Nog een paar vragen over Windows.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 735939

Topicstarter
Stel je voor: Je hebt een Windows Vista computer die momenteel op Windows Vista basic draait, dan zou het toch aardig relevant zijn dat je dan als je ooit zou willen upgraden dat je dan vervolgens Windows 7 basic er op zet want als je bijvoorbeeld dan wilt zorgen dat die je activatie sleutel pakt via de BIOS en je zou bijvoorbeeld Windows 7 professional per ongeluk op je USB hebben staan dan zal die hem natuurlijk niet pakken omdat die sleutel niet werkt op een anderen OS behalve op Windows basic versies.

Mijn vraag hierop is: Als ik dus bijvoorbeeld een Windows 7 professional laptop wil of ik wil upgraden van Home basic naar Professional dan zou ik toch of waarschijnlijk een CD moeten kopen die al aardig duur is of een sleutel moeten kopen die namelijk ook aardig duur is? Zijn er eventueel geen anderen methodes om toch een Windows 7 Professional of welke versie dan ook te hebben zonder dat je dan zo'n sleutel hoeft te kopen want financieel heb ik echt het geld er momenteel niet voor.

Alvast bedankt de mensen die gereageerd hebben en hopelijk kom ik snel tot een oplossing! _/-\o_

Beste antwoord (via Anoniem: 735939 op 21-02-2016 02:02)

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:07
Je gelooft toch niet dat dit officiele licenties zijn?! Deze horen met een COA geleverd te worden of in geval van refurbished bij een nieuwe/refurbished pc. Ik zie steeds meer shops (ook enkele in de pricewatch) met dit soort "email" licenties en steeds meer klachten hierover.....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:31
Lekker warrig verhaal, maar je vraagt dus eigenlijk hoe je illegaal Windows 7 professional kan installeren? Dat mag hier niet. Koop het gewoon, zo duur is het ook weer niet. Al zou ik persoonlijk meteen voor Windows 10 gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door sig69 op 21-02-2016 01:31 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Sig69

Ben het totaal niet met je eens en ik ben helaas bang dat je me verkeerd begrijpt, ik ga geen illegale Windows software op mijn computer draaien als ik weet wat van consequenties er aan hangen. Ik vroeg gewoon of er een eventuele methode is om bijvoorbeeld van Windows Basic naar Windows professional te gaan kosteloos dus dat me basic sleutel een professional sleutel is dat heeft helemaal niks met illegale junk te maken en zover zou ik ook niet gaan.'

Bedankt & Eigenlijk vind ik persoonlijk dat je misschien toch even goed moet lezen voordat je zo'n reactie maakt want er is spraken van miscommunicatie.

@Fish
Bedankt, ik zal kijken zoals ik al zei zit momenteel beetje in de financiële dump maar ik doe me best en anders upgrade ik gewoon naar Windows 7 basic en dan pakt die gewoon van me licentie sleutel van Windows Vista basic ga ik van uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:20
Anoniem: 735939 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 01:41:
@Fish
Bedankt, ik zal kijken zoals ik al zei zit momenteel beetje in de financiële dump maar ik doe me best en anders upgrade ik gewoon naar Windows 7 basic en dan pakt die gewoon van me licentie sleutel van Windows Vista basic ga ik van uit!
helaas gaat dat niet werken, de licentie van Vista kun je niet gebruiken om Windows 7 te installeren.

als je nog op school zit kun je kijken voor een studenten versie.

[ Voor 7% gewijzigd door martijn- op 21-02-2016 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:31
Misschien begreep ik het verkeerd, dat kan. Maar hoe kom je erbij dat je met een vista basic licentie naar professional zou kunnen? Of upgraden naar Windows 7? Je hebt een vista 7 licentie, that's it. Wil je meer zal je het moeten kopen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL3Y4R
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-07 13:52
Als je legaal kon update naar professional zou iedereen dit toch doen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Martijn-

Hartelijk bedankt, dat lijkt me aardig duidelijk!

@Sig69
Dat dacht ik, dat heb ik niet gezegd maar daarom vraag ik het ook eigenlijk omdat ik het niet begrijp.

@SL3Y4R
Daarom vraag ik het toch ook.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:07
Je gelooft toch niet dat dit officiele licenties zijn?! Deze horen met een COA geleverd te worden of in geval van refurbished bij een nieuwe/refurbished pc. Ik zie steeds meer shops (ook enkele in de pricewatch) met dit soort "email" licenties en steeds meer klachten hierover.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
base_ schreef op zondag 21 februari 2016 @ 02:01:
[...]

Thanks for the heads-up deze site word 'm dus niet! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:44
De enige manier om dit te kunnen doen is als je student bent. Studenten kunnen een gratis upgrade versie krijgen naar windows 10 student edition (ook vanaf vista). Deze versie van windows 10 heeft volgens mij veel features van de professional.

Buiten dit zijn er geen mogelijkheden om dit gratis en legaal te kunnen doen zover ik weet.
Pagina: 1