hebt is misschien wel wat overkill. Deze is ook direct een Accesspoint (wifi ac!) en een switch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-07 18:04

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

RobinF schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:12:
Hoi,

Voor die 180€ kan je beter een monteur huren die een kabel trekt :)

Naar mijn weten kan je gewoon 2 powerline sets afzonderlijk van elkaar gebruiken. Maar de Devolo die je nu hebt is misschien wel wat overkill. Deze is ook direct een Accesspoint (wifi ac!) en een switch
Ik ben het hier mee eens. Als je toch wilt investeren, doe het dan in iets fatsoenlijks. Het enige waarvan je met 100% zekerheid kunt stellen dat je normaal en goed internet hebt is via een kabel. Ik zou toch eens naar andere oplossingen kijken als ik jou was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Id3ntityX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-07 23:07
Ja het kan door 2 aparte homeplug netwerken in te stellen (eigen PNN per set). Sowieso zullen de twee sets niet met elkaar werken vanwege de twee standaarden die ze gebruiken (Homeplug 1.0 en Homeplug AV2). Dat gezegd hebbende: zoals de rest aangeeft, het geld kun je beter steken in het trekken van een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 22:39
Erg bedankt voor de behulpzame antwoorden! :) Ik ga dan eens iemand opzoeken om een kabel te trekken :+

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Id3ntityX schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:42:
Ja het kan door 2 aparte homeplug netwerken in te stellen (eigen PNN per set). Sowieso zullen de twee sets niet met elkaar werken vanwege de twee standaarden die ze gebruiken (Homeplug 1.0 en Homeplug AV2).
Niet helemaal waar. AV2 is prima backwards compatible, maar dan zit je dus op de settings van de 1.0 te draaien :X

Als je twee aparte netwerken instelt zijn ze gescheiden op layer 2 en hoger, maar ze delen het fysieke medium. Dat betekent dat als de ene set staat de zenden de ander niets kan doen. Hoe aggressief een adapter daarmee omgaat is een firmwaresetting, maar de aggressievere kan de minder aggressieve zowat van de kabel drukken. Het is niet gezegd dat de mooie nieuwe AV2 apparaten de meest aggressieve gaan zijn. Zijn ze dat wel, dan zijn de lui met de oude troep de lul. Kortom, als je dit doet moet je nog rekening houden met gedoe.
Dat gezegd hebbende: zoals de rest aangeeft, het geld kun je beter steken in het trekken van een kabel.
Dit.

Ter illustratie, heb vandaag 18m Cat6 getrokken door een loze leiding en keystone connectoren bevestigd aan beide uiteinden. Dat heb ik in een uurtje gedaan met enkel een stanleymes en een waterpomptang als gereedschap en een onrustige baby in draagzak op m'n buik. Kosten (ervan uitgaande dat je mes en tang al hebt): EUR 30 voor 25m Cat6 vaste CU kern UTP, 2x EUR 3.95 muurplaat voor keystones en 2x EUR 2.95 voor de keystones. Oftewel minder dan een van die Devolo's.
Zonder baby had het met gemak in halfuurtje gekund :+

Eerlijk is eerlijk: ik heb een van de connectoren blijkbaar verprutst waardoor ik maar 100Mbps full duplex haal. Morgen ga ik dat fixen, tot dan is het alsnog geheel bruikbaar.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1