Ontwikkelen op laptop, compileren en runnen op remote server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Beste Mede-Tweakers,

Het is binnenkort tijd voor een nieuwe laptop en op iets langere termijn ook een nieuwe desktop. Ik vind het zonde om grote hoeveelheden geld aan allebei uit te geven en vroeg me af of het mogelijk is om op de laptop, waarmee ik altijd verbonden ben met internet, de IDE/editor te draaien en het compileren en draaien van de software op mijn desktop te doen die thuis staat. De data staat alleen op de desktop. Dan kan dat laptopje klein, licht en goedkoop blijven. Ook hoef ik dan geen data gesynchroniseerd te houden tussen laptop/desktop.

Ik gebruik Eclipse, Netbeans, Webstorm, Sublime-text etc. op linux om c++, java en een enkele keer iets anders te schrijven. Is het mogelijk om op een handige manier projecten voor deze IDE's remote te hebben?

Alvast bedankt.

P.S. Ik heb nu al alle gelegenheid om software te testen, dus iedere tip is welkom!

[ Voor 5% gewijzigd door RdeGroot op 21-02-2016 13:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Je kan misschien ook X tunnelen/forwarden over ssh. Je logt dan met je laptop in op je server en werkt dan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:34

Matis

Rubber Rocket

Wij draaien LTSP op onze fat server. En de thin clients kunnen daar, zoals Daos voorstelde, middels X over ssh (X2go cliënt) mee verbinden.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Git gebruiken. Dan kan je lokale IDE's gebruiken en na je werk je delta's naar de repo op de server pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07
Ja hoor. Met een CI tool als Jenkins kan je de build remote zelfs compleet automatiseren. Je laat de remote connecten met dezelfde GIT repo en als je een nieuwe versie van de master gepushed hebt kan hij deze volledig automatisch builden, testen en deployen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:14
Ik vind het zonde om grote hoeveelheden geld aan allebei uit te geven...
Definieer groot. Verkeerde zuinigheid gaat volgens mij meer geld kosten en frustratie opleveren dan nodig. Een vlotte PC/laptop met een SSD is voor mij vanzelfsprekend. Voor het synchroniseren tussen die twee heb ik mijn VCS.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeGroot
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties.
Daos schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:03:
Je kan misschien ook X tunnelen/forwarden over ssh. Je logt dan met je laptop in op je server en werkt dan daar.
Ik heb dit net even geprobeert: Het is precies wat ik nodig heb. Ik vind wel dat het erg traag ging: responsetijden van 2 seconden om een bestand te openen/sluiten in Eclipse waren standaard. En dat op een lokaal netwerk... Ik weet nog niet hoe dat komt: kan vast sneller.
Matis schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:17:
Wij draaien LTSP op onze fat server. En de thin clients kunnen daar, zoals Daos voorstelde, middels X over ssh (X2go cliënt) mee verbinden.
Dit ziet er uit als een mooie oplossing voor grote hoeveelheden thin-clients, maar ik wil nog wel gewoon een volledig OS op mijn laptop hebben staan. Dit wordt wel heel erg dun...
26779 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:26:
Git gebruiken. Dan kan je lokale IDE's gebruiken en na je werk je delta's naar de repo op de server pushen.
Dit heb ik al eens gedaan. Dan moet je tussentijds wel lokaal bestanden hebben. Dat wil ik eigenlijk vermijden. Ook is het niet handig een grote hoeveelheid commits te hebben, vind ik.

Ik zal nu even kijken wat Jenkins precies is, en over budget: Ik was eigenlijk van plan zo'n 1500 euro uit te geven aan een laptop, dan de desktop aanschaf nog wat uitstellen. Daar zou ik dan, twee jaar later(?), zo'n 1000(?) euro aan uit geven. Dat zou wel betekenen dat mijn laptop, twee jaar lang, krachtiger is dan mijn desktop, waardoor deze min of meer overbodig wordt. Dan wil ik liever, als ik thuis ben, mijn laptop aan extra schermen hangen dan alles gesynchroniseerd houden.

Als ik die latency op die X forwarding wat werkbaarder weet te krijgen, koop ik iets als dit: pricewatch: Toshiba Satellite Click Mini L9W-B-100 en een duurdere desktop en ben je met 2000 totaal klaar...

