Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 21:08

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik bezit momenteel een Canon 1000D + een extra lens die iets meer kan inzoomen. Ik wil alleen graag een beetje gaan experimenteren met video bedoeld om met de tijd korte bedrijf filmpjes te schieten. Ik zit in een budget van 500 tot 1000 euro te kijken.

Ik ben een beetje aan het rondsnuffelen maar vind het best wel lastig om keuzes te maken met zo ontzettend veel camera's. Ik denk dat het wel prettig is als het minimaal HD kan filmen maar dat kunnen ze bijna allemaal wel. Zover ik heb kunnen uitdokteren kunnen de camera's niet iets met slow motion doen in de vorm van meer frames schieten. Stel dat ik iemand wil filmen die iets zwaars optil is dat wellicht een mooi gezicht.

Ik heb gekeken of ik niet direct naar een filmcamera moet overstappen maar de prijzen zijn met daar te stevig voor. Dat is een volgend station. Iemand een goede tip? Misschien zelf het Canon platform desnoods verlaten?

Mijn portfolio op Instagram

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-05 20:09
Als je slechts één lens hebt is de stap om Canon te verlaten niet heel erg groot. Je zou dan bijvoorbeeld naar systeemcamera's als de Sony NEX, de Canon M of de Nikon 1 toe kunnen gaan. Daarnaast doen ook Panasonic en enkele andere merken hele goede zaken in dit segment. Als ik je eis van 1080p (of hoger) in de Pricewatch gooi komt er best wel wat uit: http://tweakers.net/categ...YwaQuQdC7IcCUzAz0DpdraWgA

Zelf ben ik erg te spreken over de kwaliteit van zowel de Nikon 1 als de Samsung NX-500, maar heb geen van beiden eerlijk gezegd als daily driver gebruikt. Daarnaast wil ik er wel bij kwijt dat Samsung aangekondigd heeft te stoppen met camera's, maar de NX-500 is een beest van een camera qua specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Xudonax schreef op zondag 21 februari 2016 @ 16:08:
Als je slechts één lens hebt is de stap om Canon te verlaten niet heel erg groot. Je zou dan bijvoorbeeld naar systeemcamera's als de Sony NEX, de Canon M of de Nikon 1 toe kunnen gaan. Daarnaast doen ook Panasonic en enkele andere merken hele goede zaken in dit segment. Als ik je eis van 1080p (of hoger) in de Pricewatch gooi komt er best wel wat uit: http://tweakers.net/categ...YwaQuQdC7IcCUzAz0DpdraWgA

Zelf ben ik erg te spreken over de kwaliteit van zowel de Nikon 1 als de Samsung NX-500, maar heb geen van beiden eerlijk gezegd als daily driver gebruikt. Daarnaast wil ik er wel bij kwijt dat Samsung aangekondigd heeft te stoppen met camera's, maar de NX-500 is een beest van een camera qua specificaties.
Thanks voor je inbreng.

Voor mij zal het ook geen daily driver zijn. Ik wil er vooral mee gaan experimenteren. Als het leuk uitpakt is het altijd nog te overwegen om in de toekomst over te stappen of uit te breiden. Dan is het misschien wel tof om een camera te hebben waar je mee kan groeien inderdaad. Ik duik er in! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:59
Ga je de camera ook nog gebruiken voor fotografie? En wil je per se een systeemcamera (camera met wisselbare lenzen)? Daarnaast: hoe goed is de verlichting op de locaties waar je filmt?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
De locaties zullen ongetwijfeld geholpen moeten worden qua verlichting. Dat zullen ook items worden die ik later aan zal moeten schaffen. Maar voor nu is dat even niet nodig.

Het is wel handig om er ook fotos mee te kunnen maken. Qua prijs kom je anders in de handy cam series. Ik heb daar nog niet gekeken. Wellicht ben ik bevooroordeeld dat dit meer fun materiaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:31

bobcom

Dedicated dabbler

Mijn suggestie: blijf bij Canon, bijvoorbeeld met een 700D plus 18-135 STM lens, of zijn versere broertje met 24 Mp sensor de 750d met dezelfde lens. Heb je meer zoom, (tenzij je "lens die iets meer kan inzoomen" dat bereik al dekt), en een kantelbaar touchscreen . Resterend budget kan je stoppen in extra optiek, filmhulpstukken etc. Doet 1080p @ 30 fps, en voor meer video-toeters en bellen kun je voor noppes Magic Lantern erop installeren.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Een kantelbaar scherm is wel heel fijn lees ik overal. Bedankt voor je feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gjeest
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-05 13:12
Als ik jou was zou ik voor een systeemcamera gaan, deze zijn vaak beter geschikt om te filmen. onder andere Panasonic doet het hierbij erg goed, een Panasonic G6 met lichtgevoelige lens of misschien zelfs een G7 die in 4K kan filmen, ook hebben ze beide een kantelbaar scherm. de Sony systeemcamera's zijn trouwens ook erg goed, vooral de net aangekondigde A6300, maar die zit wel weer een beetje boven het budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:48
Ik zou ook voor een systeemcamera gaan, Canon loopt al lang niet meer voorop op het gebied van video in dit prijssegment. De bovengenoemde G6 of G7 zijn goede opties. Je kunt ook met een adapter (oude) lenzen gebruiken op deze camera's. Kijk ook eens naar een (2e hands) GH3, die is aardig in prijs gezakt en heeft een aantal op video gerichte features die een G6 niet heeft zoals een hogere bitrate en een hoofdtelefoon uitgang.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Bedankt voor jullie inbreng. Ik ga meteen even kijken naar deze cameras!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:06

SomerenV

It's something!

RoyK schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:43:
Bedankt voor jullie inbreng. Ik ga meteen even kijken naar deze cameras!!
Hou er wel rekening mee dat de bovengenoemde Panasonic-camera's een andere cropfactor hebben, namelijk 2.0 in plaats van de cropfactor van 1.5 van de 1000D. Dat betekent dat het beeld wat meer 'ingezoomd' is. Een 18mm is bijvoorbeeld een 24mm op een Canon en 36mm op een Panasonic. In de meeste gevallen is het geen gigantisch minpunt overigens, maar het is wel iets om in het achterhoofd te houden bij de aanschaf van een M4/3-camera.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Bedankt SomerenV. Ik heb gisteren al een boel reviews op youtube gekeken over de Panasonic G7 serie. Een camera boven mijn budget overigens, maar leuk om even te leren / horen wat de verschillen zijn met zijn vorige modellen. Als ik het goed begrepen heb is de G6 een hele goede camera + dat je op 60fps kan filmen als je een tandje naar beneden gaat in beeld kwaliteit.

Ook veel topics op het internet die naar een Canon 700D wijzen voor een beginnende filmert.

Pagina: 1