Panasonic TX-L50ET60E Ziggo CI+ Module werkt niet correct?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:23
Ik had de Panasonic TX-L50ET60E in gebruik voor een PS4, Blu-Ray Speler en een MediaSpeler. Sinds kort gebruik ik de TV ook om kabel te ontvangen via Ziggo (regio Utrecht). Ik gebruik hiervoor een CI+ module.

Echter sinds het begin geeft de TV / Ziggo kuren, namelijk:
  • Als bij het aanzetten van de TV de vorige zender een betaald kanaal is (RTL4 en dergelijke), krijg ik de melding dat dit een gecodeerd kanaal is en dat ik de CI+ module moet controleren. Nadat ik zap na bijv. NPO 1 en wel beeld ontvang, keer ik terug naar een betaald kanaal waarna ik wel beeld heb.
  • Soms ontvang ik helemaal niets, en krijg ik de melding "Geen beeld"
Ik heb hierover naar Ziggo gebeld en de volgende stappen genomen:
  • Zenders opnieuw ingesteld (zowel analoog als digitaal); heeft tijdelijk geholpen maar lost het niet op.
  • TV naar fabrieksinstellingen; heeft tijdelijk geholpen maar het lost het niet op.
Ziggo heeft gevraagd om de Smartcard ergens anders te testen (moet ik nog doen), maar het lijkt mij hier niet aan te liggen. Mocht dit het probleem niet zijn, stuurt Ziggo een monteur langs (heb ik ook weinig goede hoop op).

Een vergelijkbaar probleem lijkt zich voor te doen bij Sony: nieuws: Verscheidene Sony-tv's hebben problemen met zender veranderen na update

Kan iemand mij wellicht verder helpen? Zou ik contact opnemen met Panasonic?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:35

Bever!

3

Heb vergelijkbaar gedoe gehad toentertijd met een upc module. Bleek dat die gewoon niet helemaal goed was. Bij vervanging nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:23
Het is enige tijd geleden dat ik wat van mij heb laten horen. De Ziggo klantenservice is niet bepaald behulpzaam geweest en droeg oplossingen aan waarbij ik vooral moest testen en actie ondernemen.

Vandaag nog maar een keer gebeld, want ik wil gewoon een nieuwe module om het defect uit te sluiten, ook al zijn 'the odds against me'. Meneer reageerde niet bepaald klantvriendelijk (voelde zich eerder op zijn teentjes getrapt, immers had hij meer dan (!) 8 jaar ervaring) toen ik zijn advies niet opvolgde. Gesprek was toen ook snel afgelopen en krijg nu een doosje toegestuurd om de CI+ module te retourneren.

Jammer dat er geen andere leveranciers zijn via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:51
Sorry maar zo werkt elke helpdesk nu eenmaal.
Eerst een aantal acties/tests uitvoeren om te kijken of zo het probleem wordt opgelost alvorens er een monteur langs komt.
Vind ik op zich ook niet meer dan logisch dat ze eerst een en ander uitsluiten.
Heb je gedaan wat ze vroegen? Zo nee, logisch dat ze niet zomaar even een andere CI+ module opsturen.
Zo ja, dan moeten ze een monteur sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Arjant2 op 13-04-2016 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:04
Is de CI+ module 1.3? Mocht je Tv 1.3 zijn dan moet je een 1.3 cam en kaart hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 13-04-2016 08:30 ]