[ Voor 8% gewijzigd door RdeGroot op 21-02-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik draai gewoon Ubuntu op m'n thin cliënt, dus ik kan hem ook stand alone gebruiken.
Wanneer ik op de server wil werken, open ik X2go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
RdeGroot schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:24:
Bedankt voor alle reacties.
Ik zal nu even kijken wat Jenkins precies is, en over budget: Ik was eigenlijk van plan zo'n 1500 euro uit te geven aan een laptop, dan de desktop aanschaf nog wat uitstellen. Daar zou ik dan, twee jaar later(?), zo'n 1000(?) euro aan uit geven. Dat zou wel betekenen dat mijn laptop, twee jaar lang, krachtiger is dan mijn desktop, waardoor deze min of meer overbodig wordt.
Voor die bedragen moet je volgens mij hardware kunnen kopen die vlot genoeg is om je werk te doen.
Als ik die latency op die X forwarding wat werkbaarder weet te krijgen, koop ik iets als dit: pricewatch: Toshiba Satellite Click Mini L9W-B-100 en een duurdere desktop en ben je met 2000 totaal klaar...
Geen haar op mijn hoofd di eer aan denkt om een dergelijke laptop te gebruiken voor ontwikkelwerk : een Atom? :X

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeGroot
  • Niet online
farlane schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:38:
Geen haar op mijn hoofd di eer aan denkt om een dergelijke laptop te gebruiken voor ontwikkelwerk : een Atom? :X
Okay, ik had ff snel iets willekeurigs goedkoops aangeklikt in de pw. Niet gezien dat het een convertible was. Ik zou dan een goedkope laptop kopen met FHD scherm, leuke accuduur, klein SSDtje, beetje prettig toetsenbord, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Daar gaat toch juist het hele topic over? De laptop als thin cliënt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeGroot
  • Niet online
Ik snap inderdaad niet wat er mis is met de Atom. Als er immers remote gecompileerd en gedraaid wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Matis schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:42:
Daar gaat toch juist het hele topic over? De laptop als thin cliënt gebruiken.
Het topic gaat over geld uitsparen door te compileren/runnen op een server. Ik denk dat dat niet een heel goed argument is om een build/applicatie server te runnen (tenzij het zulke grote projecten zijn dat het ueberhaubt niet te doen is op een enkele laptop/PC of whatever ) en ik denk dat het runnen van een IDE op een dergelijke laptop een hel gaat zijn.
En anders ben je nu de kosten van een goede PC/laptop aan het verhuizen naar de server waar je de IDE op wilt gaan draaien.

Geef €1500 uit aan een snelle laptop + grote SSD en straks (als je het nodig vindt) eenzelfde bedrag aan een PC en je bespaart je een hoop ergernis volgens mij,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
farlane schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:59:
[...]
Het topic gaat over geld uitsparen door te compileren/runnen op een server. Ik denk dat dat niet een heel goed argument is om een build/applicatie server te runnen (tenzij het zulke grote projecten zijn dat het ueberhaubt niet te doen is op een enkele laptop/PC of whatever ) en ik denk dat het runnen van een IDE op een dergelijke laptop een hel gaat zijn.
Of ik snap het niet, of jij snapt het niet.

TS wil volgens mij helemaal geen build/applicatie server met op zijn laptop een IDE. TS wil volgens mij gewoon een remote desktop/VNC/X-Windows/Teamviewer naar zijn pc doen en daarop alles doen.

Tenminste dat lijkt me het initiele idee, het probleem is alleen dat het een "beetje" vertroebeld wordt door het feit dat hij eerst een laptop wil kopen die het hele setje moet kunnen draaien om later een desktop te gaan kopen die het moet gaan draaien.

Als TS het echt wil zoals ik het zeg, dan zou ik zeggen schaf een chromebookje oid ipv een laptop van 1500 euro dan kan je gelijk je desktop upgraden zodat je je plan kan uitvoeren. Ipv eerst een laptop te kopen die alles moet gaan draaien om daarna die laptop voor dit gedeelte weer 99% overbodig te maken omdat je het op de desktop gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:41
Volgens mij is een gemiddelde IDE zwaarder om te runnen dan een build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07
Gomez12 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:10:
TS wil volgens mij helemaal geen build/applicatie server met op zijn laptop een IDE.
Hij zegt letterlijk van wel in de OP.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hydra schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:11:
[...]
Hij zegt letterlijk van wel in de OP.
Dan heb ik het dus verkeerd gelezen :)

Maar dan zie ik het nut er niet echt meer van, je kan dan niet meer debuggen vanuit je editor (of je moet moeilijk gaan doen)

Maar in principe zou ik het dan heel simpel aanpakken : Je desktop hoeft enkel maar files te sharen en daarnaast gooi je er iets van een directory watcher oid op die bij een change in directory x build script y uitvoert.
Let wel op dit is dus gekozen omdat TS blijkbaar niet te veel commits wil hebben (waarom dan ook)

In principe zou mijn voorkeur ook uitgaan naar een vcs repository die lokaal draait en naar de desktop gepusht kan worden, waarbij de desktop bij elke push een build kan doen (in principe kan je dit met git-hooks ook doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Is een docking station geen optie? Een krachtige laptop met SSD is (in mijn geval) voor al mijn dev taken voldoende. Tenzij je specifieke wensen zoals games e.d. hebt, zie ik eerlijk gezegd weinig toegevoegde waarde aan een desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
[...]

