Rare strepen in beeld. xfx r7970

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:06
Hallo,

Is iemand bekend met het volgende probleem ?
geprobeerd :
ander beeldscherm.
nieuwe dvi kabel
GPU in een ander slot

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2dt1u9z.png

PC specs :
Gigabyte ga-x58a
i7-980
xfx r7970
12 gb Ram

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Alle reacties

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Dit soort problemen duiden vaak op een defecte GPU. Als je het nog eens zou kunnen testen met een andere GPU kun je dit vaststellen.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:05

Nemesizz

Untouchable

Dat soort strepen dergelijke duid meestal op een probleem met het videogeheugen of de geheugencontroller van de videokaart.

Soms kan het komen door een te hoge (factory) overklok, maar meestal is het wel echt een defect en dan is het helaas einde verhaal (hardwarematig defect).

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:42

MsG

Forumzwerver

Als je handig bent en toch geen garantie meer hebt zou je hem nog kunnen openschroeven, schoonmaken, koelpasta en thermal pads opnieuw aanbrengen. Heel soms werkt hij dan weer prima.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:06
MsG schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:54:
Als je handig bent en toch geen garantie meer hebt zou je hem nog kunnen openschroeven, schoonmaken, koelpasta en thermal pads opnieuw aanbrengen. Heel soms werkt hij dan weer prima.
Garantie heb ik niet meer, dus dit zou wel een optie zijn.

Maar of dit nut heeft.... Jij gaat uit van een warmte probleem denk ik.
Dan zou hij volledig afgekoeld toch wel normaal beeld moeten hebben ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:42

MsG

Forumzwerver

Ja het is goed mogelijk dat het nu al te laat is, doordat vitale componenten te warm zijn geworden. Dit kan je nooit zeker weten van te voren.

Dus het is gewoon een rekensom, wat is de eventuele vervangingswaarde? Tweedehands zo'n 150 gok ik? Hoe snel heb je zo'n ding open gehaald, schoongemaakt en nieuwe koelpasta opgemaakt? Een uurtje werk ongeveer gok ik? Dus voor een uurtje werk heb je eventueel 150 euro bespaard, en anders een uurtje je technische inzicht verhoogd, waarbij de videokaart helaas alsnog niet meer werkt.

De keuze is aan jou :-P

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1