Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisbie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-04 09:24
Kan iemand mij uitleggen hoe ik gebruik kan maken van een VPN cliënt dienst in combinatie met mijn NAS?

Mijn Synology NAS onderhoudt ook mijn mailserver en website. Uiteraard wil ik het binnenkomende internet verkeer naar mijn eigen domein wel gewoon naar mijn NAS forwarden.

Ik heb een RT-AC66U router van Asus, hier kan ik de VPN instellingen direct in configureren. Hierdoor gaat zoals ik het begrijp alle internet verkeer naar buiten via deze VPN dienst. Dus ook torrent-downloads en website bezoeken van alle devices in mijn thuis netwerk.

Kan iemand mij aangeven of ik het zo goed begrijp en of dit ook de mogelijkheden zijn die ik met zo'n VPN cliënt dienst krijg?
Maakt het hierbij nog uit welke VPN-protocol ik gebruik?

Ik hoor graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:54
Neen, die VPN op je ASUS is een VPN *SERVER* die toelaat dat je van overal ter wereld op een veiligere manier aan de spullen kan (vb NAS) achter je router thuis.
Connecties die je NAS (of ander device op je thuiswerk) op gaat zetten naar Usenet, Torrent gaan echt wel gewoon over "Internet" en staan los van deze VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisbie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-04 09:24
Dank voor je reactie.

Ik bedoel echter dat ik gebruik maak van een externe vpn server (zoals private internet access).
Ik kan namelijk op mijn Router ook een cliënt configureren.

[ Voor 20% gewijzigd door frisbie op 21-02-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:54
Dan is het geen probleem en klopt je veronderstelling ja. Het verkeer dat je vanuit je netwerk naar "Internet" doet zal dan ergens bij zo'n VPN-eindpunt eruit komen en daar op Internet gaan.