Of ik snap het niet, of jij snapt het niet.

TS wil volgens mij helemaal geen build/applicatie server met op zijn laptop een IDE. TS wil volgens mij gewoon een remote desktop/VNC/X-Windows/Teamviewer naar zijn pc doen en daarop alles doen.
Nouja, hij wil zijn desktop gaan gebruiken als zodanig, tenminste dat is wat ik uit het verhaal opmaak. Maar volgens mij is hij beter af met een laptop waar je lokaal gewoon fatsoenlijk op kan werken. Ik kan me niet voorstellen dat je vrijwillig via een remote desktop oid je degelijkse ontwikkelwerk wil gaan doen.

De data zou ik zelf op een NAS oid zetten, misschien kan zelfs die desktop daarvoor ingezet worden.

[ Voor 17% gewijzigd door farlane op 21-02-2016 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:35
Gewoon remote desktop? Dan doe je feitelijk alles op de desktop. Werkt best prima, ligt natuurlijk aan hoe snel je verbinding is op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
RdeGroot schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:24:
Ik snap niet als je dat soort bedragen wil uitgeven dat je dan met zo'n crappy oplossing wil zitten. Voorbeeldje: 2 laptops van nog niet de helft waarop het volgens mij prima developpen moet zijn: http://tweakers.net/pricewatch/compare/464555;463202/ (keuze is gewicht vs kracht). Heb je voor puur developpen eigenlijk ook geen desktop meer nodig, hooguit een NASje/scherm. Dit bericht is getypt op een laptop van nog geen 300 euro van ~5 jaar oud waar ik nu toevallig weer even achter zit, waarop Netbeans heeft gedraaid en c++/java lokaal en ook remote debugging prima ging..
Gomez12 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:53:
Maar dan zie ik het nut er niet echt meer van, je kan dan niet meer debuggen vanuit je editor (of je moet moeilijk gaan doen)
Dat kan dus wel, en zo moeilijk is dat niet met Netbeans of IntelliJ (c++/java/scala) als je het eenmaal hebt opgezet. De servers waar ik mee werk hebben specificaties die ik niet in mijn laptop wil hebben, dus andere opties vallen dan sowieso af. Zelfs als ze zouden bestaan dan zou het gewicht van de laptop, accuduur, data overdracht en hibernation time zeer vervelend worden met de huidige technologie.. :p
farlane schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:38:
Op een atompje met 2GB geheugen kun je prima netbeans draaien om snel een bugje te herstellen. Been there, done that. Dat scherm lijkt me meer een probleem om vaak mee te werken. Eigenlijk scheelt developpen en tekstverwerken niet eens zo veel, filmpjes afspelen of gamen is veel zwaarder.. ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:26
Wij werkten vroeger altijd via RDP op de servers van het hoofdkantoor. Lokale pc's stond eigenlijk niets op. Tegenwoordig kunnen we wel lokaal werken maar kan je nog steeds je eigen pc overnemen om bijvoorbeeld thuis te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
pedorus schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:46:
[...]
Op een atompje met 2GB geheugen kun je prima netbeans draaien om snel een bugje te herstellen. Been there, done that. Dat scherm lijkt me meer een probleem om vaak mee te werken. Eigenlijk scheelt developpen en tekstverwerken niet eens zo veel, filmpjes afspelen of gamen is veel zwaarder.. ;)
Ik doe ook wel eens wat kleine dingen via RDP, maar dat wil niet zeggen dat op die manier je dagelijkse werk doen een goede oplossing zou zijn.
jip_86 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:47:
Wij werkten vroeger altijd via RDP op de servers van het hoofdkantoor. Lokale pc's stond eigenlijk niets op. Tegenwoordig kunnen we wel lokaal werken maar kan je nog steeds je eigen pc overnemen om bijvoorbeeld thuis te werken.
Het *kan* via RDP, maar het is niet lekker werken. Ik neem aan dat het niet voor niets is dat je nu een andere manier gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:55
farlane schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:02:
[...]

