Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop met SSD

Pagina: 1
Acties:

• mobile12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil de laptop gebruiken als vervanger van mijn desktop en als aanvulling op een tablet. Wil Windows 10 gaan proberen en verwacht met name te internetten, films streamen en office te gebruiken.

Wat is je budget?
Max. € 600 incl. SSD.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Ik ben op zoek naar een beeldscherm met een diagonaal van 15,6"

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Belangrijk vindt ik dat de laptop snel opstart. Aangezien het regelmatig voorkomt dat internetsites niet juist werken op een tablet, ik mijn synology graag via een Windows computer wil kunnen benaderen ipv tablet zoek ik een soepele laptop. Games zal ik niet spelen. Ik lees veel berichten dat een ssd de snelheid zeer bevorderd en ben dan ook hiernaar opzoek.

Zelf heb ik de pricewatch: Asus X555LA-DM1677T gevonden waar ik dan achteraf een ssd in dien te bouwen. Is dit te doen voor iemand die niet dagelijks met computers bezig is (Windows verplaatsen naar ssd?)

Daarnaast heb ik de pricewatch: Medion Akoya E6421 (30019784) gevonden. Hier zit weliswaar geen ssd in maar wel een snelle i5-processor en volgens mij zelfs 8gb ram.

Weet iemand nog andere laptops die ik over het hoofd zie?

[ Voor 8% gewijzigd door mobile12 op 20-02-2016 20:35 ]

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:16
Voor het budget weet ik niet of dat gaat lukken Een laptop die je misschien zou kunnen overwegen, is de HP ProBook 450 G3. Die ligt dan wel €100 boven je budget. Deze laptop wordt geleverd met Windows 7 Pro en Windows 10 op schijf zodat je meteen een upgrade kan uitvoeren. Deze heeft de nieuwste Intel Skylake processor. De laptop is zowel met mat als glimmend beeldscherm beschikbaar.
pricewatch: HP ProBook 450 G3 T6P00ET

• mobile12
Ik zou toch graag niet mijn budget van € 600 willen overschrijden. Via het aanbiedingen-forum kwam ik de pricewatch: Peaq PNB C1015-I2N3 tegen.

Ssd achteraf inbouwen waarbij de opstarttijd ca. 8 seconden bedraagt volgens de review. Deze tijd is voor mij zeer acceptabel!

Is het verschil in cpu merkbaar nu ik geen games of zware fotobewerkingsprogramma's verwacht te gaan draaien?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:27
Is er iets mis met een laptop van 350 euro?
http://tweakers.net/categ...5u8i3QHWyZaZT2rAYgwhjKeUH
En er dan een SSD naar keuze inzetten?

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 19:24
ik ben ook opzoek naar een laptop van max 600 met een ssd
liefst icm een I3 processor en een DVD-rom....

ik dacht dat een I3 toch wel het minimale moet zijn als je de komende 3 á 4 jaar er mee wil doen..

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
mobile12 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:53:
Ik zou toch graag niet mijn budget van € 600 willen overschrijden. Via het aanbiedingen-forum kwam ik de pricewatch: Peaq PNB C1015-I2N3 tegen.

Ssd achteraf inbouwen waarbij de opstarttijd ca. 8 seconden bedraagt volgens de review. Deze tijd is voor mij zeer acceptabel!

Is het verschil in cpu merkbaar nu ik geen games of zware fotobewerkingsprogramma's verwacht te gaan draaien?
Die vraag hangt in hoge mate af van hoeveel je tegelijkertijd verwacht te doen. Als jij een muziekje op Spotify afspeelt, terwijl je een viertal word documenten open hebt staan, nog een tiental Chrome tabs, enz. dan ga je het wel degelijk merken. Ben je een 1 ding tegelijkertijd man, dan niet.

• BobzT
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-08 08:29
Ruim onder je budget en volgens mij voldoet het aan je eisen:

pricewatch: Toshiba Satellite C55D-C-13M

SSD zit er dus al in.

Ik heb hem namelijk zelf, en hij draait heerlijk snel en stil. en met de €180 die je overhoudt kun je vast upgrades doen indien gewenst.

Anders kun je als we echt naar jouw budget kijken ook naar:

pricewatch: Acer Aspire E5-573G-35QT

Die heeft de i3, de SSD & de DVD-ROM ingebouwd en tevens Full HD Resolutie.(eisen van gram)

[ Voor 29% gewijzigd door BobzT op 23-02-2016 14:10 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:08

P_Tingen

omdat het KAN

Als je van plan bent vaak naar het scherm van je laptop te kijken dan zou ik die wat hoger op de prioriteitenlijst zetten; een FHD-scherm is zóóóóó veel mooier om naar te kijken.

