Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

"Open"Wifi account verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi:

Ik heb een probleem met een Wifi verbinding, waar ik niet uit kom.

Ik heb internet en dit forum erop raad gepleegd en rondgestruind op google,.
het antwoord heb ik echter niet kunnen vinden.

Wat is het probleem: Ik heb een Wifi beveiligd modem (Fritz modem), dit netwerk is beveiligd.
Onlangs heb ik een dab radio aangeschaft, met de mogelijkheid om audio te streamen van af een PC.
In deze Internet-Radio-Mediaplayer (zo zal ik het apparaat maar noemen) heb ik het wachtwoord van
Het modem ingezet. Voor het streamen heb ik mijn muziek op mijn PC vervolgens gedeeld. En ja
Deze muziek is nu te beluisteren via de mediaplayer.

Nu het volgende probleem:
Nadat ik bovenstaande streaming verbinding gemaakt hebt staat er een “open”wifi bij mijn account.
In de lijst met Wifi verbindingen staat momenteel een “Open” wifi verbinding in beeld, met mijn initialen (Open ... staat er, niet beveiligd).
Bij mijn buurtgenoten staat deze verbinding ook in beeld, al hoewel ze er volgens mij niet inkomen.

Ik het het delen van muziek vervolgens uitgevinkt, de “open”wifi blijft echter staan. Ook bij uitzetten van mijn modem en uitzetten van mijn PC.

Graag wil ik deze verbinding definitief verwijderen: Hoe kan ik dit doen en dat deze verbinding niet zichtbaar is Meer is bij buurtgenoten.

Ik hoop van ganse harte, dat is antwoord van u mag verwachten.

Met vriendelijke groet,

Rob

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
van alles, zonder resultaat

Alle reacties

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 16:37
Welk merk en type is de radio?
Wat zegt de handleiding?
Verdwijnt de wifi wel als je de radio uittrekt?
Zo niet, heb je je initialen ergens (moeten) in(ge)geven?

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:34

Nox

Noxiuz

Welk apparaat maakt dat netwerk? Is dat die radio of je modem?

Indien modem zou je dit in de instellingen gewoon moeten verwijderen. Indien het modem door de ISP uitgedeeld is zou je die nog kunnen contacten.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties:
De DAB-radio-mediaplayer is van Technisat IR100, hier kan ik de netwerken zien.
Als ik RJC verwijderd, blijft het "open"wifi op mijn PC zichtbaar. Dit is ook het geval
wanneer ik de radio uitzet. Dus maakt het modem volgens mij het netwerk aan.

Ik had enige tijd geleden bijzonder traag internet, aan komende week komt er een
installateur dit verhelpen. Dit is via mijn provider (XS4all) geregeld. Zwak signaal, de fout
zat volgens KPN bij de KPN-centrale. Een maandje geleden, kreeg ik problemen met
het internet signaal, momenteel heb ik een oud speedtouch modem in gebruik. Omdat
het Fritz modem geen genoegen nam met een zwakker signaal. Rond die tijd heb ik
ook last van "open" wifi signaal. Misschien heeft dit met elkaar te maken.

Als het goed is wordt het signaal begin van deze week in orde gemaakt, Fritz modem weer terug,
en misschien kan het dan worden opgelost. Jullie horen van mij.

Alvast bedankt !

Verwijderd

Topicstarter
Hoi:

De internet problemen zijn opgelost, in eerste instantie heeft de monteur nog wat instellingen veranderd
In het Fritz Modem, zonder resultaat. Uiteindelijk toch in de KPN Centrale het één en ander veranderd.
Ik bel via VOIP, de “oude”telefoon lijn stond ook nog open, wat uiteindelijk de boosdoender was. Ruim 2 jaar
Geen problemen gehad, waarom de storing is opgetreden is xs4all een raadsel.

Het “open”wifi signaal kwam uiteindelijk niet uit het modem, ook niet uit de multimedia-Radio, maar uit
Een signaal wat mijn smart TV genereerde. Heb ik al een aantal jaren, waarom nu openeens ?? Geen idee.

Bedankt voor het meedenken.

Groeten Rob