Ik doe ook wel eens wat kleine dingen via RDP, maar dat wil niet zeggen dat op die manier je dagelijkse werk doen een goede oplossing zou zijn.

[...]

Het *kan* via RDP, maar het is niet lekker werken. Ik neem aan dat het niet voor niets is dat je nu een andere manier gebruikt?
Wij hebben laptops waar we altijd development op deden (T5x0-range van Lenovo), maar op dit moment is alles omgezet naar een VM-farm in Engeland waar we naartoe RDP'en. Werkt best prima en eigenlijk merk je weinig van niet-lokaal werken totdat de verbinding brak wordt, maar dat is op zich logisch.

Voordeel van werken op die VM's is dat je makkelijk kan bijschalen en een kopie trekken van zo'n machine voor een collega die er ook op wil gaan werken (zijn nog bezig de laatste paar uit te rollen in 't team).
De software zelf is best zwaar, komt met een volle SQL server op de machine zelf en een JMS-queue tezamen met allerhande cronjobs en event handlers waarop het hele systeem gebaseerd is, en zelfs dan kan die VM 't prima aan. Mijn laptop zou echter heel hard huilen als hij dat allemaal zou moeten draaien.

't is ook een kwestie van verwachting: Zal alles zo snappy aanvoelen als een 1000+ euro kostende pc? Vast niet. Die VM's kosten echter 400 euro pp. Maak er 700 euro van om een fatsoenlijke machine voor slechts één dev neer te zetten (de TS) en een laptop met fatsoenlijk scherm die verder niet teveel extra hoeft te doen en ik gok dat je in totaal voor zo'n 1200 euro wel klaar kan zijn.
Die fatsoenlijke machine zou natuurlijk gewoon een PC kunnen zijn met daarin ook nog andere hardware die klaarstaat voor als je eens thuis een spelletje wilt spelen oid, maar verder zou je die dan als host gebruiken voor je software waar je laptop niets anders doet dan een RDP-sessie (en misschien je Office-pakket oid draiaen) opstarten en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
farlane schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:02:
[...]

Dit was niet via RDP, had ook niet gewerkt, want was met een brakke internetverbinding.. Zo'n atompje met 2GB van ~200 euro kan Netbeans+kleine database+Glassfish+build gewoon lokaal draaien. Vooral voor noodgevallen. :p
Merethil schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:08:
eigenlijk merk je weinig van niet-lokaal werken totdat de verbinding brak wordt, maar dat is op zich logisch.
Dat is logisch, en dat is nu precies waarom het een brakke oplossing is voor mij. Want dat betekend dat je in de trein/vliegtuig/auto/conferentieoord/bij de klant/in de vergaderzaal vaak gewoon niet echt kan werken. In theorie heb je overal prima internet, in de praktijk is dat gewoon niet waar. Het schaalt ook niet lekker als iedereen op Wifi zit met hoge resoluties, kan ik me zo voorstellen. Daarom draait ik mijn IDE toch liever lokaal.. Als setup lastig is, heb ik ook wel eens een oplossing met VMs op laptops gezien.
Die VM's kosten echter 400 euro pp.
Per jaar? En met welke specs? Het valt sowieso in het niet bij de loonkosten, dus ik zie het niet als een serieuze bezuiniging. Ik vind het altijd al gek dat er zeer vaak met HP/Dell laptops gewerkt wordt bij bedrijven; leuk die goedkope onderdelen met support, maar nog leuker als ze niet zo'n brakke bouwkwaliteit hadden.. Kennelijk boeit de beslisser vooral de kosten van de hardware, niet de tijd van de medewerker. ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
pedorus schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:51:

[...]

Dat is logisch, en dat is nu precies waarom het een brakke oplossing is voor mij. Want dat betekend dat je in de trein/vliegtuig/auto/conferentieoord/bij de klant/in de vergaderzaal vaak gewoon niet echt kan werken. In theorie heb je overal prima internet, in de praktijk is dat gewoon niet waar. Het schaalt ook niet lekker als iedereen op Wifi zit met hoge resoluties, kan ik me zo voorstellen. Daarom draait ik mijn IDE toch liever lokaal.. Als setup lastig is, heb ik ook wel eens een oplossing met VMs op laptops gezien.

[...]

