pci express asus

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 739447

Topicstarter
Mijn vraag

hallo ik heb een vraagje ik heb laatst een keer een videokaartje gekocht alleen zonder installatie cd.

en krijg ook de hele tijd op windows 7 een melding bij aparaat beheer iets van pci simple controller.

kan iemand mij hier bij helpen mvg niek

Relevante software en hardware die ik gebruik

asus 7300 met pci express en dvi,vga en S-video functies.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

stuurprogramma's al geprobeerd te installeren (drivers) en vanalles en nog wat.

mvg niek hoop dat iemand me kan helpen :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Plaats eens de rest van je systeem.
Heb je altijd Windows 7 gedraait en waar gebruik je je videokaart voor (gamen kan je er niet mee, zelfs minecraft zal traag zijn)?

Er zijn een aantal dingen die je zou kunnen doen, DDU downloaden en draaien in veilige modus. Download dan van de Nvidia website (niet die van Asus of de Windows Update) de nieuwste drivers die beschikbaar zijn voor jouw kaart; dit zijn waarschijnlijk legacy drivers. Indien deze er niks zijn voor jouw kaart voor Windows 7 dan zou je nog de Vista drivers kunnen proberen.

Zijn de drivers van je moederbord up to date en heeft je moederbord de laatste bios versie? In een aantal gevallen is het nodig dat je je bios moet updaten in het geval van een nieuwe of oude videokaart.

Overigens hoop ik dat je niet meer dan 5 euro voor die videokaart hebt betaalt :+. Die kaart is ancient.
(als je hem voor de s-video hebt genomen dan zeg ik niks)

offtopic:
Zou je je topic iets beter kunnen opzetten, meer gebruik van alinea's en punten. Dat maakt het wat fijner om te lezen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 739447 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:40:
[...]

iets van pci simple controller.
"iets van" :?

Geen wonder dat je zelf niets vindt als je niet de exacte melding noteert en daarop gaat zoeken...

Begin daar dus mee: exact (letter voor letter, met evt hoofdletters en leestekens exact zoals ze er staan) noteren cq copy/pasten wat de melding is die je krijgt en daarop googlen.

Google dat in combinatie met de exacte naam van je videokaart (dat is niet "asus 7300") en op exacte naam van je moederbord. Ik vermoed trouwens sterk dat die melding niets te maken heeft met je videokaart maar met een van de drivers voor je moederbord die je blijkbaar niet (goed) geinstalleerd hebt. Het opzoeken van de chipsetdrivers van je moederbord en die installeren zou wel eens de melding weg kunnen halen.

Maar...

Je opent hier een topic. Blijkbaar werkt iets niet zoals je zou willen. Dat is meer dan alleen een melding in apparaatbeheer dat waarschijnlijk niet eens iets met je videokaart te maken heeft. Exact wat doet het niet? Waarom ben je in apparaatbeheer gaan kijken?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 739447

Topicstarter
nee ik wilde hem gebruiken voor dvi en vga en niet voor het gamen Sp3ci3s8472 maar bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je niet ingaat op de vragen die wij stellen heeft een topic - zeker gezien de zwakke topicstart - weinig zin. Graag zelf ook beetje moeite doen anders zal ik het moeten sluiten :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan niet. Dicht.

Voor de volgende keer allicht handig om door te lezen:
Het algemeen beleid #quickstart