nieuw cpu is het de upgrade waard ?

Pagina: 1
Acties:

• pctweakerdude1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2021
Hallo, ik ben een echte hardcore gamer die iedere dag meer dan 3/4 uur speeld. Nu ik zie dat de games maar meer en meer rekenkracht vragen. Nou ben ik van plan om een nieuwe cpu te kopen en zo mijn pc stiletjes aan te upgraden. Maar ik weet niet zeker als deze upgrade de moeite waard is daarom had ik graag wat info van de cpu veteranen gehad. Mijn cpu is momenteel een (Amd A8 6600k 3,9 ghz quad core turbo boost 4.2.)
En ik zou graag upgraden naar een (AMD A10-7850K Black Edition.) Ik zou graag naar de fx overstappen maar mijn moederbord ondersteund alleen maar fm2+ socket.
Nu is mijn vraag ga ik veel merken van deze upgrade onder deze setup ?

Amd a8 6600k 3,9 ghz quad core, corsair vengeance 16gb , Nvidia Geforce 750 ti 2gb Msi twin frozer OC version.

Alvast erg bedankt !
Alle tips zijn welkom.

• Maaikz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-02 19:51
Als ik het zo zie, dan is jouw videokaart eerder een bottleneck dan de CPU. Ik denk dat je meer verschil gaat merken in een upgrade van de videokaart! Huidige verkopen, en een betere (evt. 2e-hands) kopen?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
Je wilt je AMD quadcore cpu dus vervangen voor een andere AMD quadcore CPU? Ik kan mij niet voorstellen dat dat veel gaat uitmaken...

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Ik denk inderdaad dat je het meeste verschil gaat merken in een upgrade van je videokaart.

Verwijderd

Sowieso is een AMD met geïntegreerde GPU niet echt nuttig als je een losse videokaart hebt. Misschien slim om toch een ander mobo te nemen met Intel cpu.

Verwijderd

Welke voeding heb je? Merk en type voordat met kaarten gesmeten wordt waar de voeding alleen maar van kan dromen!

Upgrade van de cpu gaat je niets opleveren. Van de een 4 GHz AMD naar de andere 4 GHz AMD maakt niets uit.

Wat is je budget?

• pctweakerdude1
Bedankt voor all de reacties en tips. Nou ik had zo all een vermoeden dat het niet veel ging uitmaken jammer dat ik geen 6 core kan nemen wegens mijn moederbord. Dan zal ik de videokaart eerst upgraden daarna me moederbord en cpu. Welken videokaart raden julie aan ?

Ik heb een 500 Watt Cooler Master voeding. En mijn budget kan 270 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door pctweakerdude1 op 21-02-2016 18:23 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-02 23:15

D4NG3R

kiwi

:)

Dat ligt nogal aan je budget en huidige voeding.

Als je in de toekomst trouwens je processor wil upgraden is de kans groot dat je beter de overstap naar Intel kan maken. Voor je huidige moederbord is er eigenlijk geen upgrade beschikbaar en bij een nieuw moederbord + processor heeft het weinig nut om bij AMD te blijven wil je er bij performance fatsoenlijk op vooruit gaan.
pctweakerdude1 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:16:
Ik heb een 500 Watt Cooler Master voeding. En mijn budget kan 270 euro.
Welke voeding precies? Je kan dit vinden op de stikker op de zijkant van de voeding, de ene CM voeding is de andere niet. Hoe oud is deze daarnaast?

Indien de voeding een beetje fatsoenlijk en niet te oud is kan je overwegen om een GTX960 te kopen, eventueel de R9 380 mocht je boven de 1920x1080 spelen.

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 21-02-2016 19:03 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Heb je al een ssd?

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03-2025
Je kan voor een 2ehands i5 4460 gaan icm een bijpassend bordje en een SSD. Als je naar Skylake gaat moet je ook geheugen kopen etc.

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Ik denk dat het slimmer is om Zen af te wachten. Ja het duurt nog even, maar zelfs al zou je niet overstappen naar Zen, het huidige spul zal hoogstwaarschijnlijk dalen in prijs.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-02 23:15

D4NG3R

kiwi

:)

Het oude spul daalt eigenlijk nooit in prijs, je ziet de nieuwe hardware verschijnen voor dezelfde prijs + een beetje als de GPU welke het opvolgt en de oude blijft vaak gewoon gelijk geprijsd.

Op de 2e hands markt zakken de prijzen wel flink in.

Vergelijk de prijzen van de GTX770 en GTX970 voor de gein eens. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin dan met de tips die we al geven te lezen :o

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• pctweakerdude1
Sorry voor mijn laten reactie ik heb het heel erg druk gehad.
Nu mijn budget is rond de 270 euro dus was ik aan het twijfelen wat ik eerst zou upgraden.
En wat het meeste effect zou geven op mijn performance ?
Ik zat te denken om een Amd fx 6300 6 core te kopen met een nieuwe moederbord. Of een Nvidia gtx 960 2gb.
Wat raden julie aan om voor te gaan sinds ik maar 1 upgrade per keer kan doen.
Wat zou het beste performance boost geven aan mijn setup ?