Een Pentium-CPU is voor normaal gebruik echt snel zat, voor dingen zoals Chrotenise noemt:
Als jij een muziekje op Spotify afspeelt, terwijl je een viertal word documenten open hebt staan, nog een tiental Chrome tabs, enz. dan ga je het wel degelijk merken.
Zou ik niet direct een i3 adviseren. De Peaq die je zelf gevonden hebt lijkt mij meer dan voldoende, én met een mooi FHD scherm.

... en gaat over tot de orde van de dag

• mobile12
Denk dat ik toch voor de pricewatch: Peaq PNB C1015-I2N3 voor € 399 en een ssd van ca. € 90 ga. Voor €490 staat er dan een fijne laptop met een goed scherm. Heb nog getwijfeld tussen de pricewatch: Asus X555LA-DM1677T, maar deze is toch € 150 duurder (€549 + €90 voor de ssd).

Dit weekend maar eens in het echt bekijken.

[ Voor 4% gewijzigd door mobile12 op 25-02-2016 21:11 ]

• zetje01
Mij lijkt full-hd op een 15-inch niet ideaal; alles wordt zo klein.

• gram501
[quote]BobzT schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:17:

SSD zit er dus al in.

Ik heb hem namelijk zelf, en hij draait heerlijk snel en stil. en met de €180 die je overhoudt kun je vast upgrades doen indien gewenst.

Is die AMD processor snel genoeg/ vergelijkbaar met de I3??

En daar zit geen DVDROM in toch?
p.s. is dit een mat scherm of glanzend?...

PS die andere is mij €100 te duur :+

• mobile12
Tov de pricewatch: Toshiba Satellite C55D-C-13M heeft de pricewatch: Peaq PNB C1015-I2N3 volgens mij een beter scherm, betere processor en slechts € 70 duurder (waarbij ik rekening houd met €90 voor een ssd bij de peaq)

• zetje01
gram501 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:50:

SSD zit er dus al in.

Dat scherm is twee klasses lager, qua resolutie.
Dat is leuk als internet/entertainment-bakkie, niet om productie te leveren.

• gram501
@zetje

Lijkt mij een ideale kandidaat...

maar de TS wil iets voor films internet en office dus dat lijkt mij ook ruim voldoende bemeten qua specificaties... en die resolutie kende we vroeger toch als HD-ready :) 720p

ps hoe hoger de resolutie hoe kleiner de letters worden op je laptop scherm

[ Voor 17% gewijzigd door gram501 op 25-02-2016 22:46 ]

• BobzT
mobile12 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:01:
Tov de pricewatch: Toshiba Satellite C55D-C-13M heeft de pricewatch: Peaq PNB C1015-I2N3 volgens mij een beter scherm, betere processor en slechts € 70 duurder (waarbij ik rekening houd met €90 voor een ssd bij de peaq)
Ik begrijp je keuze. Zelf heb ik hem vorige maand tijdens BTW Vrij actie gehaald voor ca. 350. En daarvoor liet ik 'm niet liggen ;)

• BobzT
gram501 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:50:

SSD zit er dus al in.

Idd geen DVD-ROM
Glanzend scherm.
AMD is geen i3, maar voor Huis/Tuin/Keuken gebruik meer dan voldoende.

• mobile12
Dit weekend ben ik bij 2 MediaMarkten geweest en bij beide vestigingen was de pricewatch: Peaq PNB C1015-I2N3 uitverkocht. Vervolgens heb ik deze zondag via de website besteld en kreeg vandaag het bericht dat het model niet meer leverbaar is. Ter vervanging wordt nu de http://www.mediamarkt.nl/...lu-1419255.html#meer-info aangeboden zonder meerprijs (€ 399).

Als ik het zo lees zijn de verschillen als volgt:
+ betere processor
- 500 gb ipv 1 tb
- 4 gb intern ipv 6 gb

De HD in het aangeboden model beschikt over ExpressCache. Heeft dit een voordeel?
Mijn oorspronkelijke idee was om een SSD in te bouwen op de plaats waar nu de DVD-brander zit om de snelheid te verhogen.

Verwijderd

ik heb vorige week de Peaq PNB C1015-I2N3 gekocht.Zit er toch aan te denken om een SSD in de DVD Craddle te zetten.Maar ik ben niet echt een techneut....Moet de hele achterkant van de laptop los bv. ?
Pagina: 1