Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBlackBanana
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2024
Hallo!

Ik ben opzoek naar een nieuwe camera. Ik had een NX300, alleen vond ik het lenzen aanbod beperkt en ook was het gebrek aan een viewfinder een groot min punt voor mij. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe camera die goed werkt voor zowel fotografie als video. Ik doe vooral aan landscape & wildlife fotografie. De camera's waar ik naar gekeken heb zijn de Nikon d7200 en de (nieuwe) Sony a6300. De D7200 werkt erg goed voor fotografie, maar over de video functie ben ik minder te spreken. De Sony schijnt goed te werken in beide categorieën, alleen heb ik veel gelezen over het lenzenaanbod van Sony camera's, vooral telezoom lenzen schijnen te ontbreken, en zijn de lenzen erg prijzig vergeleken met Canon/Nikon.

Ik zit erg te twijfelen tussen de twee, ik zou het zeer fijn vinden als iemand mij zou kunnen helpen met mijn keuze, andere camera's adviseren mag ook! Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
Wat verwacht je van de videofunctie? Want autofocus tijdens video kun je bij Nikon wel vergeten. Dit is bij een aantal Canon dslr's veel beter geregeld. En hoeveel mm heb je nodig? Je kunt ook kijken naar een m4/3 camera met 100-400mm zoomlens erop. Maar die is niet zo lichtsterk en in combinatie met een m4/3 moeten de omstandigheden redelijk goed zijn, wil je goede resultaten halen.
Voor landschap is zo'n beetje iedere camera wel geschikt en zijn er genoeg lenzen voor te vinden.
Er zijn enorm veel keuzes te maken en het begint bij jou door aan te geven wat je precies zoekt en wat je eisen zijn.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBlackBanana
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2024
Van de videofunctie verwacht ik dat de autofocus goed werkt en dat de video scherp is en niet een soft look/feel heeft. 4k zou ook mooi zijn, maar is niet persé nodig. Naar m4/3 heb ik ook al zitten kijken, met name de g7 van Panasonic, alleen vind ik de fotokwaliteit aan de mindere kant. Vooral omdat je vrij snel ruis in je foto's ziet bij hogere ISO waarden. Hierbij baseer ik mijn mening op samples gevonden op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 10:52
Het is lastig om een camera/ merk te hebben dat alles perfect kan. Dat is er namelijk niet... Er valt altijd wat op te merken.

Sony heeft maar een matig tot slecht tele-assortiment. De genoemde 100-400 hebben ze (nog) niet, het komt niet veel verder dan 200 mm (210 als je de 55-210 meerekent) an dan is het nog een beperkt diafragma (f4), Daarnaast zijn de betere objectieven erg duur bij Sony en moet je je bij de "normale" objectieven afvragen of ze de kwaliteit van de sensor wel halen.

De fotokwaliteit van m4/3 valt nog naar verluidt nog wel mee, maar dat is allemaal erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:03
Waarom geen 70D?