Welke processor en videokaart moet ik hebben??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Ik ben opzoek naar een goede laptop voor school.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Op school ben ik veel bezig met qinsy, grass grid. Hierbij moet ik veel dataprocessen en moet de laptop veel rekenen. Bij deze programma's ontstaan er uiteindelijk dieptekaarten, die ik moet aanpassen en verwerken.

Kan iemand mij helpen met het zoeken van een goede laptop waar deze programma's moeiteloos op kunnen werken. Is voor mij een goede processor en videokaart belangrijker dan een ssd of moet ik juist een ssd hebben?

Ben gister naar de winkel geweest en die adviseerden mij dit:
ASUS NB Share

i5-5200U
4GB+4GB=8GB
480 GB SSD
GT920M 2GB
DVD
W10H
enzovoort.

voor 960 euro

Prijsklasse: t/m 900 euro

Groeten,
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-09 15:02

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Die laptop lijkt me het geld niet waard. 900 euro voor een 920M... Wil je aub deze vragen beantwoorden, dan kunnen we je beter helpen:

Wat ga je met je laptop doen? Zijn de programma´s die je gebruikt CPU of GPU intensief? Of allebei?

Ben je van plan de laptop veel mee te nemen? Welke schermgrootte zit je ongeveer aan te denken?

Heb je ook merkvoorkeuren? Is veel opslag een vereiste?

Sowieso lijkt me een SSD een vereiste, een HDD kun je altijd nog bijplaatsen of een externe gebruiken.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet mijn laptop elke dag meenemen naar school. rond de 15inch. Heb nu 15.7inch en dat bevalt goed. Heb altijd een ASUS gehad en dat bevalt goed. Dit is 1 van de programma's die ik moet gebruiken:
https://confluence.qps.nl...ystemsaresupportedbyQINSy?

Ik denk dat ik dan vooral GPU intensief werk doe, omdat de programma's veel berekeningen moeten doen en daarna een 3d kaart weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
correctie: CPU intensief. Alleen bij het programma quinsy zal het waarschijnlijk GPU zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-09 15:02

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:25:
correctie: CPU intensief. Alleen bij het programma quinsy zal het waarschijnlijk GPU zijn.
Prima. Met die eisen kom ik uit op een paar modellen, voornamelijk ASUS(wat overigens prima spul is, zoals je zelf aangeeft). Ze zijn overigens allemaal 15,6´:

1. pricewatch: Asus N551JB-CN049T

Alles dik in orde, i7+940M, alleen jammer van de harde schijf only. Met een SSD zou deze perfect zijn :(

2. pricewatch: Asus R556LJ-DM848T

Dezelfde i5 en 920M als de laptop in jouw beginpost, alleen goedkoper. Verder wel een 256GB SSD, dus dat is dan weer een plus.

3. pricewatch: Medion Erazer P6661 (30019794)

Deze zou ik persoonlijk nemen. Een combinatie van een Skylake i5(zuiniger en efficiënter dan de voorgaande laptops) en toch een 950M, plus een 128GB SSD en 1TB SSD maken dit eigenlijk de gulden middenweg. Volgens mij moet dit prima gaan werken met de programma´s die jij noemde. Verder is Medion kwalitatief gezien gewoon goed, alleen is de buildkwaliteit niet zo mooi afgewerkt als de ASUS modellen. Intern klopt alles wel gewoon. Een i7 was nog leuker geweest, maar de 950M maakt dit weer een beetje goed.

Ik zou zelf een keuze maken uit deze drie modellen, veel beters staat er niet in de pricewatch.

[ Voor 3% gewijzigd door MightyPenguin op 21-02-2016 18:59 ]

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

Pagina: 1