Toon posts:

UHD 500 euro 40-43 inch.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
40-43 inch ultra hd tv

Wat is je budget?
500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
PS4, films via netflix bijv..

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf de pricewatch: Philips 40PUK6400 Zwart en pricewatch: LG 43UF640V Zwart gevonden maar kwam er niet echt uit welke er beter zou zijn ook qua gebruiken met een PS4.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag zo laag mogelijk imputlag willen ik weet dat televisies grote inputlag hebben maar ik zou het zo laag mogelijk willen hebben invb gebruik van de ps4. De tv komt zelf op mijn slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
4k is volstrekt onnodig bij dit formaat. Daarnaast hebben 4k tv's op dit moment ongeveer de dubbele input lag tov full hd tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus je bedoelt eigenlijk ik zou bij een 1080p hd tv moeten blijven?, en je kan niet op een uhd gamen met de ps4 bijv fifa 16 etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:06
Inderdaad 4k zou ik laten varen, je hebt het niet nodig en je moet er meer voor betalen. De goede 4k's tv's zijn over het algemeen duurder dan 500 euro (meest betaalbare Panasonic cx700). Input lag is volgens mij niet perse hoger op een 4k televisie. Een 100hz beeldscherm is echter belangrijker, en dan heeft Sony volgens mijn nog steeds de laagste input lag, in de betaalbare prijsklasse. Combinatie van echt lage input lag en onder de 500 euro, kom je alleen bij 50hz beeldschermen uit.

De Sony 43w755c is een goede gaming tv (input lag 36 ms, geen 3d), en ook een goede all-rounder. Voordeel van Sony (ook Panasonic trouwens) is dat je ook in de gaming mode vaak nog makkelijk aanpassingen aan het beeld kan doen, en ook buiten de game mode de input lag niet gigantisch hoog is.

pricewatch: Sony Bravia KDL-43W755C Zwart

Ook de Samsung 40J6200 zou een goede optie kunnen zijn, maar mogelijk wel iets te hoge input lag voor de echt fanatieke gamer (rond 45ms)

Samsung UE40J6200
pricewatch: Samsung UE40J6200AW Zwart

Bij 50hz televisies kom je uit op:

pricewatch: Sony Bravia KDL-40W705C Zilver, Zwart (input lag: 31ms)
pricewatch: Samsung UE43J5500AW Zilver, Zwart (input lag: 23.1 ms, maar automatische backlight in spelmodus)

Algemeen beeld, vormgeving en smart televisie zijn vaak ook echter iets minder, alsnog kunnen het gewoon prima televisies zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Matedeor op 21-02-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matedeor schreef op zondag 21 februari 2016 @ 11:12:
Inderdaad 4k zou ik laten varen, je hebt het niet nodig en je moet er meer voor betalen. De goede 4k's tv's zijn over het algemeen duurder dan 500 euro (meest betaalbare Panasonic cx700). Input lag is volgens mij niet perse hoger op een 4k televisie. Een 100hz beeldscherm is echter belangrijker, en dan heeft Sony volgens mijn nog steeds de laagste input lag, in de betaalbare prijsklasse. Combinatie van echt lage input lag en onder de 500 euro, kom je alleen bij 50hz beeldschermen uit.

De Sony 43w755c is een goede gaming tv (input lag 36 ms, geen 3d), en ook een goede all-rounder. Voordeel van Sony (ook Panasonic trouwens) is dat je ook in de gaming mode vaak nog makkelijk aanpassingen aan het beeld kan doen, en ook buiten de game mode de input lag niet gigantisch hoog is.

pricewatch: Sony Bravia KDL-43W755C Zwart

Ook de Samsung 40J6200 zou een goede optie kunnen zijn, maar mogelijk wel iets te hoge input lag voor de echt fanatieke gamer (rond 45ms)

Samsung UE40J6200
pricewatch: Samsung UE40J6200AW Zwart

Bij 50hz televisies kom je uit op:

pricewatch: Sony Bravia KDL-40W705C Zilver, Zwart (input lag: 31ms)
pricewatch: Samsung UE43J5500AW Zilver, Zwart (input lag: 23.1 ms, maar automatische backlight in spelmodus)

Algemeen beeld, vormgeving en smart televisie zijn vaak ook echter iets minder, alsnog kunnen het gewoon prima televisies zijn.
Welke zou jij mij kunnen aan raden aangezien ik totaal geen verstand hebt van tvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-10 21:18
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:35:
[...]

Welke zou jij mij kunnen aan raden aangezien ik totaal geen verstand hebt van tvs
Hoe ver zit je van de televisie af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

koop een goede HD tv, ipv budget UHD

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Pak de Sony 100Hz! Daarmee zit je gewoon goed, 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

UHD heeft pas zin bij een formaat vanaf 55 inch . Daarbij moet je dan ook nog eens op 2 meter van je scherm afzitten wil je het verschil zien tov HD tv.