Per jaar? En met welke specs? Het valt sowieso in het niet bij de loonkosten, dus ik zie het niet als een serieuze bezuiniging. Ik vind het altijd al gek dat er zeer vaak met HP/Dell laptops gewerkt wordt bij bedrijven; leuk die goedkope onderdelen met support, maar nog leuker als ze niet zo'n brakke bouwkwaliteit hadden.. Kennelijk boeit de beslisser vooral de kosten van de hardware, niet de tijd van de medewerker. ;)
We werken normaalgesproken alleen vanaf de werkplek of thuis, waar natuurlijk prima internetverbindingen aanwezig kunnen zijn. Ja, we kunnen als fallback werken op onze laptops, maar eigenlijk doe je 't meest en werk je het snelst via RDP naar die machines.
Nou is dit een uitzondering, hiervoor hadden we SQL Server express + Eclipse lokaal draaien en kon je overal developpen, maar aangezien we overgestapt zijn naar een gigantisch framework/integratieplatform kan dat niet makkelijk meer lokaal.

De server zelf is trouwens een prima server maar draait een aantal tientallen VM's, waaronder die van ons. Uiteindelijk had ik berekend dat zelfs al kostte de server 10000+ euro, we hebben slechts een VM of 6-7 voor onze development die dedicated hardware toegewezen hebben gekregen en alle andere VM's erop draaien onder shared resources. Werkt echt beter dan ik had verwacht.

De enige reden waarom ik ook de prijzen erbij noemde is niet omdat m'n werkgever graag geld uitspaart (nou ja, vast wel, maar dat was niet de reden voor deze oplossing), maar omdat het voor TS wel handig is om bepaalde bedragen in gedachten te hebben over de mogelijke oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeGroot
  • Niet online
[...]
Een extra factor is het hebben van een programmeerbare GPU. Ik wil er eigenlijk geen in de toekomstige laptop vanwege portabillity. Ontwikkelen daarvoor kan met een remote oplossing natuurlijk wel altijd omdat de desktop wel een GPU zal hebben. Toevallig vandaag echter toegang gekregen tot een cluster, dus dat is nu geen argument meer. Wel moet ik af en toe een VM draaien met een flinke database, dus dan is een flinke hoeveelheid RAM (die je makkelijker in een desktop vind dat in een thin laptop) wel prettig.

Ik zie dat de algemene stemming is dat remote oplossingen niet prettig werken, in de praktijk. Ik moet erbij zeggen dat ik echt altijd een goede internetverbinding heb, Het gaat hierin ook vooral om het gesynchroniseerd houden van bestanden, ook om dingen die je niet zo maar in version control gooit.
DaCoTa schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:36:
Volgens mij is een gemiddelde IDE zwaarder om te runnen dan een build.
Dat klopt waarschijnlijk. Dit is de rede dat ik het mooi vond om gewoon X te forwarden zoals de eerste reply tipt.
EddoH schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:12:
Is een docking station geen optie?
Dit heb ik nog niet overwogen. Kan ik wel lekker mechanisch typen en van alle schermpjes gebruik maken als ik thuis ben :) Ook het synchroniseren is dan afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
RdeGroot schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:26:
Ik zie dat de algemene stemming is dat remote oplossingen niet prettig werken, in de praktijk. Ik moet erbij zeggen dat ik echt altijd een goede internetverbinding heb, Het gaat hierin ook vooral om het gesynchroniseerd houden van bestanden, ook om dingen die je niet zo maar in version control gooit.

[...]

Dit heb ik nog niet overwogen. Kan ik wel lekker mechanisch typen en van alle schermpjes gebruik maken als ik thuis ben :) Ook het synchroniseren is dan afgelopen.
Uit nieuwsgierigheid, welke dingen zet je niet in je VCS en waarom is het 'synchroniseren' zo'n ding? Ik werk op 3 a 4 verschillende systemen (gewoon omdat het kan) en het enige wat ik hoef te doen is update/pull en commit/push om spul te synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeGroot
  • Niet online
farlane schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:10:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, welke dingen zet je niet in je VCS en waarom is het 'synchroniseren' zo'n ding?
Allerlei studie documenten. Verslagen, pdf's, pptx, the usual. Ik werk overdag op de laptop, 's avonds en in het weekend op de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

rsync O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
RdeGroot schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:06:
[...]
Allerlei studie documenten. Verslagen, pdf's, pptx, the usual. Ik werk overdag op de laptop, 's avonds en in het weekend op de desktop.
Ah ok, die zou ik gewoon in een repository zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
RdeGroot schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:06:
[...]

Kan je dat soort documenten niet gewoon in sync houden met iets als dropbox ofzo? Net zo makkelijk. Kan je je code verder in een repo knallen waar je het steeds uit plukt, of dat nou Git of SVN ofzo is.
Pagina: 1