Toon posts:

kabel niet snel???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu dus kabel en vroeg mij af: hoe snel ben ik nu?
Ben naar mordax gegaan en kwam er achter dat ik dezelfde snelheid heb als een 56k modem???

huh hoe zit dat?

de installatur zei nog even: ja, je ben nu 20 keer sneller dan normaal: met een analoge modem dan.

Verwijderd

4-5 KB/sec is wel er traag ja.. Ik ken mensen met 500KB/sec

Verwijderd

Moet je even dap installeren www.downloadaccelerator.com en dan kijken hoe snel je een bestandje download van bijvoorbeeld tucows ofzo.
En als je dan nog rond die zelfde snelheid zit heb je inderdaad een trage verbinding.
Welk provider heb je trouwens ?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Zeg eerst even welke provider je hebt. Casema bijv is nou niet echt wat je noemt 'snel' maar bijv. @home is heerlijk.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het getest bij mordax, en ik kwam op 50 kb/sec.
terwijl zij mij beloven een verbinding met ongeveer 500 kb/sec.

wordt dit in de toekomst nog beter of moet ik dan overstappen naar adsl?

en waar kun je je snelheid testen dat het te bewijzn is dat mijn snelheid onder de maat is?

bvd.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:23

Hu9o

Schokkend

Ik zit bij @HOME, en in het begin zuigde die best :r
Maar nu is het wel ok, alleen vind ik de upstream wat aan de lage kant 15 Kb/s. En omdat we een proxy gebruiken is daar nog eens de helft van krijt. Uit eindelijk hebben we 7.30 ofzow over. Maar dat wil zat voor een lage ping. >:)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
ik zit bij sonera, de enige breedband aanbieder in mijn woonplaats.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waar heb je kabel dan? @Home? Chello?

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Op donderdag 21 juni 2001 23:22 schreef Hellraiser het volgende:
en waar kun je je snelheid testen dat het te bewijzn is dat mijn snelheid onder de maat is?

bvd.
http://homepage.eircom.net/~leslie/testpage/testlrge.htm

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

bvd.
Dat ligt er aan wie je provider is is het Sonera ?
Dan kan je maximaal 512 kbps halen.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:45

Metzie

Nyaano !

Umm, leer even het verschil tussen bits en bytes per seconde.
Providers beloven snelheden in bits per seconde, in mijn geval (sonera) 512down, en 64 up.
Dit moet je delen door 8 en dan houd je je MAX download/upload snelheid over. Is dus 64kb down en 8kb up.

Met 50kb downloaden is dus zeker niet slecht als je provider 512kbit/s beloofd

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
ik haal met die test van jullie ingeveer 70000 cps
is dit snel?

wordt het nog beter in de toekomst?

Verwijderd

Topicstarter
en er stond ook: typical ethernet!

deze haalde wel het tien dubbele, wat voor een verbinding is dit dan?

ik heb toch ook een ethernet kaart!

Verwijderd

ik heb @home deventer..
het hoogste wat ik haalde was 425 constant en je ziet wel een 490 tot 520kb/s maar das meestal snachts....

gem op een dag denk ik rond de 200kb/s

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Op donderdag 21 juni 2001 23:23 schreef Hu9o het volgende:
http://homepage.eircom.net/~leslie/testpage/testlrge.htm
offtopic:
Ik haal daar 4 sec.

Ben wel benieuwd wat jullie daar halen

[ONTOPIC]
Je download snelheid is afhankelijk van je downstream maar ook van je upstream. Het is dus veel intresanter om te weten hoe groot deze is. Want je Dstream komt toch nooit vol, het is altijd je Ustream die problemen geeft.

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt ik ben er uit.

mvg guido

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 23:30 schreef Hellraiser het volgende:
ik haal met die test van jullie ingeveer 70000 cps
is dit snel?

wordt het nog beter in de toekomst?
Nee je zit al tegen het maximum aan tenzij die nieuwe provider Multiweb de standaard gaat aanpassen.

Verwijderd

Ik had 125420, en ik heb 1.5 Mbit lijn...dus kdenk dat jij nog niet zo slecht af bent...

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Op donderdag 21 juni 2001 23:32 schreef aarninkron het volgende:
ik heb @home deventer..
het hoogste wat ik haalde was 425 constant en je ziet wel een 490 tot 520kb/s maar das meestal snachts....

gem op een dag denk ik rond de 200kb/s
Ik zit ook in deventer. Welke wijk zit je? ik in de rivierenwijk.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:08

bvd.
Je moet niet zeuren met je 50KB....