Na veel inlezen heb ik vorige jaar gekozen voor een Bravia 50inch FullHD TV. Prima beeld en geen spijt van gehad. UHD bewust niet gekozen omdat er nog niets wordt uitgezonden in UHD en daarbij kwam die Sony heel goed uit de verschillende testen. En ik moet zeggen het ding geeft een prima beeld. Wij zitten dan ook op 3,5 meter van het beeld af.

[ Voor 5% gewijzigd door Frostbite op 22-02-2016 15:56 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Frostbite schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:55:
UHD heeft pas zin bij een formaat vanaf 55 inch . Daarbij moet je dan ook nog eens op 2 meter van je scherm afzitten wil je het verschil zien tov HD tv.

Na veel inlezen heb ik vorige jaar gekozen voor een Bravia 50inch FullHD TV. Prima beeld en geen spijt van gehad. UHD bewust niet gekozen omdat er nog niets wordt uitgezonden in UHD en daarbij kwam die Sony heel goed uit de verschillende testen. En ik moet zeggen het ding geeft een prima beeld.
Zelf heb ik een 55x8509C en kan bevestigen dat je het NIET ziet op normale zitafstand. Alleen als ik op mn salontafel ga zitten binnen 2m, kan ik onderscheid maken tussen goed 1080p en 4k materiaal.

Ik heb de UHD versie gekozen vanwege het feit dat de schermen doorgaans betere image processing hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daan87423 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:49:
[...]

Hoe ver zit je van de televisie af?
5-10 meter het is namelijk voor in mijn slaapkamer waar ook die met mijn ps4 zal moeten gaan. ik zelf een 32 inch gezien van phillips met ambilight pricewatch: Philips 32PFK6500 Zilver weet niet wat de imputlag daarvan is.
Frostbite schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:55:

Na veel inlezen heb ik vorige jaar gekozen voor een Bravia 50inch FullHD TV. Prima beeld en geen spijt van gehad. UHD bewust niet gekozen omdat er nog niets wordt uitgezonden in UHD en daarbij kwam die Sony heel goed uit de verschillende testen. En ik moet zeggen het ding geeft een prima beeld. Wij zitten dan ook op 3,5 meter van het beeld af.
Welke sony bravia heb je het over?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2016 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:04:
[...]

5-10 meter het is namelijk voor in mijn slaapkamer waar ook die met mijn ps4 zal moeten gaan. ik zelf een 32 inch gezien van phillips met ambilight pricewatch: Philips 32PFK6500 Zilver weet niet wat de imputlag daarvan is.

[...]

Welke sony bravia heb je het over?
Ik heb de 50W828B. Maar 5 tot 10 meter... dat is behoorlijk ver volgens mij. Hier op het werk heb ik een 32 inch scherm op zeg 5 meter staan maar op die afstand is het een klein schermpje.

Ik zou eens kijken of je geen maat groter kwijt kunt.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Frostbite schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:11:
[...]

Ik heb de 50W828B. Maar 5 tot 10 meter... dat is behoorlijk ver volgens mij. Hier op het werk heb ik een 32 inch scherm op zeg 5 meter staan maar op die afstand is het een klein schermpje.

Ik zou eens kijken of je geen maat groter kwijt kunt.
40 inch is echt de max voor in me slaapkamer 30-43 inch helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:06
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:35:
[...]

Moeilijk te zeggen. Ik zelf zou (ben) voor de sony 43w755c gaan, maar die zit wel boven je budget. Als je onder de 500 euro blijft, zou ik denk ik voor de Samsung j6200 gaan. Die heeft een wel iets hogere input lag, maar wel beter beeld, en dat vind ik uiteindelijk belangrijker. Meeste mensen zullen daarnaast van de iets hogere input lag verwacht ik (kan ik moeilijk oordelen) niet zo veel last van hebben. Maar is afhankelijk per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matedeor schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:06:
[...]

Moeilijk te zeggen. Ik zelf zou (ben) voor de sony 43w755c gaan, maar die zit wel boven je budget. Als je onder de 500 euro blijft, zou ik denk ik voor de Samsung j6200 gaan. Die heeft een wel iets hogere input lag, maar wel beter beeld, en dat vind ik uiteindelijk belangrijker. Meeste mensen zullen daarnaast van de iets hogere input lag verwacht ik (kan ik moeilijk oordelen) niet zo veel last van hebben. Maar is afhankelijk per persoon.
Bedankt voor je advies 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:53
En denk aub 2 keer na voor je een Philips koopt.
Hun software is niet stabiel, en ze zijn massaal aan het afdanken in hun ontwikkelcentra.
Support is echt minimaal, en dat zie je ook op hun supportforum.
Sinds kort zijn daar alle Philips moderatoren weg, en wordt er op geen enkele vraag meer geantwoord.

