Ik zoek een?
-Een stabiele/zuinige, redelijk stille Desktop PC in ATX formaat.
(Futerproof: dus met uitbreidingsmogelijkheden) waar ik een jaar of 7/8 mee vooruit wil ( ik weet het, dat kan niet. Maar ik doe zelf inmiddels ook al 7/8 jaar met mijn Intel dual core 6850E.) vandaar de i7.
Wat is je budget?
Rond de €900 zonder videokaart.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om .......
Internetten/Gamen met oog op toekomst/Af en toe licht gebruik van Ableton /af en toe Adobe Photoshop/Lightroom.
Meenemen:
- Seasonic Platinum Series 460 Watt Fanless
- 1x SSD Samsung Evo 840 120GB
- 3x HDD 500GB/3TB/2TB
- Windows Licentie
- Muis + Keyboard
- Huidige Samsung 1080p monitor
- Marantz stereo Versterker
Heb je nog bepaalde eisen/wensen/Wat heb je zelf al gevonden?
Eisen moederbord:
Chipset: Z170
USB: USB 3.1 A+C
Netwerkchip: Intel I219V
Opslag: Mogelijkheid voor aansluiten Toekomstige M.2
Opslag: Minimaal 4x Sata 600 zonder opgeven M.2 mogelijkheid?
Aansluiten toekomstige videokaart (pascal o.i.d.)
-Ik wacht met het kopen van een videokaart in afwachting van pascal o.i.d. of een prijs drop van het huidige videokaarten segment. Daarnaast wil ik ook een keer een nieuwe groot beeldscherm (27inch o.i.d.) 2/3/4K o.i.d. Afhankelijk van de dan gekochte videokaart. Ik gooi er ook nog een M.2 in als deze iets in prijs zijn gedaald.
-Ooit komt er een evt. externe geluidskaart/DAC voor opnemen piano/gitaar.
Dit lijstje heb ik al samengesteld:
Ga je overklokken??
Niet direct, wel in de toekomst wanneer ik evt. meer snelheid wil. Dit doe ik ook met mijn huidige systeem. Echter is overclocken tegenwoordig vrij simpel. Dus misschien begin ik er ook wel direct mee =)
Wat verwacht je van ons??
Heb er veel tijd ingestoken om deze build samen te stellen. Aan jullie de vraag of jullie dingen anders zouden doen of opmerkingen hebben.
Welke vragen heb je hier nog over??
- Past de Fuma koeler met dit RAM geheugen? Heb hier wat problemen over gelezen. Of zouden jullie een andere koeler aanraden?
- Ik heb evt. ook nog de Gigabyte GA-Z170X-UD3 als moederbord optie, deze is iets goedkoper.
- Hebben jullie nog aanbevelingen over het RAM geheugen? Heb 2666mHz gekozen voor een ev. 25% overclock in de toekomst of eerder. Of heeft dit niet veel zin?
- In de toekomst (hopelijk 2e half jaar 2016) een nieuwe videokaart (pascal etc) o.i.d. Is mijn huidige voeding denken jullie hier goed genoeg voor?
-Een stabiele/zuinige, redelijk stille Desktop PC in ATX formaat.
(Futerproof: dus met uitbreidingsmogelijkheden) waar ik een jaar of 7/8 mee vooruit wil ( ik weet het, dat kan niet. Maar ik doe zelf inmiddels ook al 7/8 jaar met mijn Intel dual core 6850E.) vandaar de i7.
Wat is je budget?
Rond de €900 zonder videokaart.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om .......
Internetten/Gamen met oog op toekomst/Af en toe licht gebruik van Ableton /af en toe Adobe Photoshop/Lightroom.
Meenemen:
- Seasonic Platinum Series 460 Watt Fanless
- 1x SSD Samsung Evo 840 120GB
- 3x HDD 500GB/3TB/2TB
- Windows Licentie
- Muis + Keyboard
- Huidige Samsung 1080p monitor
- Marantz stereo Versterker
Heb je nog bepaalde eisen/wensen/Wat heb je zelf al gevonden?
Eisen moederbord:
Chipset: Z170
USB: USB 3.1 A+C
Netwerkchip: Intel I219V
Opslag: Mogelijkheid voor aansluiten Toekomstige M.2
Opslag: Minimaal 4x Sata 600 zonder opgeven M.2 mogelijkheid?
Aansluiten toekomstige videokaart (pascal o.i.d.)
-Ik wacht met het kopen van een videokaart in afwachting van pascal o.i.d. of een prijs drop van het huidige videokaarten segment. Daarnaast wil ik ook een keer een nieuwe groot beeldscherm (27inch o.i.d.) 2/3/4K o.i.d. Afhankelijk van de dan gekochte videokaart. Ik gooi er ook nog een M.2 in als deze iets in prijs zijn gedaald.
-Ooit komt er een evt. externe geluidskaart/DAC voor opnemen piano/gitaar.
Dit lijstje heb ik al samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 362,95 | € 362,95 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER | € 179,08 | € 179,08 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 101,95 | € 101,95 |
| 1 | Scythe Fuma | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 82,50 | € 82,50 |
| 1 | Arctic Cooling MX-4 Thermal Compound (4g) | € 5,98 | € 5,98 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 773,41 | |
Ga je overklokken??
Niet direct, wel in de toekomst wanneer ik evt. meer snelheid wil. Dit doe ik ook met mijn huidige systeem. Echter is overclocken tegenwoordig vrij simpel. Dus misschien begin ik er ook wel direct mee =)
Wat verwacht je van ons??
Heb er veel tijd ingestoken om deze build samen te stellen. Aan jullie de vraag of jullie dingen anders zouden doen of opmerkingen hebben.
Welke vragen heb je hier nog over??
- Past de Fuma koeler met dit RAM geheugen? Heb hier wat problemen over gelezen. Of zouden jullie een andere koeler aanraden?
- Ik heb evt. ook nog de Gigabyte GA-Z170X-UD3 als moederbord optie, deze is iets goedkoper.
- Hebben jullie nog aanbevelingen over het RAM geheugen? Heb 2666mHz gekozen voor een ev. 25% overclock in de toekomst of eerder. Of heeft dit niet veel zin?
- In de toekomst (hopelijk 2e half jaar 2016) een nieuwe videokaart (pascal etc) o.i.d. Is mijn huidige voeding denken jullie hier goed genoeg voor?