Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-07 09:29
Regelmatig heb ik er last van dat mijn één week oude One controller (v2) niet verbindt met de Wireless Adapter. Opnieuw laten zoeken helpt niet, maar ik moet dan de dongel opnieuw aansluiten op de PC en vervolgens beide apparaten elkaar weer laten zoeken.
De controller zet ik gelijk aan met de PC. Hij vind in het eerste instantie dus geen dongel, maar pakt de connectie ook niet op zodra de PC geboot is.

Benieuwd of ik de enige ben die hier problemen mee heeft.

Edit: Ook na wachten tot Windows geboot is maakt hij geen connectie met de dongel.

[ Voor 8% gewijzigd door JvdHoudt op 21-02-2016 14:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-07 09:29
Inmiddels durf ik wel te zeggen dat het probleem opgelost is.

Het volgende heb ik gedaan:
-Controller firmware update uitgevoerd d.m.v. koppelen met USB en de app 'Xbox Accessories'. Zie: Xbox One Controller Update
-Driver herinstallatie van de Xbox One Wireless Adapter. De driver is te downloaden via https://catalog.update.microsoft.com/. Zoek op 'Xbox Wireless' in het zoekveld.
-Energieinstelling, 'Allow the computer to turn off this device to save power' van de Xbox One Wireless Adapter uitschakelen via Apparaatbeheer in het tabblad 'Energiebeheer' van de adapter.
-Energieinstelling, 'Allow the computer to turn off this device to save power' van de Xbox One Wireless Controller uitschakelen via Apparaatbeheer in het tabblad 'Energiebeheer' van de controller. Dit is alleen nodig als je gebruikt maakt van de kabel i.p.v. de adapter volgens mij.

Daarnaast heb ik via Energiebeheer in het configuratiescherm de instelling 'Selectieve USB onderbreking' uitgeschakeld. Dit zal waarschijnlijk niet nodig zijn omdat het apparaat ook al onder Apparaatbeheer geweigerd is van Standby.