Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-07 13:55
Beste tweakers,

Ik heb vandaag mijn nieuwe telefoon binnen, de Galaxy J5
Toen Ik hem aan zette verschenen er allemaal Duitse voorgeinstalleerde apps. Ik kon deze wel gewoon verwijderen. Phone info-Samsung gedownload, bleek dat ik Duitse firmware had met een Duiste CSC (DBT)
in applicatiebeheer vond ik ook nog wat vreemds, een services van de Duitse pizza.de app die ik had verwijderd was nog actief in de achtergrond... Ik kon deze alleen uitzetten.

Nu wil ik vragen of ik via Sammobile de Nederlandse firmware zonder al die Duitse troep erop kan zetten.
Kan dit?

Groet, Niek

Beste antwoord (via .Niek. op 20-02-2016 20:41)

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-07 21:40
.Niek. schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:22:
Beste tweakers,

Toen Ik hem aan zette verschenen er allemaal Duitse voorgeinstalleerde apps. Ik kon deze wel gewoon verwijderen. Phone info-Samsung gedownload, bleek dat ik Duitse firmware had met een Duiste CSC (DBT)
in applicatiebeheer vond ik ook nog wat vreemds, een services van de Duitse pizza.de app die ik had verwijderd was nog actief in de achtergrond... Ik kon deze alleen uitzetten.

Nu wil ik vragen of ik via Sammobile de Nederlandse firmware zonder al die Duitse troep erop kan zetten.
Kan dit?

Groet, Niek
Nederlandse PHN firmware downloaden en flashen met Odin 3.10.6 of nieuwer.

Voor de rest maakt het weinig uit hoor uit welk land de firmware komt. Enigste is dat de updates niet gelijk met Nederland loopt maar of dat een probleem is, is aan jouw.

Ik heb zelf Engelse firmware op m'n S6

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Beste tweakers,

Kan dit?

Groet, Niek
Waarom geef je dit niet gewoon aan bij de winkel waar je hem hebt gekocht?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
Omdat ik geen zin heb om voor de 3e keer dit product te retourneren 1e keer verbroken zegel 2e keer refurbished en nu dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

.Niek. schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:45:
Omdat ik geen zin heb om voor de 3e keer dit product te retourneren 1e keer verbroken zegel 2e keer refurbished en nu dit...
Geld terug vragen en een ander toestel kopen?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Het is nu wel duidelijk dat jij geen enkele initiatief toont om dit zelf uit te zoeken, dus ga lekker naar het forum van die club die je aanhaalt, daar gaat je vraag ook over, dus stel die dan ook daar.

http://www.sammobile.com/forum/forum.php

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
Warom kan ik deze vraag niet hier stellen?
Ik wil alleen maar weten of dat wel kan of niet. Dat mag ik toch vragen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-07 21:40
Beste tweakers,

Kan dit?

Groet, Niek
Nederlandse PHN firmware downloaden en flashen met Odin 3.10.6 of nieuwer.

Voor de rest maakt het weinig uit hoor uit welk land de firmware komt. Enigste is dat de updates niet gelijk met Nederland loopt maar of dat een probleem is, is aan jouw.

Ik heb zelf Engelse firmware op m'n S6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
Kan Ik de firmware zonder problemen flashen?
zonder dat er problemen komen met updates ect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:03

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ja hoor geen probleem. Na het flashen van een andere originele Samsung Firmware denkt je telefoon dat hij daar origineel mee geleverd is, dus zal je vanaf dan (als je geen root-toegang regelt en zelf gaat lopen klooien) gewoon de updates krijgen wanneer die uitgerold worden voor de regio van de firmware die je geflasht hebt.

edit: Als ik zoek op J5 firmwares op SamMobile, zie ik een hoop verschillende versies (SM-J500Y, SM-J5008 etc). Kijk goed of je firmware download voor het goede model, want bij het flashen van een rom met verschillende hardware kan je wel problemen krijgen

[ Voor 28% gewijzigd door gwystyl op 21-02-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:03

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Aangezien je nu DBT hebt, vermoed ik dat je de SM-J500FN hebt (zie hier). Als je Nederlandse firmware wil hebben moet je PHN hebben
Pagina: 1