Toon posts:

Gaming PC - upgrade cpu en gpu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Hallo,

Deze vraag stel ik voor een vriend van me omdat ik zelf niet zeker ben wat hij het beste met zijn PC kan doen.
We will graag Divisions samen gaan spelen alleen zijn Hardware komt wat te kort.
Nu wil hij voornamelijk zijn videokaart ( en als het moet ) zijn pocessor vervangen.
Het gaat er om dat hij voorlopig vooruit kan met de PC die hij heeft en daarop alleen deze 2 componenten wilt veranderen zonder te veel uit te geven.
Het maximale wat hij wilt uitgeven is 350,-

Relevante software en hardware die ik gebruik

Intel Core i5-4440, 8GB, 1TB, NVIDIA GeForce GTX 650, Midi Tower
Link: http://www.paradigit.nl/l...440/80013459/details.aspx

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

https://4launch.nl/produc...GeForce-GTX960-Gaming-2GB

Alle reacties

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:19
Processor is nog prima.
Kun je achterhalen welke 450W voeding er exact in zit (foto)?
Ik zou kijken naar kaarten als een 380X/390, eventueel met een nieuwe voeding.

Als je 2e hands niet erg vindt kijk dan naar een 290(X).

[ Voor 15% gewijzigd door mitsumark op 21-02-2016 14:39 ]

Verwijderd

Heeft hij nog geen ssd? Dan is dat een heel zinnige upgrade. pricewatch: Crucial MX200 2,5" 250GB
Het resterende bedrag kan hij dan uitgeven aan een pricewatch: Sapphire NITRO R9 380X 4G D5 mits de voeding kwalitatief voldoende is en over de juiste aansluitingen beschikt.

Ga ook eens na of er wel een andere videokaart in kan. Het komt nog wel eens voor dat bij prebuilds het bios gelocked is op de hardware waarmee het systeem standaard geleverd is..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:35:
Het komt nog wel eens voor dat bij prebuilds het bios gelocked is op de hardware waarmee het systeem standaard geleverd is..
Nee, waarom blijft men dit toch van elkaar overnemen, terwijl het nooit voorkomt en ook zeker hier niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:20:
[...]

Nee, waarom blijft men dit toch van elkaar overnemen, terwijl het nooit voorkomt en ook zeker hier niet.
Uit eigen ervaring. Laatst hier nog een Acer TC-705 die niets anders wilde dan de standaard R5 235.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reactie !

De voeding zou de volgende moeten zijn :
pricewatch: Huntkey Jumper 450

SSD kaart lijkt me een prima idee.
Zie foto :
http://i256.photobucket.c...d/IMG-20160221-WA0014.jpg

zouden de kaarten die jullie aanbevelen in kunnen ?

Nogmaals bedankt voor alle hulp.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:25:
[...]

Uit eigen ervaring. Laatst hier nog een Acer TC-705 die niets anders wilde dan de standaard R5 235.
Wat is niets anders? Niets? Of toevallig één moderne UEFI kaart welke niet werkt op een verouderd moederbord welke geen ondersteuning heeft voor deze videokaarten. Dat laatste of niet?
Dat lijkt mij toch vrij sterk, weet je het zeker?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:42:
[...]

Wat is niets anders? Niets? Of toevallig één moderne UEFI kaart welke niet werkt op een verouderd moederbord welke geen ondersteuning heeft voor deze videokaarten. Dat laatste of niet?
De kaarten die geprobeerd zijn: HD7750, HD7770, HD7790, R9 270X, GTX660Ti en GT740. Allen zonder resultaat. De HD7750 en GT740 met bestaande voeding, de rest met een System Power 400w.

Verwijderd

Allemaal moderne kaarten dus.

Verwijderd

Wil je zeggen dat een i5 4460 op een H81 met UEFI in een Acer TC705 nieuw gekocht in september 2015 verouderd is dan?

Verwijderd

Topicstarter
Er zal ook een nieuwe voeding nodig zijn.
Er zitten geen PCI kabels op de voeding die hij nu heeft.
Pagina: 1