Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oplossing 12 computers / netwerk beheren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.052 views

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Afgelopen jaar zijn ze gestart met 1 computer qua bedrijf voering. Nu 1 jaar later zit er meer dan 15 man op kantoor te werken waardoor het e.a. aangepakt moet worden.

Momenteel:

-Ziggo verbinding
-Draytek router/firewall
-Switch
-Synology NAS voor bestand sharing
-Synology NAS voor backup (andere locatie via VPN)
-paar printers / scanners etc.

10 Vaste werkplekken met o.a.

>Windows7 / Windows 8.1 / Windows 10
>Outlook 2007 / 2010 / 2013

Mail:
IMAP van hosting

Bestand sharing:
Via NAS

Wat gebruiken ze?
Alleen Email + internet Explorer (overige diensten nemen ze elders af-webportal).
Ondanks ze allemaal een internet security pakket hebben lopen sommige PC's vol met spam en rotzooi. Ik vraag me dan ook af wat die de hele dag zitten te doen.

Nu zijn heeft iedere standalone pc een ADMIN en GEBRUIKER. De gebruiker kan dan niks installeren, en enkele policy's staan uitgeschakeld.
Nu is dit met 10+ computers geen beginnen meer aan om deze allemaal handmatig te maken etc.

De klant vind een server te duur, hoe kan ik de onderstaande dingen toch geregeld krijgen?

> Profiel voor gebruiker instellen zodat:

-Mail account automatische wordt geïnstalleerd
-Shares automatische gaan
-Gebruikersprofiel wordt geladen?
-Etc.

wat doen jullie met z'n klanten? Het is leuk en aardig..maar de klant wil niet investeren in computers. Sterker nog, deze koopt hij zelf 2de hands online.... en vind het allemaal prima zo.

Hoe kan ik diverse dingen toch geautomatiseerd krijgen?

• thaizzz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-05-2024
Het eerste wat in mij opkomt is Windows Server 2012R2 Essentials.
Ik heb alleen niet helder wat de kosten hier van zijn.

Op deze site vond ik het wel goed en helder uitgelegd wat de mogelijkheden zijn van het OS, lees ook part 2 en 3.

Als ik het zo lees voldoet het aan wat ik denk dat je wilt opzetten, een domein waarmee je dmv GPO's centraal instellingen kan pushen naar je gebruikers en clients.
Deployment is designed to be easy. You can install Windows Server 2012 R2 Essentials on a 1.3 GHz or faster processor with 2 GB of RAM (4 when installed in a virtual machine) although more realistic specs for a production machine would be a 3 GHz processor with 12-16 GB of RAM, but a small business can find desktop PCs with those specifications and above at very low prices today. Note that Essentials supports Windows 7 and 8/8.1 as well as Mac OS X 10.5 and above as clients (not XP or Vista).
Je kan het zelfs op een werkstation zetten met wat aardige specs, al is dit niet aan te raden. Maar je klant wilt geen geld uitgeven, dus dan moet hij het maar met houtje touwtje oplossingen doen toch? Goedkoop is duurkoop.

Ik heb zelf geen ervaring met Windows Server 2012R2 Essentials, maar het is wel iets wat je vaak tegen komt bij kleinere bedrijven.

MCP, MCSA:2008/2012R2, MCSE:Comm

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je vraagstelling is volledig navenant aan de bestaande inrichting die je eigenlijk niet beschrijft noch zelf goed op het netvlies hebt staan. Moet ik raden of alle devices in het netwerk TCP kunnen praten of is de ene printer USB en de andere staat ergens nog via LPT te praten?

Verder wil je bepaalde zaken automatisch laten regelen zoals profielen instellen dus dan kom je al snel op een oplossing richting Active Directory. De vraag is dan meteen of je je NAS daaraan wil koppelen en in hoeverre de huidige permissions/rights van de huidige shares makkelijk/simpel naar Security Groups kunnen worden omgebouwd.

Daarna wil je graag bepaalde applicatie-instellingen automatisch laten regelen; dan moet je van te voren nadenken hoe je gaat detecteren op welke machine welk OS staat, welke versie van Office er op staat, wie erop in gaat loggen en hoe je dit dan automatiseert. Ik denk dat het antwoord is: niet. Sowieso is er enige non-backwards compatibility als userA eerst op Outlook 2013 inlogt en en dag later op Outlook 2007.

Als al het spul al zowat online via Marktplaats of V&A wordt aangeschaft, vraag ik me niet af of de betreffende account-manager (jij???) gewoon afscheid moet nemen van een dergelijke klant. Het klinkt als volledig reaktief beheren zonder enige visie/interesse in wat het makkelijkst werkt of wat op langere termijn een hogere kostenbesparing oplevert. Hier kan je 10 / 20 / 50 oplossingen voor gaan bedenken maar het zal noooooit zo lekker werken als een uniforme omgeving waar een paar duizend Euro tegenaan mag per jaar aan verbeteringen (hardware, software en beheer).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:04
MAX3400 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:17:
Als al het spul al zowat online via Marktplaats of V&A wordt aangeschaft, vraag ik me niet af of de betreffende account-manager (jij???) gewoon afscheid moet nemen van een dergelijke klant. Het klinkt als volledig reaktief beheren zonder enige visie/interesse in wat het makkelijkst werkt of wat op langere termijn een hogere kostenbesparing oplevert. Hier kan je 10 / 20 / 50 oplossingen voor gaan bedenken maar het zal noooooit zo lekker werken als een uniforme omgeving waar een paar duizend Euro tegenaan mag per jaar aan verbeteringen (hardware, software en beheer).
Had het niet beter kunnen zeggen, exact wat ik dus ook dacht.

En ook als je een mooie oplossing bedenkt die niet "profi is omdat de klant niet wil investeren" weetje wel wie de gebeten hond is als het niet werkt / of niet meer werkt. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Mektheb op 21-02-2016 22:21 ]

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
erikvanhoutert schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:04:

wat doen jullie met z'n klanten? Het is leuk en aardig..maar de klant wil niet investeren in computers. Sterker nog, deze koopt hij zelf 2de hands online.... en vind het allemaal prima zo.
Afscheid nemen, das trekken aan een dood paard.
Je kan het nooit goed doen en mocht dat bedrijf er toch een paar duizend euro tegenaan gooien dan krijg je bij de eerste de beste storing voor de voeten geworpen dat t allemaal kapitalen kost etc.

Been there done that, never again! ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• tveelo
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-08 07:44

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dank voor de update, maar ik denk dat in een jaar tijd men wel gewend zou zijn geraakt aan handwerk ;)

(Een 'kick' van een jaar is voor zoiets niet echt nuttig, me dunkt).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.