Allround PC ATX (zonder videokaart) €900

Pagina: 1
Acties:

• Mrmoves
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-11 19:26
Ik zoek een?
-Een stabiele/zuinige, redelijk stille Desktop PC in ATX formaat.
(Futerproof: dus met uitbreidingsmogelijkheden) waar ik een jaar of 7/8 mee vooruit wil ( ik weet het, dat kan niet. Maar ik doe zelf inmiddels ook al 7/8 jaar met mijn Intel dual core 6850E.) vandaar de i7.
Wat is je budget?
Rond de €900 zonder videokaart.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om .......
Internetten/Gamen met oog op toekomst/Af en toe licht gebruik van Ableton /af en toe Adobe Photoshop/Lightroom.

Meenemen:
- Seasonic Platinum Series 460 Watt Fanless
- 1x SSD Samsung Evo 840 120GB
- 3x HDD 500GB/3TB/2TB
- Windows Licentie
- Muis + Keyboard
- Huidige Samsung 1080p monitor
- Marantz stereo Versterker
Heb je nog bepaalde eisen/wensen/Wat heb je zelf al gevonden?
Eisen moederbord:
Chipset: Z170
USB: USB 3.1 A+C
Netwerkchip: Intel I219V
Opslag: Mogelijkheid voor aansluiten Toekomstige M.2
Opslag: Minimaal 4x Sata 600 zonder opgeven M.2 mogelijkheid?
Aansluiten toekomstige videokaart (pascal o.i.d.)

-Ik wacht met het kopen van een videokaart in afwachting van pascal o.i.d. of een prijs drop van het huidige videokaarten segment. Daarnaast wil ik ook een keer een nieuwe groot beeldscherm (27inch o.i.d.) 2/3/4K o.i.d. Afhankelijk van de dan gekochte videokaart. Ik gooi er ook nog een M.2 in als deze iets in prijs zijn gedaald.
-Ooit komt er een evt. externe geluidskaart/DAC voor opnemen piano/gitaar.

Dit lijstje heb ik al samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 362,95€ 362,95
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 179,08€ 179,08
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1Scythe Fuma€ 40,95€ 40,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 82,50€ 82,50
1Arctic Cooling MX-4 Thermal Compound (4g)€ 5,98€ 5,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 773,41

Ga je overklokken??
Niet direct, wel in de toekomst wanneer ik evt. meer snelheid wil. Dit doe ik ook met mijn huidige systeem. Echter is overclocken tegenwoordig vrij simpel. Dus misschien begin ik er ook wel direct mee =)

Wat verwacht je van ons??
Heb er veel tijd ingestoken om deze build samen te stellen. Aan jullie de vraag of jullie dingen anders zouden doen of opmerkingen hebben.
Welke vragen heb je hier nog over??
- Past de Fuma koeler met dit RAM geheugen? Heb hier wat problemen over gelezen. Of zouden jullie een andere koeler aanraden?
- Ik heb evt. ook nog de Gigabyte GA-Z170X-UD3 als moederbord optie, deze is iets goedkoper.
- Hebben jullie nog aanbevelingen over het RAM geheugen? Heb 2666mHz gekozen voor een ev. 25% overclock in de toekomst of eerder. Of heeft dit niet veel zin?
- In de toekomst (hopelijk 2e half jaar 2016) een nieuwe videokaart (pascal etc) o.i.d. Is mijn huidige voeding denken jullie hier goed genoeg voor?

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Ten eerste, complimenten voor de geweldige openingspost. Dit maakt helpen veel plezieriger dan al die barebones posts die we heel vaak zien in dit subforum! _/-\o_

Ten tweede, alles is in principe in deze vorm goed, ik heb een paar kleine dingetjes:

-De Define S is eigenlijk dezelfde case als de R5, maar dan met minder drive bays(5 vs 10: pricewatch: Fractal Design Define S. Aangezien je waarschijnlijk gaat upgraden naar een M.2 drive, lijkt me 5 genoeg en raad ik de S aan voor minder geld.

-De moederborden zijn redelijk identiek, alleen het Gigabyte mobo heeft 2 M.2 sloten. Is dit niet interessanter voor minder geld? Het Gigabyte mobo heeft helaas geen displayport, maar dat is dan het enige nadeel. Voor hoge resoluties (>1080p) geloof ik dat displayport wel fijn is, maar dit weet ik niet zeker. Misschien dat iemand anders hier wat over kan zeggen?

-Het lijkt me sterk dat er problemen zijn met dat RAM(2666 MHz is overigens prima) en de koeler, aangezien de koeler relatief laag is, maar 149mm. Verder is de Fuma een heel goede luchtkoeler en lijkt me dit icm met het RAM een goede keus te zijn, hoor. Waar heb je gelezen dat er eventueel problemen waren?

-Aangezien je voeding nu al een GTX970/980 kan draaien zonder problemen en aangezien videokaarten alleen maar zuiniger worden, plus dat je een 6+2 connector hebt, lijkt het upgraden van de PSU me nu zinloos.

Verder lijkt het me een prima systeem :)

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

• SL3Y4R
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:23
Ik neem aan dat toekomstige hogere beeldschermen worden aangesloten op de gpu, dus ik zou dan ook voor de gigabyte versie gaan. Maar inderdaad, verder prima systeem.

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

SL3Y4R schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:39:
Ik neem aan dat toekomstige hogere beeldschermen worden aangesloten op de gpu, dus ik zou dan ook voor de gigabyte versie gaan. Maar inderdaad, verder prima systeem.
Oawja, was even vergeten dat er later nog een videokaart in gaat... Ja, dan maakt de connectiviteit op het MOBO qua beeldinterfaces niet echt veel uit, nee.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

• Mrmoves
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-11 19:26
MightyPenguin en SL3Y4R bedankt voor de super snelle reactie en bedankt voor de tips.

over de Fuma:
http://www.enostech.com/scythe-fuma-cpu-cooler-review/
http://www.pcgameware.co....e-fuma-cpu-cooler-review/
http://www.xtremesystems....ad.php?293746-Scythe-Fuma
Wel krap toch? Maar het RAM wat ik gekozen heb ik low profile toch? (lastig terug te vinden)

De moederborden, tja, al weken mee bezig. iid is de 2x M.2 een pre, echter kost het je dan wel een sata slot mocht je er 2 draaien. En ik heb toch een vermoeden dat ik nooit 2 ga draaien. Dan kies ik liever voor 1 M.2 (500GB a 1TB) en 3 of 4 HDD (3,5''). Qua prijs natuurlijk wel 3 tientjes goedkoper... blijft een lastige keus. Die displayport maakt idd niks uit.

Over de fractal kast, goeie tip, die had ik over het hoofd gezien. Je maakt het me wel lastig, opzich is de Fractal Design Define S. een beter keuze denk ik qua prijs. Echter ik heb nu 3 HDD's en ik gebruik deze pc ook voor al mijn muziek/video opslag etc.(ook over DLNA) 1 is ook hoognodig aan vervanging toe(de 500 GB xD)
Vooral 1 HDD (met muziek) is vrij waardevol, misschien beter om deze dan ook te vervangen en dat ik deze fysieke ergens stofdicht opsla, heb ik in ieder geval een soort van backup van de afgelopen 10 jaar. Maargoed anyway nu breng je me aan het twijfelen of 3x3,5'' genoeg zal zijn.
Misschien is RAID een keer een idee. maar hier heb ik me nog helemaal nooit echt in verdiept.

Ohja en relaxed van de voeding, was toch een goeie investering destijds!

Andere mensen nog tips/ideeën?
Alvast hartelijk dank!