Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LSA inbouw werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik begin aan mezelf te twijfelen en maak daarom maar even een topic.

Ik heb tot twee keer toe een busch jaeger inbouw doos (cat6) aangesloten maar krijg hem niet werkend.

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2016/02/20/20160220_174502080_iOS.md.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2016/02/20/20160220_174449725_iOS.md.jpg

Ik heb deze conform de "B" methode aangesloten. Dus licht oranje, oranje, licht groen, blauw, lichtblauw, groen, lichtbruin en bruin.

Ik gebruik een punch tool en allebei de kabels/aansluitingen werken niet. Om te troubleshooten heb ik alles opnieuw gedaan (dus 2x) en tevens getest met een standaard netwerk connector en dan werkt het (dus de LSA strip in de meterkast is goed..)

Wat doe ik verkeerd? Is de inbouwdoos defect?

Mijn V&A

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:45
Je moet volgens de symbolen die op de stekkerdoos staan aansluiten, volgens de lijn met "B".

Volgens nummering op de stekkerdoos (met rechtzetting door nescafe, waarvoor dank!):
6 wordt dan vol groen
4 wordt dan vol blauw
5 wordt half blauw

En dan zou het moeten werken.

[ Voor 53% gewijzigd door luukske op 20-02-2016 20:57 ]

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:15
luukbartelet schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:56:
Je moet volgens de symbolen die op de stekkerdoos staan aansluiten, volgens de lijn met "B".

4 wordt dan vol groen
5 wordt dan vol blauw
6 wordt half blauw

En dan zou het moeten werken.
Let op: de nummers die jij gebruikt zijn niet de nummers die naast de strip zijn afgebeeld en daardoor potentieel verwarrend.

Boven de strips staan de volgende nrs (van links naar rechts): 8-7-5-4-6-3-2-1 => 4 is blauw, 5 is wit/blauw en 6 is groen.

@TS het idee van deze LSA-stroken is dat het aansluiten eenvoudiger is dan een losse stekker. Je dient de aderparen bij elkaar te houden (1-2, 3-6, 4-5, 7-8) en dit wordt op de printplaat verder gerouteerd naar 1-2-3-4-5-6-7-8. Voor de oriëntatie van een aderpaar zie de cijfers: kleur bij cijfer in gekleurd vakje, wit/kleur bij cijfer in witte vakje.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:32
Het lijkt of de aders niet goed doorgedrukt zijn en dus geen contact maken met de klemmen.
Zijn de aders misschien te dik voor deze inbouwdoos?

edit: na nog eens goed kijken, hebben de vorige posters gelijk, de aders zitten anders hier.

[ Voor 25% gewijzigd door Simba op 20-02-2016 21:03 ]

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dank mannen! Ik heb de volgorde van Luuk aangehouden en alles werkt.. post dit nu ook zonder wifi ;-)

Blijft wel vreemd dat ze niet gewoon de standaard volgorde hanteren. Verwarrend.

Mijn V&A

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Workaholic schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:12:
Blijft wel vreemd dat ze niet gewoon de standaard volgorde hanteren. Verwarrend.
Dat doen ze wel. Alle patchpanels en wcd's werken op deze manier. Jij doet gewoon eigenwijs door niet de volgorde aan te houden die er notabene bij aangegeven staat :P

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 20-02-2016 21:14 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Workaholic schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:12:
Dank mannen! Ik heb de volgorde van Luuk aangehouden en alles werkt.. post dit nu ook zonder wifi ;-)

Je hebt geluk dat het werkt en ik zou het alsnog fixen ..
edit: oh wacht dat had je al gedaan :P

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 20-02-2016 21:25 ]

Iperf

Pagina: 1