Afgelopen jaar zijn ze gestart met 1 computer qua bedrijf voering. Nu 1 jaar later zit er meer dan 15 man op kantoor te werken waardoor het e.a. aangepakt moet worden.
Momenteel:
-Ziggo verbinding
-Draytek router/firewall
-Switch
-Synology NAS voor bestand sharing
-Synology NAS voor backup (andere locatie via VPN)
-paar printers / scanners etc.
10 Vaste werkplekken met o.a.
>Windows7 / Windows 8.1 / Windows 10
>Outlook 2007 / 2010 / 2013
Mail:
IMAP van hosting
Bestand sharing:
Via NAS
Wat gebruiken ze?
Alleen Email + internet Explorer (overige diensten nemen ze elders af-webportal).
Ondanks ze allemaal een internet security pakket hebben lopen sommige PC's vol met spam en rotzooi. Ik vraag me dan ook af wat die de hele dag zitten te doen.
Nu zijn heeft iedere standalone pc een ADMIN en GEBRUIKER. De gebruiker kan dan niks installeren, en enkele policy's staan uitgeschakeld.
Nu is dit met 10+ computers geen beginnen meer aan om deze allemaal handmatig te maken etc.
De klant vind een server te duur, hoe kan ik de onderstaande dingen toch geregeld krijgen?
> Profiel voor gebruiker instellen zodat:
-Mail account automatische wordt geïnstalleerd
-Shares automatische gaan
-Gebruikersprofiel wordt geladen?
-Etc.
wat doen jullie met z'n klanten? Het is leuk en aardig..maar de klant wil niet investeren in computers. Sterker nog, deze koopt hij zelf 2de hands online.... en vind het allemaal prima zo.
Hoe kan ik diverse dingen toch geautomatiseerd krijgen?
Momenteel:
-Ziggo verbinding
-Draytek router/firewall
-Switch
-Synology NAS voor bestand sharing
-Synology NAS voor backup (andere locatie via VPN)
-paar printers / scanners etc.
10 Vaste werkplekken met o.a.
>Windows7 / Windows 8.1 / Windows 10
>Outlook 2007 / 2010 / 2013
Mail:
IMAP van hosting
Bestand sharing:
Via NAS
Wat gebruiken ze?
Alleen Email + internet Explorer (overige diensten nemen ze elders af-webportal).
Ondanks ze allemaal een internet security pakket hebben lopen sommige PC's vol met spam en rotzooi. Ik vraag me dan ook af wat die de hele dag zitten te doen.
Nu zijn heeft iedere standalone pc een ADMIN en GEBRUIKER. De gebruiker kan dan niks installeren, en enkele policy's staan uitgeschakeld.
Nu is dit met 10+ computers geen beginnen meer aan om deze allemaal handmatig te maken etc.
De klant vind een server te duur, hoe kan ik de onderstaande dingen toch geregeld krijgen?
> Profiel voor gebruiker instellen zodat:
-Mail account automatische wordt geïnstalleerd
-Shares automatische gaan
-Gebruikersprofiel wordt geladen?
-Etc.
wat doen jullie met z'n klanten? Het is leuk en aardig..maar de klant wil niet investeren in computers. Sterker nog, deze koopt hij zelf 2de hands online.... en vind het allemaal prima zo.
Hoe kan ik diverse dingen toch geautomatiseerd krijgen?