Mijn setup is (Amd a8 6600k 3,9 ghz quad core, corsair vengeance 16gb , Nvidia Geforce 750 ti 2gb Msi twin frozer OC version. )

Hier zijn de links voor als iemand het nodig zou hebben:http://www.processorstore...Kn6j4KtncsCFU4o0wod4LQM-Q

http://www.processorstore...-212195/msi-970a-g46.html

http://www.paradigit.be/m...Ii06LetncsCFasV0wodyLUKBA

Alvast erg bedankt en een fijne dag !
Zoals altijd alle tips zijn welkom.

[ Voor 5% gewijzigd door pctweakerdude1 op 29-02-2016 17:09 ]

Verwijderd

pctweakerdude1 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:07:
Nu mijn budget is rond de 270 euro dus was ik aan het twijfelen wat ik eerst zou upgraden.
Ik zat te denken om een Amd fx 6300 6 core te kopen met een nieuwe moederbord. Of een Nvidia gtx 960 2gb.

Mijn setup is (Amd a8 6600k 3,9 ghz quad core, corsair vengeance 16gb , Nvidia Geforce 750 ti 2gb Msi twin frozer OC version. )

Hier zijn de links voor als iemand het nodig zou hebben:http://www.processorstore...Kn6j4KtncsCFU4o0wod4LQM-Q

Een FX 6300 gaat je geen snelheidsverbetering geven. In sommige gevallen zal je huidige CPU het zelfs net ietsje beter doen vanwege de hogere single core performance. Het beste is om een videokaart te kopen en dan later de rest. Dit is zo'n beetje de beste optie voor de prijs:
pricewatch: Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate

Wil je Nvidia dat kun je deze nemen:
pricewatch: EVGA GeForce GTX 960 4GB SuperSC ACX 2.0+

Hebben allebei 4GB geheugen. 2GB gaat voor de toekomst toch wel weinig worden.

Welk voeding heb je precies, dus welk model?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:28
Welke Cooler Master 500W heb je? De meesten zijn niet zo geweldig.
De 6600k kun je nog wat overklokken naar 4,5GHz (of meer), Heb je al een goede koeler? Welk moederbord heb je? (je geeft echt VEEL te weinig informatie)

De 750ti is voor 90% van de games je grootste bottleneck, verkoop die (budget is dan 350) en haal een 380X/390/970 (eventueel met nieuwe voeding).

Spaar daarna door voor een i5 setup (moederbord, processor, geheugen).

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
pctweakerdude1 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:07:

Persoonlijk zou ik kiezen voor een tweedehands 970GTX als dat geen probleem is. Als de kaart een paar maanden oud is en je de factuur erbij krijgt (of zelfs de doos) dan heb je een goede deal voor minder dan € 270,-

Als je echt heel graag een andere CPU wil, dan kun je dat doen, maar daar ga je met gamen niets mee bereiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Luxicon op 01-03-2016 01:31 ]

...

• pctweakerdude1
Hallo ik heb sinds kort een nieuwe video kaart gekocht, Het gaat om een asus turbo gtx 960 4gb.
Nu ik heb deze al 3 weken en heb iets heel erg raar aan de hand. Heb dit nooit aan de hand gehad met mijn oude video kaart. Dus wat er gebeurd is mijn scherm word zwart en dan staat er no signal, maar mijn toetsenbord en muis blijven gewoon branden. Ik heb dit 2 keer aan de hand gehad 1x toen ik ark aan het spelen was en zojuist toen ik op facebook was. Begin me toch beetje zorgen te maken heb namelijk erg veel geld in deze setup gestoken. Ik zou echt niet weten waar aan het kan liggen daarom dat ik hier hulp kom vragen aangezien alles echt lekker werkt. Video kaart word 40/65 graden onder hoge stress. Heb watercooling op mijn cpu. Ben echt teneinde raad als iemand weet wat het zou kunnen zijn alle hulp is welkom !

Amd A8 3,9 ghz quadcore, 16gb corsair vengeance ram, Asus turbo gtx 960 4gb, 500w coolermaster voeding,
moederbord MSI FM2-A78M-E35 , windows 7 ultimate 64 bit.

En mijn oude video kaart was een Msi gtx 750 ti 2gb.

sorry als dit fout is gepost zou niet weten waar anders alvast erg bedankt !

En sorry voor de laate reactie maar door deze voorval zit ik echt vast.

Bedankt met de hulp voor een nieuwe video kaart !

[ Voor 60% gewijzigd door pctweakerdude1 op 20-03-2016 14:45 ]

Verwijderd

Nogmaals, wat is het exacte type van je voeding!

Is het moederbord voorzien van de meest recente BIOSversie?

Alle nVidia drijvers verwijderen en opnieuw installeren.
Pagina: 1