Windows 10, zwart bureablad met alleen cursor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asset185
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 10:17
Mijn vraag
...

Het buraublad van mijn PC wordt na een tijdje gebruiken opeens zwart. met alleen een cursor
Opnieuw opstarten werkt niet meer want daarna blijft het bureaublad gewoon zwart met enkel een cursor.
Ik kan alleen met ctrl alt delete in taakbeheer komen maar het bureaublad terug halen werkt niet
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Het enige wat helpt is een systeemherstel draaien en dan is het bureaublad weer een tijdje normaal. Maar opeens uit het niets krijg ik dan alsnog weer een zwart bureaublad en kan ik weer een systeem herstel starten.

Op dit momnet probeer ik een tweede gebruikersaccount aan te maken in de hoop dat het probleem aan mijn account ligt maar wanener ik klik op "Iemand anders aan deze PC toevoegen"gebeurt er helemaal niets daarmee kom ik dus geen stap verder.

Ik begrijp gewoon niet waar hert door komt dat als ik op de PC werk het bureablad voortdurent zwart wordt. Is er ieamdn die daar ervaring mee heeft?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asset185
Het lijkt er nu op dat het zwarte bureaublad met alleen cursor te maken heeft met een virus in chrome.exe
Als ik dat virus verwijder ontstaat het probleem steeds weer terwijl als ik hem laat staan er niets aan de hand is.

Ik wil nog steeds graag proberen wat er gebeurt op een tweede gebruikersaccount maar ik kan onmogelijk een account aanmaken ondanks dat ik als administrator ingelogd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asset185
De enige oplossing die ik tot nu toe heb is het virus negeren en laten staan.
Maar dat is geen structurele oplossing.

Ik begin het gevoel te krijgen dat alleen nog een herinstallatie uitkomst kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Mischien is het nog een idee om de pc te scannen met een opstartbare usb stick op de aanwezigheid van malware?

edit
Of treed dan juist het probleem op wanneer je met een antimalware het virus probeert te verwijderen?

[ Voor 48% gewijzigd door Zeehond op 22-02-2016 00:28 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asset185
Bedoel je de USB stick waarmee ik Windows heb geinstalleerd?

Als het het geinficteerde bestand verwijder is mijn bureaublad gewoon zwart, dat verwijderen helpt dus niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Welke Virus scanner gebruik je?
Wat als je Chrome verwijderd

44

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:24
Ik heb een soortgelijk probleem sinds vanmiddag. M'n computer liep vast dus wilde opnieuw opstarten maar waar normaal het windows inlogscherm komt blijft het nu hangen op een zwart scherm waar ik wel de cursor kan bewegen. Heel irritant, heb geen wat ik kan doen

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

asset185 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 03:02:
Bedoel je de USB stick waarmee ik Windows heb geinstalleerd?

Als het het geinficteerde bestand verwijder is mijn bureaublad gewoon zwart, dat verwijderen helpt dus niet echt
Nee ik bedoelde meer zoiets als Windows Defender Offline

http://windows.microsoft....-windows-defender-offline

Maar ik weet niet of dat helpt, want stel dat Windows Defender Offline het geinfecteerde bestand verwijderd, heb je nog steeds een probleem begrijp ik. Welicht valt het te proberen.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roytjjuh1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 14:37
Misschien dat Kaspersky Rescue disk nog een optie is? Persoonlijk goede ervaringen mee.
Gratis te downloaden van hun website.

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
Ik zou Hitmanpro eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khalon
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:04
Dat probleem is mij ook wel vaker verschenen. Probeer eens om de computer af te sluiten in met ctrl alt delete en dan weer op te starten. Dit word meestal veroorzaakt door reboots en ik heb het tot nu toe ook niet kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asset185
Is hitman pro dan een betere virusscanner dan mcfee
Ik ben nu een week verder met deze PC en er komen steeds meer problemen.

Firefox doet ook gek, Chrome opnieuw installeren werkt niet meer en ook foutmeldingen in andere programma's.
Ik ben bang dat alleen een schone installatie nog maar werkt.
Het vertrouwen in die PC gaat een beetje weg

Ik heb MCfee van ziggo. Is dat soms geen goede virusscanner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:19
Als het vertrouwen in de pc weg is zou ik inderdaad maar opnieuw gaan beginnen. Bij Win10 heb je nog niet o gigantisch veel updates te doen na een schone installatie dus daar kan je redelijk vlot klaar mee zijn.

hitmanpro is niet echt een permanente virusscan, meer een tool die je kan gebruiken om virusproblemen op te lossen. Ik zou hem niet als virusscan gebruiken maar naast een virusscan.

[ Voor 19% gewijzigd door Rupie op 27-02-2016 17:13 ]

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1