Hou het inderdaad op een goede Sony of Panasonic.
Kies vooral voor een ECHT 100 Hz paneel ipv 4K voor dit formaat.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk tog dat ik een 32 inch neemt deze pricewatch: Samsung UE32J6350SU (buitenlands model) Zilver maar dan niet de buitenlandse model die bij otto verkrijgbaar is. Is die goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:12:
Ik denk tog dat ik een 32 inch neemt deze pricewatch: Samsung UE32J6350SU (buitenlands model) Zilver maar dan niet de buitenlandse model die bij otto verkrijgbaar is. Is die goed?
*toch

Maar wil je een gebogen scherm? Weet je dat heel zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:27:
[...]

*toch

Maar wil je een gebogen scherm? Weet je dat heel zeker?
Ziet er mooi uit zijn er nadelen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Hangt van je lichtinval af, maar kan zorgen dat waar je ook zit, je weerspiegeling krijgt van het scherm.
Het blijft een eigen keuze. De enige reden dat ik het noemde was om te zorgen dat het een bewuste keuze was en dat je niet ineens raar staat te kijken als er een kromme tv uit de doos komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:45:
Hangt van je lichtinval af, maar kan zorgen dat waar je ook zit, je weerspiegeling krijgt van het scherm.
Het blijft een eigen keuze. De enige reden dat ik het noemde was om te zorgen dat het een bewuste keuze was en dat je niet ineens raar staat te kijken als er een kromme tv uit de doos komt.
Lichtinval valt redelijk mee maar ik kan niet echt iets over deze tv vinden vooral de imputlag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:56:
[...]

Lichtinval valt redelijk mee maar ik kan niet echt iets over deze tv vinden vooral de imputlag
Zoek info over de vergelijkbare samsung modellen, in dezelfde serie. Deze zullen ongeveer dezelfde inputlag genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 09:59

mirno

私の名前はMirnoです

Ik ook stem in met het full HD model. Je krijgt meer kwaliteit daarvoor terug. Een TV van €500 met HD heeft een vaak mooier beeld dan 4K met betrekking tot kleur contrast en helderheid. Die scherpte valt niet te zien. Ook omdat de bronnen daar niet goed genoeg voor zijn. En de grootte van het scherm en de afstand hoever je eraf zit telt ook mee.

Ik zou 100Hz verkiezen boven 50Hz omdat 100Hz vaak toch een prettigere ervaring wekt dan 50Hz. Ook al kan het ook dat niet zien in theorie. Maar wanneer een beeld verwerkt wordt en uitgestuurd wordt loopt niet synchroon, dus dan valt het frame van de bron niet altijd gelijk met de verversing van het scherm, als dit nou net ongelukkig uitkomt kan je dit af en toe waarnemen, denk aan snelle beelden (voetbal en gaming). (extra: monitoren met G-sync en freesync kunnen alleen synchroniseren bij PC's die dit ondersteunen)
Inputlag is uiteraard ook nog een puntje, van wat ik gelezen heb zijn Sony's vaak wel erg goed. Maar sommige hebben ook juist overdreven felle kleuren, dus dat is mijn kantelzijde daarbij, je moet echt goed naar reviews zoeken daarover.
Zeker weten 32" dat is hedendaags toch wel vrij klein, in onze huiskamer staat er zo één, het is dat die nog een dikke rand heeft waardoor die groot lijkt, maar qua beeld zelf valt dat niet mee. Ik zou in de woonkamer voor 40" gaan als ik jou was.
Extra over Phillips: Ambilight is wel erg leuk, veel mensen van de oude stempel zweren nog steeds bij Phillips, maar die televisies zijn bijna altijd langzaam. Te hoge inputlag. Heeft soms een game-modus die wel acceptabel is qua snelheid maar dan zie ik de kleur zwart ook echt in grijs veranderen op die modus.Wil je graag ambi-light + Hue lampen is Phillips best leuk, maar qua inputlag is dat niet altijd even goed te garanderen.

[ Voor 13% gewijzigd door mirno op 23-02-2016 12:52 ]

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:13
Bij de J6250 en J6350 serie loop je mogelijk tegen landinstellingen aan. Dit zijn Duitse modellen. Ik heb zelf een J6250 (is stuk goedkoper in Duitsland), maar moest ergens in een achteraf service menu de local set van de TV wijzigen van Germany naar Benelux. Anders heb ik de HD zenders niet op nr. 1 maar op nr. 901 staan.

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1