Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04 01:27
Hoi allemaal,

Handig om te melden, ik heb mijn toestel aangemeld voor reparatie bij Coolblue waar mijn toestel vandaan komt, maar ik was toch benieuwd of andere tweakers dezelfde ervaring hebben als ik heb.

Een aantal weken geleden opende ik de camera van mijn Samsung Galaxy S6 en voelde mijn toestel lichtjes trillen en ik hoorde geluid in mijn toestel. Een soort raspend geluid :S Ik drukte op de Home button en ging weer naar de camera en niets aan de hand. Maar toen ik de camera via de taskmanager afsloot en weer opende weer een raspend geluid in mijn toestel, het lijkt bij de camera vandaan te komen. Vaker op die manier getest, iedere keer raspend geluid. Foto's en dergelijke kon ik allemaal gewoon maken en zelfde kwaliteit van foto's als anders.

Direct ermee naar de Coolblue winkel geweest en die zeiden dat het het motortje van mijn zoeker was. Dat kon wel eens voorkomen en was geen groot probleem. Zij adviseerde om het nog even aan te kijken.

Afgelopen weken heb ik het aangekeken. Wat is mijn opgevallen; het probleem doet zich vrijwel altijd voor als het een erg koude nacht is geweest. Ik slaap altijd met mijn raam open voor frisse lucht, dus 's nachts is het in mijn kamer ook koel.

Zoals ik het nu ervaar krijg ik het idee dat er onderdelen in mijn Samsung Galaxy S6 bevriezen, is dat mogelijk met een toestel?

Anderen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik kan het zo snel niet vinden op de site van Samsung maar http://www.pcworld.com/ar...hone_stand_the_cold_.html geeft aan dat een Galaxy S2 niet kouder mag worden dan -4 graden maar toch nog lijkt te werken tot ongeveer -13 graden.

Ik kan me voorstellen dat de afgelopen week, waar de temperaturen onder nul lagen, met een klein windje, de gevoelstemperatuur dus richting de -4 gaat (ik hou toch echt mijn ramen dicht dan) en dus een issue kan opleveren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Hier hebben we het raam ook altijd open als we slapen, maar het lijkt me stug dat de temperatuur onder 0 komt in de slaapkamer, eerder tussen 8 tot 12 graden.

Neem anders eens een thermometer mee in de slaapkamer die de min en max kan meten.
Anderzijds lijkt het me stug dat de camera bij koude weersomstandigheden zijn werk minder doet, of het moet echt min 10 of lager zijn.

Iets anders, bij koude temperaturen moet de telefoon wel harder werken en is de accu ook sneller leeg.

[ Voor 12% gewijzigd door MarElo op 21-02-2016 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
Dit "probleem" van de focusmotor heb ik al een half jaar. Is ook een bekend probleem.

Tot nu toe is het niet erger geworden en heb geen zin om toestel weg te brengen.

Toch zou ik het laten maken als je je S6 kan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04 01:27
Garret1410 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:23:
Dit "probleem" van de focusmotor heb ik al een half jaar. Is ook een bekend probleem.

Tot nu toe is het niet erger geworden en heb geen zin om toestel weg te brengen.

Toch zou ik het laten maken als je je S6 kan missen.
Aha, ik ben dus niet de enige.
Voor mij nu ook zaak om ergens een leentoestel vandaan te toveren... Zonder mobiel wordt hem ook niet voor mij.