Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gaming op full hd, games zoals bf4 gta 5 en andere nieuwe games. waarschijnlijk editing, photoshop, muziek maken, en upgraden in de toekomst
Wat mag het systeem gaan kosten?
de upgrade mag max 200 euro gaan kosten minder is beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al 2 computers wegens gescheide ouders. dit zijn die computers
en
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit
Maar ik weet dus niet of dit een geode combi is en of er iemand nog verbeteringen/waarschuwingen heeft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet compact zijn. compact genoeg om in een rugzak te passen. niet meer dan 25 liter en maximaal 30*30*40cm exc kabels.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
dat ik een advies krijg over wat het beste zal zijn voor mijn situatie.
en dan uitleg over mijn situatie en vragen
Mijn situatie is vrij ingewikkeld momenteel.
Ik heb gescheide ouders en heb bij beide ouders een computer. iedere week wissel ik van plek en dan heb ik bij de ene geen goede computer. wat ik wil doen is een mitx systeem bouwen van componenten die ik al heb om zo een goedkope gaming computer te regelen bij beide ouders. wat wel heel belangrijk is is dat het in een rugzak past. de computer mag maximaal 40*30*30cm zijn met als het kan een maximale volume van 25 liter. wat fijn zal zijn is dat het vrij makelijk upgradebaar is, wat ik in de toekomst zal upgraden zal zijn: zo snel mogelijk als ik het geld heb een i5, een sterkere gpu, betere opslag (grotere ssd grotere/meerdere hdd`s). het zal fijn zijn als dit mogelijk is, niet nodig! Wat ik zelf aan zit te denken is om dit te doen:
deze onderdelen kopen
en dan mijn oude cpu i3 4130 uit mijn computer halen en op dat plankje te zetten. uit beide computers een deel van de ram er uit halen, 8+8gb. ik weet dat 16gb veel is maar dat lijkt mij fijn aangezien ik wel wat ga kloten met vm`s en mischein editing ga doen. kwa gpu zet ik er een gtx 960 in. voeding word de CM g550m (gaat dit passen kwa lengte en kabels?) kwa opslag komt er 1 ssd van 250gb in, 1tb hdd 3,5 inch, 250gb hdd 2,5 inch als backupschijf. als het mogelijk is zal ik er nog een 320gb hdd van 3,5 inch er in willen hebben. ik verbruik namelijk nog al wat opslag.
dus mijn vraagen zijn:
zal dit passen?
als het past is het aanteraden?
is het niet beter om NOG een gtx960 te kopen en in mijn andere pc te doen? neem dan wel mijn ssd mee tussen twee computers. weet wel dat als ik dan moet upgraden ik er maar op een locatie voordelen er voor heb dat is ook de redenen voor de itx ombouw.
Hoe zwaar zal dit ongeveer wegen?
hebben jullie ervaringen met een ongeveer de zelfde situatie?
hoe zit het met temparaturen? gebruik stock intel cooler.
en dit is een beetje oftopic vraagje: is het aan te raden om cpu`s vanaf ebay te bestellen? wel binnnen de eu om importskosten te vermijden. het scheelt wel veel, een cpu intel i5 4460 op ebay voor ongeveer 120 euro
Alvast bedankt voor jullie feedback.
gaming op full hd, games zoals bf4 gta 5 en andere nieuwe games. waarschijnlijk editing, photoshop, muziek maken, en upgraden in de toekomst
Wat mag het systeem gaan kosten?
de upgrade mag max 200 euro gaan kosten minder is beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al 2 computers wegens gescheide ouders. dit zijn die computers
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 3220 Boxed | € 121,90 | € 121,90 |
| 1 | Gigabyte GA-B75M-D3H | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Blue SATA 3 Gb/s, 320GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sharkoon VG4-W Groen | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Corsair CML4GX3M1A1600C9 | € 22,99 | € 22,99 |
| 1 | Crucial CT102464BA160B | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 49,95 | € 49,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 256,79 | |
en
| 1 | Intel Core i3-4130 Boxed | € 114,50 | € 114,50 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | MSI GTX960-4GD5T OC | € 207,50 | € 207,50 |
| 1 | WD Black SATA 6Gb/s WD2500LPLX, 250GB | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Zalman ZM-T3 | € 23,99 | € 23,99 |
| 1 | Corsair CML4GX3M1A1600C9 | € 22,99 | € 22,99 |
| 1 | Crucial CT102464BA160B | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 84,90 | € 84,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 711,68 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit
| 1 | ASRock H81M-ITX | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Cooler Master Elite 130 | € 44,- | € 44,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 105,- | |
Maar ik weet dus niet of dit een geode combi is en of er iemand nog verbeteringen/waarschuwingen heeft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet compact zijn. compact genoeg om in een rugzak te passen. niet meer dan 25 liter en maximaal 30*30*40cm exc kabels.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
dat ik een advies krijg over wat het beste zal zijn voor mijn situatie.
en dan uitleg over mijn situatie en vragen
Mijn situatie is vrij ingewikkeld momenteel.
Ik heb gescheide ouders en heb bij beide ouders een computer. iedere week wissel ik van plek en dan heb ik bij de ene geen goede computer. wat ik wil doen is een mitx systeem bouwen van componenten die ik al heb om zo een goedkope gaming computer te regelen bij beide ouders. wat wel heel belangrijk is is dat het in een rugzak past. de computer mag maximaal 40*30*30cm zijn met als het kan een maximale volume van 25 liter. wat fijn zal zijn is dat het vrij makelijk upgradebaar is, wat ik in de toekomst zal upgraden zal zijn: zo snel mogelijk als ik het geld heb een i5, een sterkere gpu, betere opslag (grotere ssd grotere/meerdere hdd`s). het zal fijn zijn als dit mogelijk is, niet nodig! Wat ik zelf aan zit te denken is om dit te doen:
deze onderdelen kopen
| 1 | ASRock H81M-ITX | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Cooler Master Elite 130 | € 44,- | € 44,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 105,- | |
en dan mijn oude cpu i3 4130 uit mijn computer halen en op dat plankje te zetten. uit beide computers een deel van de ram er uit halen, 8+8gb. ik weet dat 16gb veel is maar dat lijkt mij fijn aangezien ik wel wat ga kloten met vm`s en mischein editing ga doen. kwa gpu zet ik er een gtx 960 in. voeding word de CM g550m (gaat dit passen kwa lengte en kabels?) kwa opslag komt er 1 ssd van 250gb in, 1tb hdd 3,5 inch, 250gb hdd 2,5 inch als backupschijf. als het mogelijk is zal ik er nog een 320gb hdd van 3,5 inch er in willen hebben. ik verbruik namelijk nog al wat opslag.
dus mijn vraagen zijn:
zal dit passen?
als het past is het aanteraden?
is het niet beter om NOG een gtx960 te kopen en in mijn andere pc te doen? neem dan wel mijn ssd mee tussen twee computers. weet wel dat als ik dan moet upgraden ik er maar op een locatie voordelen er voor heb dat is ook de redenen voor de itx ombouw.
Hoe zwaar zal dit ongeveer wegen?
hebben jullie ervaringen met een ongeveer de zelfde situatie?
hoe zit het met temparaturen? gebruik stock intel cooler.
en dit is een beetje oftopic vraagje: is het aan te raden om cpu`s vanaf ebay te bestellen? wel binnnen de eu om importskosten te vermijden. het scheelt wel veel, een cpu intel i5 4460 op ebay voor ongeveer 120 euro
Alvast bedankt voor jullie feedback.