Problemen met instaleren elke soort windows. Is het de HDD?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDogeGuy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-07 21:40
Mijn vraag
Net nu de vakantie gestart is en ik even de tijd heb was ik van plan om weer eens World of Tanks te spelen. Deze moest ik helaas opnieuw instaleren. Ik moest mijn computer opnieuw opstarten, maar nadat ik dit heb gedaan probeerde ik mijn computer op te starten. Hij ging naar het windows laat icoontje, maar daarna werd het beeld zwart en kwam hij niet meer verder.

Nu vraag ik me af of dit mijn hardeschijf is die dit allemaal veroorzaakt of toch iets anders. En ik hoop dat jullie me advies kunnen geven.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Was Windows 10, op dit moment niks.
- Fx-6300
- Gigabyte 990-fxa-ud5
- HD 7770
- Toshiba 1TB HDD
- Corsair cx600m

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het eerste wat ik deed nadat hij niet meer goed opstartte was het opnieuw proberen zonder resultaat. Daarna heb ik een windows 10 cd gebrand en het probleem daarmee op de volgende manieren op te lossen.
- Windows Repareren (Probleem kon niet hiermee opgelost worden)
- Windows herstelpunt (Mislukt)
- Windows Refreshen (Met behoud van documenten) (Mislukt)
- Windows 10 opnieuw instaleren (Mislukt)

Hierna heb ik geprobeerd Windows 8 te instaleren. Deze kwam bij het voorbereiden van de instalatie tot 67% en hierna bleef hij hangen en is hij gestopt.

Als laatste heb ik geprobeerd Windows 10 te instaleren doormiddel van een USB-stick. Bij het booten echter kreeg ik meteen de melding

"There was a problem with a device connected to your PC
An unexpected I/O error has occurred
Error code: 0xc00000e9"

Ik weet niet meer wat ik nog meer kan doen om eventueel mijn computer weer te repareren en ik hoop dat jullie misschien nog ideeen hebben waar het aan kan liggen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het kan vanalles zijn maar als ik die foutcode google dan staat er in de 2e en 3e link:

"Error 0xc00000e9 is usually caused by a failing or a bad hard drive"

Dus ja het zou de HDD wel eens kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 21:48
Koppel alle apparaten eerst los en gebruik alleen de hdd en dcrom speler om windows te installeren
je ram en cpu heb je nodig, tenzij je een onboard video kaart hebt dan kan je je video kaart er ook uit halen,
lukt het dan nog niet, kijk dan of je hdd bad sectors heeft met een bootable hirensboot cd ofzo, of een linux live cd.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDogeGuy
Heb net een test gedraaid voor de hardeschijf en daar kwam een rood getal uit. Namelijk 36 bij raw. In Reallocated Sector count. Ik heb bij Reallocated Sector Count value 100, Worst 100, Tresh 5, Raw 36.

Heb net ook Memtest gedraaid voor een half uur en dat ziet er niet goed uit. Ik heb een filmpje gemaakt en er zijn denk ik toch iets te veel errors te zien. Hij komt ook niet verder meer dan pass 37% en Test 17% ook gaat de tijd niet meer verder.

https://www.youtube.com/watch?v=7QTBW7LJr18

Ik hoop dat jullie hieruit iets kunnen opmaken, maar ik denk dat het er op neer komt dat ik nieuw ram moet gaan kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door TheDogeGuy op 21-02-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Je test is goed gegaan in je fimpje zo te zien, 0 errors en 8 pass.ook de raw kan er mee door.wat zegt de smart status?
Verwijder je tijdens de windows instalatie ook de partitie of kies je steeds de zelfde
maak eens nieuwe goeie partitie aan en laat windows zijn werk doen.

edit: ik zie nu een andere test staan ?? dat is idd je ram die een probleem heeft.

[ Voor 41% gewijzigd door Mel33 op 21-02-2016 18:43 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDogeGuy
Ok. Ik moet nog even kijken wat er nou precies aan de hand is. Ik heb even 2x2gb van mijn vader gebruikt en daarmee is het gelukt om windows weer te installeren. Dit ging prima, alleen net na op het bureaublad te zijn geweest knipperde het scherm een paar keer. Nu niet meer.

Hierna heb ik mijn oude ram er weer ingedaan en ook hiermee heb ik windows gewoon weer op kunnen opstarten. Ik zit nu te denken of er ergens iets overheat. Ik heb bij al deze boots namelijk mijn 5 ventilatoren volledig aangezet. Ik zal nog een cpu-monitor downloaden en kijken of er iets echt heet wordt als ik mijn ventilatoren uitzet.

Ik zal het daarna nog even laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ik zou als ik jou was nu nog eens de memtest draaien, het kan zijn dat het wisselen van je ram je probleem heeft opgelost.

Over het beeld dat even knipperde: dat kan zijn omdat windows de vga drivers installeert, no problem dus (als het niet aldoor gebeurd)

this altijd te adviseren je temps te monitoren.

mooi dat het nu werkt, succes

Pagina: 1