Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:40
Hallo,

Ik heb een pc op de 1e etage staan. Die is bedraad aangesloten op een oude TP-Link TL-WR1043ND (eerste versie).
Beneden heb ik een Samsung LED tv waarop ik een Apple Tv en een Chromecast heb aangesloten.

Is het mogelijk om vanaf mijn computer te streamen naar de Apple Tv of Chromecast?

Ik ben een draak in netwerken en weet niet of en hoe ik dit in mijn router zou kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:24

lier

MikroTik nerd

Hangt ervan af hoe alles (welke apparatuur gebruik je nog meer?) geconfigureerd is. Als je de TP-Link als router ingesteld hebt (lees: als er een kabel in de WAN poort zit) dan wordt het een stuk lastiger...

Welk IP adres heeft je pc en je Apple tv/Chromecast?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Grote kans dat het gewoon kan. Is je vraag niet eerder streaming gerelateerd dan netwerk gerelateerd? Want met een simpele ping van de bedrade pc naar 1 v d 2 andere apparaten kan uitsluitsel geven.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

PLEX

Dat is mijn antwoord en daar moet je het mee doen ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:18

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

BvZwolle schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 22:42:
Hallo,

Ik heb een pc op de 1e etage staan. Die is bedraad aangesloten op een oude TP-Link TL-WR1043ND (eerste versie).
Beneden heb ik een Samsung LED tv waarop ik een Apple Tv en een Chromecast heb aangesloten.

Is het mogelijk om vanaf mijn computer te streamen naar de Apple Tv of Chromecast?

Ik ben een draak in netwerken en weet niet of en hoe ik dit in mijn router zou kunnen instellen.
Ja dat kan.

Wat is nu precies je probleem, want dat is niet echt duidelijk. Binnen een huis en tuin netwerk kun je natuurlijk prima streamen. De vraag is of het ook allemaal samen wil werken in het netwerk zoals je dit hebt opgebouwd.

Kortom : geef even aan wat nu daadwerkelijk het probleem is en wat je al hebt geprobeerd.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda