Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud82
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 21:21
Mijn vrouw kreeg gisteren ineens de melding om haar code voor haar vergrendelscherm te veranderen (iphone 5S laatste IOS versie), Dit moest binnen 60 minuten worden veranderd. Ik heb er geen screenshot van kunnen maken, maar op internet iets vergelijkbaars gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/KEDH8.jpg

Dit is best vreemd en kan er op internet ook bijna niets over vinden, hier op tweakers 1 post, waar niet een duidelijk antwoord naar voren is gekomen en op internet wat vage berichten over niet veilige code's, maar die gebruikt ze ook niet.

Ik heb Apple gebeld en ook zij kunnen mij geen duidelijk antwoord geven, ze gooien het op "internet rubbish" of misschien een wachtwoord dat al sinds zeer lange tijd niet veranderd is, maar ook dat laatste lijkt mij vreemd.

Mij lijkt het vreemd dat het bezoeken van een vage website haar iphone kan verplichten om een inlogcode te veranderen.

Volgens Apple moest ik mij vooral geen zorgen maken, maar wel de code en icloud wachtwoord veranderen, iemand al eens zoiets meegemaakt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Ja hoor bekend. Your passcode is to obvious :)
GerardVanAfoort in "[iPhone] Melding toegangscode wijzigen?"
Redshark in "[iOS 9] Ervaringen & Discussie"

Geen zorgen, gewoon je toegangscode wijzigen.

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud82
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 21:21
Toch niet goed gekeken dan, vreemd dat apple mij hier dan niet op opmerkzaam maakt, aangezien de code's totaal niet gelijk zijn en ook niet te raden is lijkt mij, maar goed.

Bedankt voor je info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Om het zelf nou eens te zien heb ik mijn passcode tijdelijk even ingesteld op mijn geboortejaar. En om de 15 minuten vragen naar passcode ontgrendeling, ben benieuwd! Ik probeer dit op iOS 7.1.2

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
GerardVanAfoort schreef op zondag 21 februari 2016 @ 11:07:
Om het zelf nou eens te zien heb ik mijn passcode tijdelijk even ingesteld op mijn geboortejaar. En om de 15 minuten vragen naar passcode ontgrendeling, ben benieuwd! Ik probeer dit op iOS 7.1.2
Sinds iOs 9 is echter het hele unlock systeem op de schop gegaan en zijn er standaard 2 extra cijfers aanwezig. Dit zodat het moeilijker wordt je weg naar binnen te forceren (wat 100 keer zoveel mogelijkheden) en omdat je in principe de code alleen intypt als het toestel een keer herstart is.

Dus ik denk niet dat dit ook op 7.1.2 gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Een goede avond,

Zojuist exact dezelfde melding op de iPhone van mijn vriendin, en hoewel volledig privé gebruik (dus geen instellingen vanuit een bedrijfsmail oid) wel gehoor aan gegeven na het lezen van de reacties op dit forum.

Ik vroeg me af:
Heeft er iemand naderhand nog bijzonderheden gemerkt?

Dank en groeten!

[ Voor 30% gewijzigd door RHE218 op 30-06-2016 21:32 ]

Pagina: 1