Wireless gaming controller werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijshoeks
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-11-2024
Hallo,

Ik heb recentelijk een Wireless gaming receiver aangeschaft (de onofficiele), en ben bezig met deze te installeren. Ik stuit alleen op het probleem dat de hele remote controller niet wordt herkend door Windows. De remote controller doet het (het apparaatje, niet de xbox controller), want het lampje brandt en als ik de connect button indruk gaat het lampje knipperen.
Hetzelfde als MagnusOnklidonk in deze post:
http://www.tomshardware.c...-show-device-manager.html

Edit: Ik heb alle mogelijke "oplossingen" voor wireless gaming receiver-gerelateerde problemen al geprobeerd en niks werkt, mede omdat ik gewoon niks zie in device manager als ik 'm connect, ook geen 'unknown device'.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb het idee dat het aan mijn computer ligt en niet aan de receiver.

Groeten,

Matthijs

[ Voor 13% gewijzigd door matthijshoeks op 20-02-2016 23:49 . Reden: meer informatie ]

Beste antwoord (via matthijshoeks op 22-02-2016 14:26)

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Probeer eens op een ander systeem dan?
Werkt dat ook niet dat is je receiver gewoon niet goed, en dat komt vaker voor met de onofficiële. Zoals je misschien wel kon vermoeden wordt er bespaard op kwaliteit controles.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
even voor de duidelijkheid, bedoel je deze? (Xbox 360 Wireless Gaming Receiver)
Afbeeldingslocatie: http://asset2.cbsistatic.com/cnwk.1d/sc/32312736-2-300-DT2.gif

Ik heb een echte en zo'n neppert, die neppe heb ik ook nog niet aan de praat gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Geef eerst eens een linkje met het exacte type "Wireless gaming controller"die je hebt, anders kan niemand hier iets mee.

Daarnaast wordt ook in de link die je geeft geen exact type aangegeven, waardoor je eigenlijk ook geen conclusies daarop kan/mag trekken dat het gaat om hetzelfde probleem en/of type.

Ook is het fijn voor je dat je "Ik heb alle mogelijke "oplossingen" al hebt geprobeerd, maar aangezien je niet aangeeft welke, is het dus voor niemand duidelijk of het potentiële "Heeft iemand hier een oplossing voor? " hier wel/niet van toepassing is.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijshoeks
http://www.onlinekabelsho...360-controllers-1-8-meter
Deze receiver van die webshop heb ik gekocht. Zoals ik in de 1e post zei, de onofficiële (een neppert ja :P)

Die link was alleen om aan te geven wat mijn problemen zijn, hij geeft het daar goed aan.

Ik heb geprobeerd:
1. De windows driver van microsoft te installeren
2. Mijn controller via een play&charge kabel aan te sluiten
3. Alle Universal Serial Bus Controllers (device manager) die onbekend/disconnected waren te deïnstalleren
4. De USBC van hierboven, maar dan de werkenden, te herinstalleren
5. Via de play&charge apparaat in device manager (wireless receiver staat er dus niet) geprobeerd de wireless gaming receiver software te installeren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 18:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijshoeks
Dankjewel, maar die heb ik al geprobeerd. Het probleem is dat als ik de receiver aansluit, hij helemaal niet ' showt' in mijn device manager of als nieuwe hardware popup.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Probeer eens op een ander systeem dan?
Werkt dat ook niet dat is je receiver gewoon niet goed, en dat komt vaker voor met de onofficiële. Zoals je misschien wel kon vermoeden wordt er bespaard op kwaliteit controles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijshoeks
Het enige andere systeem dat ik tot mijn beschikking heb is een Macbook Pro.

Bedankt voor de hulp, ik ga kijken of ik nog een ander systeem kan regelen, en anders stuur ik 'm (weer, 2e apparaat al) terug naar de verkoper voor een vervangend apparaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 18:25
en welk windows draai je 7 / 8 / 10 ?
en al wel gelukt op osx ?

• matthijshoeks
Ik draai Windows 10 laatste update.

Heb 't niet geprobeerd op mac omdat ik er eigenlijk vanuit ga/ging dat dat toch niet zou werken, aangezien t apparaat voor windows is ontworpen? Kan 't proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeves
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-09 11:02
Ik heb precies hetzelfde probleem. De controller wordt niet weergegeven en komt pas tevoorschijn als ik "Verborgen apparaten weergeven" aanzet. Vervolgens staat er bij de beschrijving van het apparaat "Dit apparaat is momenteel niet verbonden met de computer (code 45). Ik hem daarna uiteraard even op mijn laptop getest.Deed het direct. Precies zoals ieder forum als oplossing aangeeft, handmatig een driver toewijzen en hij doet het.

Maar waarom hij niet wordt weergegeven in mijn apparaatbeheer dat snap ik niet. De USB-poorten doen het gewoon aangezien andere apparaten hier prima op werken...
Pagina: 1