Wat voor soort stekker is dit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06 13:34
Het Philips soundbar-afdankertje van mijn ouders gaat naar mijn huis. Mijn vader is echter zo 'handig' geweest om te hard aan de stekker van de soundbar naar de subwoofer te trekken, zodat de stekker precies ìn de connector afgebroken is.

Ik heb geen enkel idee wat voor stekker en kabel dit is. Ik zou het liefst een nieuwe stekker met een stukje kabel eraan kopen, om daar de kabel die de subwoofer in gaat weer aan vast te maken. Ik zou niet weten hoe ik namelijk de kabel goed ìn de connector vast krijg.

Dit is de stekker. Jullie een idee?

Type van de soundbar is de Philips CSS2123.

[ Voor 3% gewijzigd door BobB op 20-02-2016 21:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:57

DarkSide

theres no place like ::1

Ziet er uit als een proprierty stekker. Volgens mij hebben veel fabrikanten hun eigen aansluitingen.
Misschien handig om ook type te vermelden.
En even contact op te nemen met philips?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
DarkSide schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:43:
Ziet er uit als een proprierty stekker. Volgens mij hebben veel fabrikanten hun eigen aansluitingen.
Misschien handig om ook type te vermelden.
En even contact op te nemen met philips?
Ja, dat vreesde ik ook al, laten we het niet hopen. Heb het typenummer opgezocht en in de OP gezet. Kom met Google ook niet bepaald verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Het helpt als je ook afmetingen hebt van de pins en een foto hebt van de voorkant

Ik denk dat je een 2 polige molex of 2 polige JST stekker nodig hebt maar om zo'n plug te maken heb je ook een tangetje nodig.

Waarom probeer je niet van die goedkope verloop plug connectors die je vaak ook bij auto electronica gebruikt?

Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v1/1719959399_1/200Pcs-Assorted-Crimp-font-b-Terminals-b-font-Set-font-b-Wire-b-font-font-b.jpg

Het is maar een wilde suggestie hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-06 15:51

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 23:42
Kun je de stekker niet openbreken en de metalen connectors vast solderen aan de kabel? Over elke ader afzonderlijk een krimpkous en vanaf een paar cm nog een krimpkous over beide aders.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:57
Heb je philips zelf al eens een mailtje gestuurd? Het lijkt me dat zij weten wat voor stekkers ze gebruiken in hun producten en misschien zijn ze wel bereid (gratis) een nieuwe te sturen. Verder lijkt het idd sterk op het stekkertje wat kraades gevonden heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door LA-384 op 20-02-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 11:23

Stoney3K

Flatsehats!

Dat ziet er wel uit als een Molex stekker, misschien uit de Micro-Fit serie. Je kan op de site van RS Components kijken of je een passende stekkerbehuizing en pennen kan vinden, maar je moet hem dan nog wel zelf in elkaar zetten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-06 15:51

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
Thanks voor de reacties! Het is inderdaad de stekker die Kraades noemt en Philips voor 15,- aan je wil slijten, als je 'm überhaupt al ergens vinden kunt...

De foto was inderdaad niet top, hier zie je goed hoe de kabel gewoon geknapt is in de connector:

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/s368x5ytp/20160221_115703.jpg (Groot)

Dit is de voorkant:

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/sjpegu3zv/Schermafbeelding_2016_02_21_om_12_14_39.jpg

Dit is de ingang op de soundbar zelf:

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/evxu2pvgt/20160221_122305.jpg

Ik zal eens kijken wat voor Molex-stekker dit precies is, heb 'm tot nu toe nog niet gevonden. En stel dat ik 'm wel vind, moet ik er dan een speciale tang voor hebben om 'm te klemmen/knippen?

[ Voor 23% gewijzigd door BobB op 21-02-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 22:33
...moet ik er dan een speciale tang voor hebben om 'm te klemmen/knippen?
Normaal gesproken wel, maar je kunt 'm ook prima solderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
Rob Z schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:44:
[...]

Normaal gesproken wel, maar je kunt 'm ook prima solderen
Ja, dat dacht ik ook al eventueel... Maar, misschien hoeft de hele zoektocht naar een nieuwe stekker niet eens. Ik wilde net even checken of de stekker het überhaupt nog deed, ik wilde even contact maken. Ik heb even de volgende prachtige opstelling bedacht:

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/kl0vuatop/image.jpg

En ja hoor, daar ging 'ie... Wat ik nu eigenlijk van plan ben is om een stukje kabel te scoren zodat ik hem kan verlengen en een soldeerbout te regelen zodat ik hem zo in de connector vast kan solderen. Aan de andere kant van het metaal ìn de connector is dus ruimte waar ik een kabel in kan doen en vast kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoeft niet. Pak een oude molex, trek daar de pennen uit. Zet er vervolgens die kabeltjes aan. Beetje plakband er omheen ter isolatie en gaan :)
* The Eagle zo vroeger jaren tijdelijke nullmodemkabels gemaakt, werkt prima :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa als dat voor analoog geluid is zou ik dat wat netter doen dan op die manier. Zeker met audiospul, dat wil ook nog wel trillen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Pagina: 1