Neem is voor de gein een weekje Casema en dan wil je weer heel snel terug naar 50KB..

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 23:35 schreef Hu9o het volgende:

[..]

Ik zit ook in deventer. Welke wijk zit je? ik in de rivierenwijk.
colmschate

Verwijderd

ik haalde 154070
met chello

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik haal 419330 met @Home in Deventer.
(Zandweerd)

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

we zijn weer lekker offtopic allemaal :)

It seemed like a good idea at the time

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 23:37 schreef dreeke het volgende:
www.speedtest.nl
336Kb/sec hierbij...
/me loves Telenet! :)

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 23:33 schreef Hu9o het volgende:
[ONTOPIC]
Je download snelheid is afhankelijk van je downstream maar ook van je upstream. Het is dus veel intresanter om te weten hoe groot deze is. Want je Dstream komt toch nooit vol, het is altijd je Ustream die problemen geeft.
Hmzzz :?
Downstream die niet vol komt :?
Moet jij maar eens opletten. Als je een snelle server tegenkomt zit je downstream wel degelijk vol.

Verder heeft je Upstream inderdaad invloed op je downstream. Het is echter niet bepalend!!! (tenzij je heel weinig upstream hebt).
Zoals je misschien wel weet is de hoeveelheid verkeer die je verzendt vele malen minder dan de hoeveelheid verkeer die je ontvangt (als je zel geen server draait).
Stel dat ik 500 KB/s down heb, dan maakt het voor die downstream echt geen hol uit of dat ik 16 KB/sec Up heb of 100 KB/sec Up. Als het voor de Downstream maar voldoende is. Voor upstream is een snelheid van een analoge modemlijn al meer dan voldoende.

Alleen als de volledige Upstream bezet wordt (gebeurt niet, als je geen server draait), dan krijg je pas dramatisch lage downstream snelheden (logisch).

Testje leverde hier met chello de volgende resultaten: 150980 cps
Download in 3,194 seconden.

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
sonera ?? hmm .. wie beheert het kablenetwerk bij jullie ?? volgens mij is dat nl. ook casema .. die doen ook wannadoo kabel ...

die lui gebruiken serieus een kabelmodem (nou ja, kabelmodem is t niet echt te noemen.. signaaldemodulator uit het jaar 0 klinkt beter) die je op je COM poort (!) moet aanslijten dus Max bandbreedte is sowieso gefukt (115200 bps ofzo)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

110.000 cps met chello. kan er mee leven :9~

en het kutte van upload is dat als ik met meer dan 5 kb/s upload(van de 16 max) ik dan al een ping in de 1000 heb, en downloaden al helemaal kan vergeten.. :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Ik haalde met @home zonder reg. patch. max. 130 kB/s. Op de site http://www.speedguide.net kun je registery patches vinden, dan pas haal je al het mogelijke uit je verbinding. Nu heb ik een constante download van 430kB/s. Zo hoort het! Alleen jammer dat ik vaak time-outs heb :( Dat is wel klote aan @home. Was het niet zo dat chello gebruikers een downloadbeperking hebben van 180kB/s ??? ;)

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Op vrijdag 22 juni 2001 08:32 schreef Mr.SubZero het volgende:
Ik haalde met @home zonder reg. patch. max. 130 kB/s. Op de site http://www.speedguide.net kun je registery patches vinden, dan pas haal je al het mogelijke uit je verbinding.
reg patch??? wat doet dat ding precies? Maakt dat je verbinding sneller ofzow?? Maar tenkoste van wat? en hoeveel sneller?

bvd

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Echt vaag : volgens mordax en www.speedtest.nl doe ik 7-8 k/s als ik download, maar ls ik met nappie download dan haal ik gewoon de standaard 50-55 k/s :? |:(

Kep trouwens MxStream.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 10:34 schreef Hu9o het volgende:

[..]

reg patch??? wat doet dat ding precies? Maakt dat je verbinding sneller ofzow?? Maar tenkoste van wat? en hoeveel sneller?

bvd
Hmmzzz nou begin ik nog meer te twijfelen aan je eerdere uitspreken over Up- en Downstream.
Natuurlijk wordt de verbinding op zich hier niet sneller van (daar kan je windows computertje niks aan veranderen ;) )
Wel kan het zo zijn dat jouw windows-computertje de snelheid van het netwerk niet helemaal kon verwerken en door middel van deze reg-settings verandering (o.a. MTU-verandering) wel.
Ten nadele van niks ;)

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

* DeX heeft ook kabel

Ik ga inderdaad 20 a 30 keer Langzamer dan een analoge modem...
|:(
Pagina: 1